ארגון מבחני הבטיחות האירופאי Euro NCAP הודיע כי ערך פרוטוקול המחמיר את הניסויים השונים ברכבים. לטענת הארגון, הפרוטוקול החדש יאפשר לחוקרים לקבל אינדיקציות טובות ואמינות יותר בנוגע לבטיחות הרכבים.
בשיטה החדשה הוסיף הארגון מבחן ריסוק הכולל פגיעה חזיתית מלאה של הרכב, זאת במקום הניסוי שנערך עד כה בפגיעה בחלק מהפגוש הקדמי.
בנוסף, הארגון הכניס לשימוש בובות חדשניות למבחני הריסוק, כך שהחוקרים יוכלו להבין טוב יותר כיצד משפיעה התאונה על הנוסעים והנהג.
מבחן בטיחות של Euro NCAP
הארגון פרסם תוצאות למבחן שנערך לאודי TT חדשה על פי הפרוטוקול המחמיר. המכונית זכתה ל-81% במבחן ההגנה על מבוגרים. עם זאת, דירוג ההגנה על ילדים עמד על 68% בלבד, כאשר בדירוג ההגנה על הולכי רגל זכתה המכונית ב-82%.
עם זאת, ה-TT איבדה את הכוכב החמישי במבחן הבטיחות, זאת בעקבות היעדרה של מערכת בלימה אוטונומית המזהה סיכון לתאונה ובולמת בעצמה באופן עצמאי.