כיכר השבת

נמאס מפייסבוק? הכירו את Ello

אם גם לכם נמאס מההתנהגות של פייסבוק כלפי המשתמשים, כדאי שתכירו את הרשת החברתית החדשה Ello שהספיקה כבר לשגע את העולם תוך ימים ספורים, כשהיא מציעה רשת חברתית שאינה פולשנית, חפה מפרסומות, והכי חשוב, לא מוכרת את המידע הפרטי שלכם לכל דורש. אלא שהסיכויים להתקבל ל-Ello ממש קלושים כרגע (ברשת)

| כיכר השבת |
נמאס לכם מההתנהגות של פייסבוק? הכירו את Ello
(צילומסך: ello.co)

האם סופה של פייסבוק קרב? אם גם אתם משתמשי פייסבוק, בטח יצא לכם לכעוס לא פעם על הרשת החברתית הגדולה. התחושה שמתקבלת מהתנהגותה המכעיסה של החברה היא שלפייסבוק לא ממש אכפת מה המשתמשים שלה חושבים. הרי אחרי הכל עד היום אין לה ממש אלטרנטיבה אמיתית, בה תוכלו למצוא את כל החברים שלכם, בנוחות שמציעה פייסבוק.

כך יוצאת החברה מדי פעם בהכרזות חדשות ולא פעם שערורייתיות, אם בנוגע למדיניות מכירת היסטוריית הגלישה של כל המשתמשים לכל מי שחפץ בכך, ואם במחקרים לבחינת ההשפעות הנפשיות שיש לרשת החברתית על משתמשיה, שביצעה פייסבוק ללא הודעה למשתמשים.

כעת, קמה לה Ello - רשת חברתית מתחרה, שבזמן הקצר מאז הספיקה לעלות לאוויר, הספיקה כבר לעורר לא מעט הדים בעולם. Ello נמצאת כרגע בגרסת בטא סגורה, אליה ניתן "להתקבל" רק על ידי הזמנה ממשתמש קיים במערכת, עד שתצא הגרסה הסופית והפתוחה של Ello.

הרשת החברתית החדשה טוענת במיניפסט שלה, כי כיום כל הרשתות החברתיות נשלטות הלכה למעשה על ידי המפרסמים, זאת על ידי הפרה שיטתית של הפרטיות, מכיוון שכל צעד שעושה משתמש בכל הרשתות החברתיות הקיימות, מנוטר, ולאחר מכן נעשה בהם שימוש, אם בהצעת פרסומות, ואם גרוע מכך, במכירת הפרטים האישיים למפרסמים עצמם.

ב-Ello טוענים כי הרשת החברתית החדשה שלהם לא תציע פרסומות, ולא תשמור את המידע האישי והפרטי של המשתמשים שלה. על פי הרשת החברתית: "אנו מאמינים כי האנשים שעושים דברים ואנשים המשתמשים בם צריכים להיות בשותפות. אנו מאמינים ברשת חברתית אשר יכולה לשמש ככלי להעצמה. לא כלי כדי להטעות, לכפות ולעשות מניפולציות אלא מקום להתחבר, ליצור ולחגוג את החיים. אתה לא מוצר".

בינתיים, החלו משתמשים למכור באיביי הזמנות ל-Ello, במחירים אשר מגיעים עד ל-500 דולרים. זאת לאחר שנרשמה עלייה חדה בביקושים בסוף השבוע האחרון, כאשר למעלה מ-30,000 משתמשים ביקשו להתקבל לרשת החברתית החדשה.

אך האם מ-Ello תבוא הבשורה? נכון לעתה קשה לצפות, מכיוון שברחבי הרשת החלו משתמשים רבים לציין כי ברשת החדשה הושקעו כחצי מיליוני דולרים על ידי קרן הון סיכון. מה שמעלה את החשד לכך ש-Ello מחזיקה באיזשהו תכנית עסקית, למרות שהתחייבה למוצר חינמי ללא פרסומות.

אך למרות זאת, העובדה כי הרשת החברתית החדשה לא כופה על המשתמשים את הפרת הפרטיות, לכל הפחות בשלב זה. לדעתנו מבשרת לעולם על עידן חדש, בו רשת חברתית היא באמת חברתית, ולא פלטפורמת פרסומים המשמשת כמסחטת כספים.

תוכן שאסור לפספס
תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
ברשת