כיכר השבת

"פיאה אסורה. גור? הם לא כל העולם"

בשיעורו השבועי, הזהיר הגר"ע יוסף מפני חבישת פיאה נוכרית: "גדולי הפוסקים אסרו אותה". ציטט מסיפור עם הבבא סאלי: "פיאה? תשרף בגהינום"

| 312 | כיכר השבת |
הגר"ע יוסף
הגר"ע יוסף (פלאש 90)

נשיא מועצת חכמי התורה, מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א, שב ומזהיר מפני חבישת פאה נוכרית.

בשיעורו השבועי אמש (מוצאי שבת), אמר הגר"ע יוסף: "אשה לובשת פיאה נוכרית. למה? יש חסידי גור שמקלים, כאילו חסידי גור הם כל העולם כולו. זה לא נכון, הפוסקים כתבו בפירוש שזה אסור, שזה חמור".

הגר"ע ציטט מגדולי הפוסקים שאסרו זאת מכל וכל. "והנה הפוסקים הגדולים האלה, הם לא שווים כנגד הפלוני שאתה רואה? זה עשרת ימי תשובה, בזה תיבחן. בעשרת ימי תשובה יש להתנהג אחרת", אמר.

במהלך הדברים, סיפר הגר"ע יוסף על מעשה שהיה עם ה´בבא סאלי´ זיע"א: "איש ואישה נכנסו אליו כדי שיברכם. שאל אותו למה היא לובשת פאה נוכרית? אמר לו ככה נוהגים. ככה נוהגים? בואי תשמעי, כשתגיעי לעולם הבא ישרפו אותך. יתחילו לשרוף מהפאה ואחר כך ישרפו אותך´".

השיעור כולו נסוב סביב התשובה ואווירת הימים - ערב ראש השנה. הרב עובדיה יוסף חיזק את השומעים להדר בכל, בין היתר ברכישת בשר חלק בלבד, "שיהיה על פי דעתו של מרן הבית יוסף".

תוכן שאסור לפספס
312 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
63
כדי להבין את דעתו האמיתית של הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, יש להקדים כי למרות שאסר פאה לנשואות, התיר פאה לגרושות ואלמנות, בשו"ת יביע אומר חלק ד אבן העזר סימן ג: "נראה שיש מקום להתיר לאלמנה וגרושה ללכת עם פאה נכרית ברה"ר, כי הנה ידועים דברי הש"ג סוף פרק במה אשה (סד:) שנראה לו להתיר לנשים ל
יוסף חיים
אז לא הבנתי למה שלא יהיה היתר גמור ולכתחילה אם זה מותר? אם מותר, מותר לכולן, ואם אסור אז אסור. מה השטויות האלה
4
62
סיפור זה בשם הבבא סאלי זצ"ל, לא היה ולא נברא, ועל כך מעידים חתני הבבא סאלי. אמנם הוא מופיע בספר תולדות חייו שיצא לאור ע"י חתנו, הרב יהודיוף, אבל יתכן שיחסו המחמיר של הרב יהודיוף ללבישת פאה, הביא אותו לספר סיפור כאילו "הבבא סאלי כינס את בנות המשפחה ודרש בפניהם על חומרת איסור פאה נכרית". דא עקא,
מסעוד
יישר כח שטרחת להאיר את עינינו, כה לחי!
אברך מהצפון
61
חוץ מעשרות רבות של מתירים מגדולי עדות אשכנז (שם היה הדבר נפוץ ומטבע הדברים עלה הנושא לדיון), היו גם עשרות גאונים ספרדיים רבים מגדולי הדורות שהתירו פאה. ואלו הם: א. הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, בעל "עין משפט" על הש"ס, בספרו "שלטי הגבורים" על הרי"ף (שבת כ"ט ע"ב מדפי הרי"ף), התיר לבישת פאה
מיימוני

הצגת כל התגובות

60
ידעתי תמיד שהסיפור הזה לא מציאותי. הבבא סאלי נזהר כל ימי חייו שלא להתבטא בצורה כזאת
לוי
59
הרב עובדיה דבר על הספרדיות ולא על האשכנזיות שאתחתן הלך עם פאה ואני לא מתבישתבכך. תהיו כנים הרב עובדיה מעדיף שתלכו עם פאות ולא עם המטפחות שחצי מהשער רואים
הדס2
ותקבלו 20000שח!!!
