1.
בקרוב אצלינו | כל רודפיה השיגוה בין המצרים דהיינו כל מי שרודף להמליך את הבורא יוכל להשיג יותר דווקא בימים אלו בין המצרים למשל כי כשהשר יושב בביתו אז אימתו מוטלת אשר לא כל איש ואיש יכול לבא פנימה מה שאין כן אם השר עובר בשוקים וברחובות חוץ לפלטרין שלו אז הוא קרוב לכל קוראיו ויאזין שועה כל הקוראים בשמו וכן הנמשל לדעת כי בזמן הזה כי כצפור נודדת מקנה וגו' לכן הרשות נתונה לכל אדם להתקרב אל מלכו של עולם והוא עונה אליהם (המגיד הק' ממעזריטש זצ"ל)
2.
גלות מכפרת | בין המצרים ימי סליחה וכפרה כ"א ימי בין המצרים מי י"ז תמוז עד ט' באב הם נגד כ"א ימי סליחה ושמחה מיו"ט ראשון של ראש השנה עד כ"א תשרי שהוא הושענא רבה יום גמר החתימה כי כמו שהכ"א יום שמראש השנה עד הושענא רבה תולדות ליבון עוון וכפרה עליהם כן גם ימי כ"א יום פורעניות מי"ז תמוז עד ט' באב היה תולדות ליבון עוונות כי הצרות וייסורים מכפרים כמו שאמרו הגלות (המהרש"א בכורות ח, ב)
3.
ענווה גדולה מכולם | בין המצרים ממשיכים ענוה לכל השנה בימי בין המצרים האדם הוא בבחינת קטנות ויכול לראות גודל פחיתות וגריעות עצמו ומימים אלו ימשיך בחינה זו על כל השנה כמו בסוכות שממשיכים שמחה על כל השנה (אמרי פנחס)
4.
צבע שחור תחילה | בין המצרים הם ימי הכנה לימים הנוראים כמו צייר שרוצה לצייר וצובע תחילה ברקע שחור כיסוד שיקבל עליו את כל הצבעים כן הימים הללו בהם כל אחד מתעצב על מצבו ועל חורבן בית מקדשו הפרטי איש איש מגעי לבבו במה משוקעים מחשבותיו ורעיונותיו ואח"כ עובר לתשובה מאהבה אני לדודי ודודי לי לאחר מכן ימי ראש השנה ויהכ"פ התשובה בדרגא המעולה ביותר עד שמגיעים הסוכות ושמיני עצרת שהם ימי שמחה בחינת הציור היפה שעולה לנחת רוח לפניו יתברך (דברי שמואל)
5.
פה, אוזן, עין | תקנו לנו חז"ל הג' הפטורות דברי ירמיהו לתקן פגם הדיבור שמעו דבר ה' לתקן פגם השמיעה חזון ישעיהו בן אמוץ אשר חזה וגו' לתקן פגם הראיה בגרש מרן באמרי יוסף ריש פרשת מסעי רעל ידי ג' ההפטרות נתקנין המוחין וזוכים לשבע דנחמתא (חקל יצחק)
6.
מיניה מתברכין כולהו יומין | מה שאומרים קדושי עליונים ששבתות של בין המצרים גבוהים עד למאד נראה לי מפני ששת ימי החול שבין המצרים הם נמוכים מאד והם בקטנות עד למאד וידוע שבשבת קודש הוא עליות עולמות ויש עליה לכל ששת ימי החול ממילא יובן ששבתות שבין המצרים הם גבוהים עד למאד לפי שיש עליה לכל הדברים שהיה בקטנות עד למאד ונתעלו עד למעלה למעלה מה שאין כן בשבתות של כל ימי השנה שאין ששת ימי החול קטנים ונמוכים למאד ממילא אין עליה גדולה כשבתות שבין המצרים שנתעלו כל הדברים שהיו מטה מטה בעמקי התהום למעלה בקדושה (מאור ושמש)
7.
שומע? עבור | ימי הגלות הם בבחינת 'לכו בנים' שהבנים גולים מעל שולחן אביהם ונוטלים על שכמם את מקל הנדודים , ובמים אלו זו סגולה להמשך הכתוב 'שמעו לי' שזהו זמן שמתחדדת השמיעה לשמוע בקול ה'.
8.
עם שבוכה על עברו | כל רודפיה הישיגוה בין המצרים, כל הרודפים של עם ישראל קבלו מושג והבנה למשמעות עם סגולה ישראל בין המצרים בימי בין המצרים בעת שעם ישראל מקונן על חורבן הבית (ספרים)
9.
אפשר להחזיר | חסידים מספרים על הסב"ק מרוז'ין זצ"ל שפעם ראה כמה מחסידיו בימי בין המצרים שעשו פעולות כדי להפיג את האבל והיגון הנורא אף שמעשיהם לא היו ב"כ לרוחו פרש כפיו לשמים ואמר בלחש: רבש"ע אם לא מוצא חן בעיניך איך שעמך חוגג את הימים הללו הרי בידך הברירה לבנות לנו את בית הבחירה ולקחת ימים אלו חזרה אליך.
10.
צא בחוץ | ומחלוקת הגמרא סוף מסכת מכות מספרת שהגיעו התנאים להר הבית וראו שועל יוצא מבית קודשי הקודשים והיו בוכים ורבי עקיבא מצחק .מדוע דווקא שועל יצא מבית קודשי הקודשים ולא חיה אחרת.
אלא שבתקופת בית ראשון אומרים חז"ל שהתפללו חכמי ישראל לקב"ה על יצר הרע של עבודה זרה שיתבטל מן העולם...נפק ואתא כי גוריא דנורא (גור אריה מאש) מבית קדשי אמר להם זכריה הנביא לישראל היינו יצרא דעבודה זרה.
אבל בבית שני שנחרב בעוון שנאת חינם שנמשלה לשועל שהיא חיה חכמה וערמומית מאין כמותה כדי לעורר שנאת חינם בין יהודים צריך יצר הרע להיות ערמומי כשועל וכאשר ראה רבי עקיבא את השועל יוצא מקודש הקודשים ידע נאמנה שיצר המחלוקת ושנאת חינם היבטל (ערוך לנר סוף מסכת מכות)
הָרַחֲמָן הוּא יַחֲזִיר לָנוּ עֲבוֹדַת בֵּית הַמִּקְדָּשׁ לִמְקוֹמָהּ, בִּמְהֵרָה בְיָמֵינוּ, אָמֵן סֶלָה.