סגירת "ציר המוות" - נתיב התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה, על-ידי העירייה ומשרד התחבורה, גורמת לעומסי תנועה כבדים בציר ומעוררת תרעומת אצל הנוסעים.
הנהגים אומרים כי בכביש נוצרים עומסי תנועה כבדים שלא אחת מכפילים את זמן הנסיעה, אך בעירייה טוענים מנגד כי מחיר הפקקים עדיף על פני מחיר ההרוגים כפי שגבה נתיב התחבורה הציבורית.
חיים הורן, אחד הנהגים שעושה את דרכו מידי בוקר לעיר פתח תקווה וממנה, אומר ל"כיכר השבת" כי הנסיעה בכביש הפכה לבלתי אפשרית. "קשה להגיע בשעות הבוקר אל הכביש הזה, הוא עמוס ברכבים, ישנם פקקים כמו שיש בכבישים אחרים בדרך לתל אביב".
"במקום שהנסיעה תהיה קצרה כפי שהיה עד שסגרו את נתיב התחבורה ציבורית, הנסיעה הפכה לארוכה מאוד. אפשר לעמוד בכביש דקות ארוכות ועדיין ישנם עומסי תנועה", הוא מוסיף.
הורן מוסיף כי הוא מסכים עם משרד התחבורה והעירייה שאומרים כי סגירת נתיב התחבורה הציבורית הכרחית. "לא היה ניתן להמשיך עם המצב הקודם שבו חיי הולכי הרגל נמצאים בסכנה אבל ברור שהם חייבים למצוא פתרון מיידי לעומסי התנועה הכבדים. לא ייתכן להמשיך ככה".
דובר עיריית פתח תקווה, חזי חקאק, מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "הרצון הוא לתת העדפה לתחבורה הציבורית אבל כשמנגד המחיר הוא דמם של 21 קרבנות מיותרים, אי אפשר היה שלא לסגור את הנת"צ, גם במחיר של עומס בתנועה".
מסלול התחבורה הציבורית בציר ז'בוטינסקי הוקם בהשקעה של מיליוני שקלים במטרה להעניק עדיפות לתחבורה ציבורית ולהקל על עומסי התנועה, אולם מנתוני עמותת "אור ירוק", גבה מאז השקתו 21 הרוגים ו-51 פצועים ב-38 תאונות, רובן תאונות בין אוטובוסים להולכי רגל ובעקבות כך הוחלט על סגירת הנתיב.