דר מאיר המהיר
א. הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, בעל "עין משפט" על הש"ס, בספרו "שלטי הגיבורים" על הרי"ף (שבת כ"ט ע"ב מדפי הרי"ף). ב. הגאון רבי משה אסרליש (הרמ"א) זצ"ל, גדול פוסקי אשכנז, בספרו "דרכי משה" (אורח חיים סי' ש"ג ס"ק ו'). ג. הגאון רבי מרדכי יפה זצ"ל, תלמידו המובהק של הרמ"א, בספרו "לבוש התכלת" (א
ניר
היום כמעט אף אחד לא אוסר, חוץ מהרב עובדיה והרב מאזוז, ורוב הנשים הספרדיות לא שומעות להם
גבריאל
אולי מותר לחולות סרטןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן
פרוספר
58
ישר כח לדברי מרן אני רוצה לראות אשה שהולכת בבית עם פאה להראות יפה לבעלה אז בשביל מי היא שמה פיאה רק בשביל בחוץ הרי זו פריצות איומה חבל שלא לוקחים את דברי הרב ברצינות וגם מי שמתיר לא מתיר את הפיאות של היום שנה טובה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי
57
בושה וחרפה, למי שמקלל את פוסקי ישראל, שידוע שדעתם היתה להקפיד רק על פאה, והטעמים ידועים. ולא עוד אלא שמסלפים בדרשה ואומרים שהבבא סאלי הורה ללכת עם מטפחת, ובסוף המשפחה מכחישה הכל, וטוענים שהיה להיפך , שצידד בעד פאה. אז חייבים להעמיד על דיוקם, שפוסקי הדור האשכנזים ורוב פוסקי מעדות המזרח, צידדו בעד פ
מנשה
56
אסר על בנות המשפחה לחבוש פ*ה נכרית ודרש:למה נקראה נכרית?משום ונכרתה הנפש ההיא ...... את דודה שלי שלא שמעה לקולו גירש מהבית ובסוף התגרשה לאחר 8 שנים מבעלה ונישאה לגוי רח"ל ומתה מסרטן לאחר כשנה. סבי אסר לשבת עליה שבעה ואף דרש לקוברה בבית קברות של גויים ולא להביאה לקבר ישראל!וכך אכן היה. ולשומע ינעם
VRהרב נחמן פרקש
רפואה שלימה לכל המשפחה
נאוה
55
חובשת פאה !!!
מענדי
שמעתי מבנו של בתו של בבא סאלי, שאביה הגדול הורה לה דוקא ללבוש פאה, כיון שהיא צריכה ללכת בעקבות בעלה שהוא חסיד חב"ד, ורבו אמר ללבוש דוקא פאה. ומכאן מוכח כמה המעשה עם בבא סאלי הוא מופרך לחלוטין.
יעקב
54
לכו ברחוב ותראו שמי שלובשות מטפחות ספרדיות המטפחת נופל לה מהראש!!!!!
עובדה
הרבי מנחם מנדל שניאורסון מליובאוויטש שליט"א אמר שהכי טוב זה ללבוש מטפחת ומעל פאה אבל את זאת לא דרש ואמר שעדיף פאות כי הם לא נופלות והם חזקות (פאות צנועות ולא עד הרצפה!)
ל-עובדה!
אימי וכל משפחתי הולכות עם פאה ואף פעם לא נפלה להן.. אתם פשוט רגילים לפאה שלכם אתם צריכים ללמוד ולהתאמן על איך ללבוש צנוע..
בילבי
53
רוב גדולי ישראל הורו ללכת דווקא עם פאה, ולא מטפחחת, כעין האדמור מגור, חבד, ויזניץ, בעלזא, צאנז , הליטאים, ועוד. אז בבקשה מספיק לכפיה הספרדית, ולהתחממות .....
מנדי
52
אליך, המעיין ב"יביע אומר", וחסידו של הגר"ע יוסף, כמה שאלות: יש לך הסבר אולי מדוע הגר"ע יוסף השמיט את שו"ע הרב, שכתב במפורש שאין איסור פריעת ראש בפאה? ודוקא את הצ"צ, שכלל לא משמע ממנו לאסור, הביא ורמז שהוא אוסר? יש לך הסבר אולי מדוע הגר"ע יוסף השמיט את הגאון מאורי אור, מלפני שלוש מאות שנה,
יביע אומר
51
כל גדולי הדור, העדיפו פאות, שהכיסוי מושלם, ולא מטפחות, שאנם מכסים היטב. ושמחתי לשמוע שרוב הנשים הספרדיות, הולכות עם פאה.
הרב
שכך אתה טוען... ודאי שכמה שפאה תהיה צנועה, אז מטפחת צנועה עדיפה עליה. זה שיש מי שהולכת עם מטפחות לא צנועות, לא מכשיר את הפאות, שבימינו- כולן פרוצות.
ונוס
א. מרן הגאון רבי שלום משאש זצ"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו (תבואות שמש אה"ע סי' קל"ז, שמש ומגן חלק ב' סי' ט"ו-י"ז): "אני רואה במנהג זה [של לבישת פאה נכרית] דבר חשוב ביותר, ומעלה גדולה נמצאה בו, לפי מש"כ הפוסקים החולקים על מהר"ם אלשקר על מה שהתיר גילוי שערות חוץ לצמתן... והנה באלו הנשים הל
דעת תורה
50
אז מה הפאה של הארופאיות הג'יפות האלה עדיפה על המטפחת שהיו אמותינו הקדושות לובשות??????? יאלה תחשבו קצת בהגיון.. אתם האשכנזים הבאתם לא"י את כל התרבות הארופאית המגעילה הזו שגרמה לשואה ובגללכם!! פאה זו המצאה של הארופאים לצורך הצגות תאטרון וכו'
מישהי
עם הסגנון דיבור המלוכלך שלך? קודם תוציאי את המסטיק מהפה, ועכשיו תקשיבי טוב: אמותינו הקדושות היו נראות כמו המוסלמיות בסעודיה של ימינו. עם רעלות למהדרין, לא חצאית קצרה וצרה, חולצה צמודה, נעלי עקב ומטפחת בנדנה. איזה מצחיק זה שאשה ספרדית שהולכת עם בגדים שלא מתחילים להזכיר בכלל את אמותינו הקדושות,
עוד מישהי
אני ראיתי כמה וכמה אשכנזיות שלובשות סגנון כזה ואפילו יותר גרוע!! ובקשר לפאה - אני כבר הספקתי לעבור את הבגרות בהסטוריה מעל 80, ומוצאה של הפאה ידוע שהוא ממופעי התאטרון של הארופאים לא צריל לדעת הסטוריה בשביל זה.
מישהי
את צודקת, אם כי צריכה למתן מעט את עצמך. אני סבור, וזוהי דעתי האישית, כי כל חפץ המשויך לאדם מסוים, מקבל את השפעתו ממנו. אם האדם טמא, שורה רוח טומאה גם על רכושו. רוב אם לא כל הפאות הנוכריות באו מנשים הרחוקות כמטחווי קשת מקדושה. איך הנפש העדינה סובלת את הטומאה שבשערותיהן, על מקום משכנה, על הראש..
ונוס
49
בשו"ת "אור לציון" (חלק א' סי' י"א וחלק ב' הלכות ק"ש הלכה ט"ז), פסק להתיר פאה נכרית, ותלמידיו ובנו שליט"א מעידים שדעתו היתה להעדיף פאה על מטפחת: "ונראה לענ"ד ליישב בס"ד דברי הרמ"א... דהוא ז"ל לומד מדברי שלטי הגבורים דיוצאת לרשות הרבים בפאה נכרית לא חשיב פרועת ראש מהתורה, אבל לענין דת יהודית לא למד ממ
מרדכי
48
מי שמהרהר אחר מר"ן משחק באש!!! ראו הוזהרתם. ואל תבכו אחרי שקוראים לכם דברים לא נעימים.. ולצערינו יש הרבה דברים כאילו. מי מעיז לשחק באש? רק טמבל וטיפש כמו המגיבים פה!!!
סכנה לשחק באש
זה הלכה, ובין פוסקי ההלכה יש מחלוקת - אתה הקטן שב בצד ואל תתערב! זכותם של אחרים לפסוק אחרת, ואף אחד לא ילך לגיהנם! במיוחד שכל הסיפור עם בבא סאלי לא היה ולא נברא, כמו שידוע ומפורסם שהרב יהודיוף המציא אותו
ששון
47
לצערינו הרב העולם החרדי והחברה החרדית מושפעת מאוד !
On18
46
יש את הדעות של מנהיגי ישראל מדורי דורות, ופתאום מגיעים רבנים מעדות המזרח, ורוצים לכפות את דעתם על כולם? האם בגלל נחותם, מותר להם להשמיץ דעות של גדולי ישראל???
מאיר
45
המעיין יראה שכל הטעמים המובאים לאסור פאה ביביע אומר, מובאים במקומות אחרים ביביע אומר, שם כתוב ההיפך הגמור: א. בטעם "בחוקותיהם לא תלכו": בשו"ת יביע אומר (חלק ה' אה"ע סי' ה') בענין פאה נכרית כתב הרב בזה הלשון, "ויותר היה לו להוסיף טעם כעיקר ע"פ מ"ש הרמב"ם (ריש פרק י"א מהלכות עכו"ם), אין הולכין בחקו
מיכאל
צריך לשלוח את זה בדחיפות להגר"ע
חיים לוי
44
אמרו די למטפחות הפרוצות, די לבנדנות האדומות, קבלו קבלות טובות לשנה החדשה, רק פאה צנועה שתכסה את השיער בשלימות, איך נקבל את המשיח עם בנדנות וכובעי רשת שמכסים חצי ראש??
הרבנית
אני מוכנה להתערב איתך על כך!! בביאת משיח ניראה מי צודקת!! מה יותר צנוע? פאה של נוכריות מתועבות או מטפחת כמו שהיו לובשות אימותינו?? עם פאות כמו שלכם אי אפשר לדעת אם את נשואה או לו וזו פריצות!! ואל תצביעי על הבנדנות האדומות כי לא כולם ככה!! למה לא תסתכלי על אלה ההולכות במטפחות צנועות? עליהן יש לך גם ט
סומבאדי
ואם כן, זה רק אשה חולת סרטן, או אחת שרוצה להתחפש לכמה שעות... איזה גויה או חילוניה לובשת היום פאה??? כמו החרדיות? לכי תשכנעי אשה חילונית ללבוש פאה! אם תצליחי, הסיכויים קלושים... (לא בשביל המצוה, רק בגלל שזה יפה...) אז תפסיקי לבלבל את המח, הפאה היא לא של "נוכריות מתועבות", אלא של הנשים החרדיו
ג. יפית
43
הגמרא במסכת שבת אומרת שמותר לאשה לצאת עם פאה נכרית כדי שלא תתגנה על בעלה. היום, כשהמצב חמור פי כמה וכמה, מצוה רבה לאשה לצאת עם פאה, כדי שלא תתגנה חלילה על בעלה ויסתכל על השכנות. ושומע לנו ישכון בטח ובא לציון גואל (קדיש על ישראל)
עזרא
42
ע"י אשה עם פאה .ומי שהולכת עם פאה . היא ובעלה .שיחזרו בתשובה מהר אמן. ולא משנה אם הוא חסיד .ליטאי. ספרדי .או גור . אין היתר לאף אחד ללכת עם פאה. ואני שואל .כל ההפגנות על חילול שבת .או על שאר נושאי הצניעות .אוטובוסים.הפרדה בכל מה שאפשר .שזה חשש דחשש. וכיסויי ראש שראוי להחמיר .בכל מה שאפשר .אתם ל
אברהם
41
אני מאמין כי גם הגר"ע יוסף שליט"א נקט דברים חמורים רק כדי להשפיע על הציבור, הרי הוא עצמו מתיר הרבה פעמים לזוגות מפני שלום בית ללבוש פאה נכרית, וגם מתיר לאלמנה וגרושה ואם כן פאה אינה פריצות (כי גם אלמנה אסורה ללכת בפריצות). וכנגדו יש פוסקים רבים כחול הים, שהתירו פאות בימינו, כמו הגר"ש משאש, הגרב"צ
פרץ
זה פרוץ ובגלל זה ישנם ילדים חרדים שחטפו מחלות בגלל הפאה וזה מה שאמר רופא חילוני בזמנו במחלקה האונקולגית בהדסה
שי
והמעשיה עם המחלקה האונקולוגית, יש איזה רופא שאפשר לאמת איתו את הסיפור? הכל שטויות, לא היה ולא נברא
דן
ישעיה ג עי"ש.
פאה=מחלות
שמעוותים את דברי תרגום יונתן
שולם זוכר
"גם מה שהביא ראיה מישעיה ג' ט"ז, "הלוך וטפוף", מרש"י בשם התרגום, הנה מלבד ששום אחד מהמפרשים לא פירש כמו התרגום, ורש"י עצמו פירש טפוף לשון צף, שמשימין בחורה אחת גבוהה בין שתי נשים קצרות וכו' ע"ש. וכן פירשו כל המפרשים. אלא אפי' לדברי רש"י בשם התרגום, הרי לא אמר שהיו מכסין כל ראשיהן בפאה נכרית, אלא ה
ישעיה
40
אנחנו שמות כיסוי ראש אמיתי ולא פאה בלונדינית, על מי את עובדת??? על השם???
דתיה לאומית
או בלבוש מוזנח. פאה היא כיסוי ראש לדעת רוב הפוסקים, חלקם כתבו שזה הכיסוי הטוב ביותר. צבע בלונד הוא לא משהו שקשור בחוסר צניעות כי יש כאלה שנולדו כך.
נתנאל
39
חברים יקרים לא בכדי אמרו פורץ גדר ישכנו נחש...יש מליון ואחת סיפורים...השאלה מה אמרו הפוסקים...יש סיפור על הבבא סאלי זצוק"ל ויש סיפור על החת"ס שמחו בחוזק יד ובליחשת שרף כנגד כל אחת שתעיז פנים לצאת לרשות הרבים בפיאה יש פוסקים מפורשים קדמונים שעוד אסרו פיאה (עוד בזמן שהפיאה הייתה נראית כמו עורב מת....
דוד
כמו שכתוב בתגובה 34, הסיפור עם הבבא סאלי לא היה ולא נברא. גם אין שום סיפור עם החת"ס, אדרבה בכל הדרשות שלו הוא דיבר נגד גילוי קצת שערות (שהגר"ע יוסף מתיר) ולא הזכיר בכלל פאה, רק בצוואה שלו לבנותיו. הגרש"ז אויערבאך לא אמר כלום על פאות, הכל סיפורי סבתא והמצאות. בספרים שלו הוא התיר פאה. גם הגרי"ש אלי
המסביר לצרחן
38
כל דבריו של מרן פוסק הדור רשכבה''ג רבינו עובדיה יוסף שליט''א נכונים ואסור לאשה ללכת בפאה נוכרית בשום אופן ואין לערער על דברי מרן שליט''א ראה מקורות בשו''ת יביע אומר מה שכת בענין הפאה וכן מה שאמר מרן בשיעורו השבועי וכו' וכן אסרו רוב גדולי ישראל בכל הזמנים בענין פאה נוכרית ואשריהם ואשרי חלקם בע
יהודי
חזרת אלינו בשפתך העילגת? ומה עם כל אלה שחולקים על הרב עובדיה, אסור להם לערער על דברי מרן שליט"א? ועל איזה רוב גדולי ישראל אתה מדבר, קשקשן? ההולכת עם מטפחת ונראות שערותיה, תהיה בגיהנם יחד איתך!
יורם
מי שיוצא כנגד מרן פאר הדור שליט"א ידיו על התחתונה
בושה
איני יודע מה חמור יותר... כי במקום שהרוב אינן צנועות הקלו בעונשן, כי אין הדבר כה בולט. אך הקל כזה לא נשמע, לדבר סרה בגדול בישראל. אולי כשתגיע לגיהנום תקים שם בית חב"ד, והנשים יהיו שם עם פאות.
ונוס
ושם כתוב לכסות את השערות במלואן. נקודה. כל מי שלא יקיים זאת, הולך לגיהנם, ואתה ואשתך בכללם (גם הרב עובדיה יוסף לא התיר יותר משתי אצבעות)
שו"ע
ומותר ומצווה רק מטפחות, אפילו שלא ממש מכסה את כל השערות.
רן
מחכה לך שנה נוראה ואיומה לאחר שכך ביזית את גדול הדור. אם תחיה בכלל. וגם לכם, בעלי האתר. תתחילו לסנן את ההודעות.
אליהו
על גדול ישראל מרן הגר"ע יוסף שליט"א
פלוני
37
א. הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, בעל "עין משפט" על הש"ס, בספרו "שלטי הגבורים" על הרי"ף (שבת כ"ט ע"ב מדפי הרי"ף), התיר לבישת פאה נכרית לנשים נשואות, וכתב ששיער תלוש אינו ערוה, ואין בו משום פריעת ראש: "מותרות בנות ישראל להתקשט בהן, דשיער באשה ערוה דקאמר לא הוי אלא בשיער הדבוק לבשרה ממש ונראה
רוזנטל
36
מה שעשו להן בגלל הפיאה. הפיאות של היום עם פן ובלונדיניות מינימום עד הכתפיים, לא ניכר אשת איש ובוודאי מושכת מבטים!! תשמעו איזה גיהנום חיכה להן למעלה ותצילו עצמכן!
פאה לשעבר
של מישהי שהסכימה לספר סיפורי מעשיות שלא היו ולא נבראו כדי "לחזק את הרבים" לעילוי נשמת בעלה המסכן. עד היום יש עשרות ומאות סיפורי מוות קליני, אף אחד לא מזכיר אפילו ברמז את הפאה. מצחיק שבכלל יש אנשים שחושבים לעצמם שאנחנו נאמין לסיפורים האלה. רוב נשותיהם של גדולי הדור לבשו פאות, אף אחד מהן לא תשב בגיה
יהודה
35
ספר תורת מנחם חלק י"ב עמ' קפ"ח, שיחת ר"ח אלול תשי"ד: "פאה נכרית הוא ענין שנוגע לבנים ובני בנים, לפרנסה ובריאות, כדאיתא בזוהר, שהדבר נוגע לבני חיי ומזוני. אין לשאול מדוע פלונית ופלונית אינה חובשת פאה נכרית ואינה נוהגת כראוי, ומכל-מקום טוב לה בבני חיי ומזוני והצלחה בכל עניניה. ראשית, אין אדם יודע
יאיר
לשונו המתוקה של הרבי זצ"ל... האח! מי יתן לנו תמורתו!
מנדי
34
ואין חובה ללכת בענין זה דוקא כמו הגר"ע יוסף, שמחמיר, אלא אפשר לסמוך על גדולי דור אחרים, שהתירו, כמו הגאון בעל "כף החיים", הגאון רבי רפאל ברוך טולדנו, אב"ד מקנאס, הגאון רבי חיים כסאר, מגדולי חכמי תימן, הגאון רבי עובדיה הדאיה, ראש ישיבת המקובלים בית אל, הגאון רבי בן ציון אבא שאול, ראש ישיבת פורת יוסף,
לוי יצחק
בקונטרס הנקרא "הצד נחש" שם נחשף גם מי השקרן המטקבק שקרים.
ליאו
לשקר אחד שיש בכל התגובות בעמוד הזה?
אופיר
כמו כולם ותראה את השקרים המרובים שא"א לסופרם כי רבים הם.
מגיב
אדרבה, תן דוגמא ותסביר מה כאן לא נכון? נראה שאתה סתם משמיץ
מברר
מרן הגאון רבי שלום משאש כתב בשו"ת שמש ומגן (ח"ב אה"ע ט"ז): "רבני ודייני הספרדים ואבות בתי הדין בארץ ובחו"ל, כולם נשיהם יוצאות בפאה נכרית, ורק מעט מזעיר מהאברכים הספרדים של היום, או מחמת עניים או מחמת תמימותם, קיימו "ויאמר לאוסרים ה' עמכם" ונמנעו מזה, ומובטחני שעוד זמן גם הם יפקחו עיניהם ודעתם ויחזר
משה אלמליח
33
נכון?
מימי
32
סיפור זה בשם הבבא סאלי זצ"ל, לא היה ולא נברא, ועל כך מעידים חתני הבבא סאלי. אמנם הוא מופיע בספר תולדות חייו שיצא לאור ע"י חתנו, הרב יהודיוף, אבל יתכן שיחסו המחמיר של הרב יהודיוף ללבישת פאה, הביא אותו לספר סיפור כאילו "הבבא סאלי כינס את בנות המשפחה ודרש בפניהם על חומרת איסור פאה נכרית". דא עקא, ש
אבי
31
פאה מסתירה את כל שיער האישה בניגוד למטפחת. מכיון שמוח האישה הוא בחינת "גבורה", שיער האישה הוא צימצום של גבורה כך שסיטרא אחרא מתלבש בשיער האשה ולכן מאוד חשוב לנשים לכסות את כל שיערן. שיער האישה ערוה!!!
יש
זה הכי סיטרא אחרא בפרט שזה מגיע ממקומות של טומאה ועריות.
יודי
א. מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד כמה מתלמידיו), הגר"י פרידמ
דוד שמעונוב
כל גדולי הדור האמיתיים אוסרים
ראובנוב.
בדוק במאגר התירוצים שברשותך
שמעון
30
תיקון קל: הרבי מליובאאויטש לא 'הקל' או 'התיר' לחסידיו ללבוש פיאה, אלא בדיוק להיפך: הוא החמיר שילבשו רק פיאה, ומוכיח שמטפחת היא היא קולה.
י.ש.י
אבל האשכנזים אוהבים להציג כל קולא כחומרה .
רן
29
הגאון רבי חיים קניבסקי שליט"א, מגדולי דורנו, בספרו "שונה הלכות" (חלק א', סי' ע"ה ס"ק כ"ב) פסק כמשנ"ב שמותר ללבוש פאה במקום שנהגו. ובספר "אורחות רבנו הקהילות יעקב" (חלק ג' אות ס"ב-ס"ג) הביא שכך נהגו אם החזו"א, ואשתו, ואשת הסטייפלר, ולבשו פאה נכרית: "פאה נכרית אפילו דרכה לכסות אין בה משום ערוה, ומ
מרדכי
אף אחד לא יתיר מי שהיתרו זה פאות הנראות כמו ליפה!!! האם רחל אמנו היתה עם פאה? די בהכשרת השקץ...
שי
שיער עצמה או שיער חברתה. זה ליפה? רחל אמנו לבשה רעלה למהדרין, אין היום כאלה גם בקרב לובשות המטפחת.
דוד
28
למה אשתו של אחד משרי ש"ס חובשת פאה? מאיפה ההיתר? למה שרי ש"ס מחקים את האשכנזים?ץ
ה' יעזור
27
לכול אלה שחולקים פה באתר נשותיהם לובשות פאה בגלל זה הם חולקים למרן יש תשובה ביביה אומר על כמה עמודים עם כול הפוסקים ושהבבא סאלי שמע שיש מי שאמר שבמרוקו הלכו עם פיאות אז הוא קם ממקמו ואמר שבאזרים שלו לא היה ולא נברא וגם הבת שנשוא לחב"ד לובשת כיסוי ראש.וגם הבית ישראל מגור אסר וגם הרב וואזנר וגם חזון
ינקל
ילד בן 3 מצטט את השטויות שהוא קורא בעלוני עסקני הפאות, עם תוספת של שגיאות כתיב... החזון איש אוסר? איפה? אז למה כתוב בספר "דינים והנהגות מחזון איש" (חלק ב' פ"ח אות ט'), שפאה עדיפה על מטפחת? למה הגר"ח קניבסקי כותב שלדעת החזו"א פאה עדיפה ממטפחת? הנה לך ילד, עוד סיפור לקרוא לפני השינה, מהספר
זלמן
תיכף תאמר לי גם שגרבי 15 דנייר עדיפות על 40 דנייר וטריקו צמוד עדיף על חולצה מכופתרת ונוחה וששיער פזור עדיף על קוקו אסוף וחצאית סקיני קצרה עדיפה על חצאית ארוכה ורחבה וכו' וכו'.. אתם ממש השתגעתם!!!!
בילבי
26
בתורה, ובסיפור המובא מתואר התוצאה דהיינו: שריפה וכו'. אך העיקר לא נאמר. למה?, למה לא לחבוש פיאה? את עיקר כנראה נשמע ערה'ש הבא...
הפשיסט הגאה
כולי זעזוע מדברי הבלע שלך נגד מר"ן. מסופקני אם אתה יהודי. אני מחיתי בך.
מוחה נמרצות על בזיון גדול הדור
אולי על המושג צניעות? על הרעיון שאישה נשואה היא רק לבעלה? אני הולכת בבני ברק ולא פעם לאברור לי אם האישה היא רווקה או נשואה. מה כיסוי ראש בלשים על הראש שיער יותר יפה ממה שהיה לי מלכתחילה? מישהו פעם אמר לי אני חוטא בחרדיות יותר מבחילוניות... מ-ז-ע-ז-ע. העיקר על הפרדה באוטובוס מוכנים למסור את הנפש..
שלי
25
על כך יתמה כל לב, הכיצד ואיך נשים צדקניות וחשובות, יראות ה', נשות בני תורה, נשים המוסרות נפשם על התורה של בעליהן ושל בניהן, והנה כאן נתפסות בפריצות נוראה שאין לה שום היתר, וקמות להתיר לעצמן מלבושים ופאות שאין רוח חכמים נוחה מהם, אלא קצה בהם. ומה עוד, שבעניינים אחרים חוששים המה ובעליהן לחומרת הפוסק
רן
הרבה אנשים חושבים שטעם כיסוי הראש הוא משום צניעות, והשיער הוא פריצות. לכן הם לא מבינים: איך שיער מכסה שיער? וזה נובע מחמת שאינם יודעים מה הוא טעם מצוות כיסוי הראש, ומהו ביאור המושג "פריצות". ונתחיל בביאור מושג זה: "פריצות" פירושה דבר היוצא דופן ומושך תשומת לב. וכיום כתבו הפוסקים שאין בשיער
שלמה מויאל
24
איזה רב מתיר פאה ????????????????????? א רוצה חתימה של רב שמתיר לחבוש פאה לא רוצה פסוקים וספרים מלפני אלף שנה .... }אגב פאות של פעם והיום כל חמור יודע להבחין....} הוא יבוא איתי לבית דין של מעלה ויאמר אני באשמתי גברת זו חבשה פאה O.K מסכימים???????????
תמי
הרב בן ציון אבא שאול חי לפני אלף שנה? והרב שלום משאש? והרב עובדיה הדאיה? והרב בנימין יהושע זילבר? והרב רפאל ברוך טולדנו? והרב יצחק אבוחצירא? אלה חיו לפני אלף שנה??????? והרב משה שטרנבוך שליט"א? והרב יצחק עבאדי שליט"א? והרב חיים קניבסקי שליט"א? והרב מרדכי גרוס שליט"א?
גולן
הצחקת אותי סוף הרב קניבסקי מתיר פאה אני רוצה לכך הוכחה בכתב!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
תמי
ילדה טפשה
נחום
23
לא צריך להכנס לדקויות הלכתיות שאין לנו יד ורגל בהם, אך דבר אחר צריך לשאול, האם באמת הפיאה הנכרית שיש היום, יותר נכון הקיימות בשוק, היא צנועה? כפי הנראה לא!!! לא יכול להיות שאשת איש תראה כמו שחקנית ה' ירחם, ובעלה יראה כמו זקן בן 70 עם שטריימל וביקיטישט, ויראה כמו אביה או הסב של אשתו, בנות ישראל צ
אלון א'
22
מורנו ורבנו טערת ראשנו כל דבריך אמת וצדק בהחלט שאיסור פאה חמור הוא ביותר אין ספק וחייב לעקור זאת מהציבור החרדי !
On18
אצלנו הוא לא מורנו ולא רבנו,הוא כלום
רונית
כלום???? טוב. אני בשווקקק!! אינלי מילים.. רק כדאי לך לקרוא על "והוי זהיר בגחלתן של צדיקים" ר"ה י'מסכנה!!
בילבי
21
בפרק י"ז בספר חו"כ - "עדיפות הפאה", הביא הרב המחבר שליט"א שפוסקים רבים מגדולי הדור העדיפו פאה על מטפחת, ולהלן דבריהם בקצרה. מרן החזון איש זצ"ל: "על פאה נכרית שמענו שאמר פעם שלפעמים יש בזה גם יתרון על מטפחת, שמכסה יותר טוב את כל השיער" (דינים והנהגות חלק ב' פרק ח' אות ט'). מרן הגאון הרב שלום משאש
א. מ.
לכל הבורים והעמרצים למיניהם שלא מבינים כלום ורק צועקים, לכו תקראו!
משה
20
הרב משאש זצוק''ל התיר בכל תוקף עיין שמש ומגן ח''ב אבה''ע סי' טו' טז' יז' יח
מישהו
19
חברה (ספרדיה) שאמה מבשלת בבית הרב אלישיב שאלה פעם את הרב אלישיב ערב נישואיה מה עדיף? פאה צנועה/מטפחת שלפעמים תגלה קצת שיער מקדימה(זה קורה לכל אחת בלי שתרצה)אמר הרב אלישיב בזו הלשון: "אמרי לה שלא תחשוש לכסות ראשה במטפחת, אקח עלי את עונשה-אם תיענש". כנראה שבכל זאת ועל אף זאת-עדיפה מטפחת.
וזווזית
18
מוסג מה אתם מדברים.איך זה לא נראה טוב מול זוג צעיר שרואה את אשתו . ואמר למה את לא כמו אמא שלי .עם פיאה ארוכה .מתולתלת.ועוד יש בזה סוגים .שהמחיר הוא הון עתק . אין לנו את הכלי לעצור את הדרדור . אנחנו לא רואים מה הבאנו על עצמנו . 
מנחם
17
לפי הידוע לי הבאבא סאלי חיתן את ביתו עם חבדניק למרות שידע שחב"ד לובשים פאה נוכרית ולא נראה לי שהבאבא סאלי רצה שביתו תישרף בגיהנום ,ה' ישמור.
אחת
עם פאות!! דבר שני חסר בנות רבנים שיצאו לתרבות רעה?? ילדים יוצאים משליטת הוריהם באיזהשהו שלב בחיים..
בילבי
והבת של בבא סאלי הולכת עד היום עם פאות, וכך העידו חתני הבבא סאלי שיחיו. וכך כתב הרה"ג רבי ישר אדרעי שליט"א, חתן האדמו"ר רבי ישראל אבוחצירא זצ"ל, וראש מוסדות "בית ישראל": "אודות התייחסותו של כבוד קדושת מורי וחמי הצדיק רבי ישראל אבוחצירא זצ"ל, בענין לבישת פאה נכרית לנשים נשואות, וכדלהלן. מע
דן
16
וגם בענין פאה הוא מיקל, כדלהלן. א. התיר לאשה ללכת בלי גרביים, ראה "אוצר דינים לאשה ולבת" (פרק ס' אות ד' בהערה, מהדורת תשס"ה עמ' תשפ"ה): "ובתשובה כתב יד לאאמו"ר שליט"א האריך בזה (מדוע לא פורסם? וד"ל), והעלה דבוודאי ראוי ונכון לכתחילה ללבוש גרביים בכל אופן, ומכל מקום המקילות בזה מסיבה שהיא, יש להן על
שטרן
15
אלא משום שלום בית - שהאשה תהיה תמיד מסודרת. אם היה משום ערוה בשער גם שער רווקה היה אסור! משנה מפורשת בשבת פרק במה אשה יוצאה שלובשת פאה. מדובר שם בשער טבעי (קאסטם). מפורש שגם בחלקי פאה זה מספיק ולא צריך כיסוי ראש! מספיק עם ה"מזרחניק" לשעבר שיוצא נגד גדולי הדור!
1
14
וכך נוהגים
אלי
13
שהרב התכוון לנשים החובשות פאה ארוכה או הנראית טבעית מאד כשיער. מה עדיף:פאה צנועה או כיסוי ראש שמתחיל מאמצע הראש או שהשיער הקדמי גלוי? מי התיר לנשים מעדות המזרח[לא כולם חלילה] ללכת עם כובע או מטפחת מאמצע הראש? נכון שיש היתר לגלות עד 2 אצבעות אבל מי מקפידה על כך?לדעתי אם המטפחת מכסה את כל הראש זה וו
יהודיה פשוטה
לו "דיקט" שיכסה את "כל" הבור שהוא פתח באמצע הרחוב, אז הוא לקח שקית אשפה שחורה וגדולה וכיסה איתה את כל הבור מכל הצדדים, והפטיר לעצמו בסיפוק, ככה בטוח שהאנשים לא יפלו לבור, ח"ו. אוי טיפשים ועיוורים!!! ברור שעדיף מטפחת שמכסה רק חצי ולא פאה שרק מסווה את הבור, ממש כמו שקית אשפה, והדורך עליה יצנח פנימה...
שמואל מאירי
מה הקשר בין פאה ומטפחת למשל המטופש שהבאת? חצי מטפחת לדעת כל הרבנים זה איסור דאורייתא, ופאה לדעת הרבה רבנים מותרת. אין שום קשר, דמגוג
ש. ג.
כמה פילפולים וכמה דיונים העיקר שללכת עם פאה. מה היה מפורש יותר ממה שמרן אמר אתמול שזה על כל פאה. בגלל דברים כאלה אני מצדיק את מי שאומר שפאה זה היצר הרע של הדור.
רועי
12
"הנה לפני כמה חדשים [נכתב בשנת תש"ל] פורסם מהגאון רבי עובדיה יוסף שליט"א (מחבר ספר יביע אומר) בקונטרס מיוחד ובעיתונים וכן בספרו, שפאה נכרית אסור מדינא, וכמעט כל בית ישראל עוברים ח"ו באיסור, ועיתונים שמפרסמים על זה מודעות מכשילין את הרבים. ובמח"כ מטיל בכך מום בקדשים על רובא דרובא של בית ישראל...
מביא וקורא
תיקון טעות...
מביא וקורא
מותר לגלות את השערות שבצידי הראש עד 4 ס"מ, כך כתב הרשב"א, הרמ"א בשולחן ערוך, מהר"ם אלאשקר, וכך נהגו כל בנות ספרד.
תלמיד מרן
כשאתה עם הארץ מדאורייתא ומדרבנן, אל תתלה את קלונך באחרים. הרמ"א והרשב"א דיברו על שערות היוצאות חוץ לצמתן, דהינו שערות בודדות מהצדדים שיוצאות לפעמים מהמטפחת. ומעולם אף אחד לא התיר שתים ושלושה אצבעות, עד מהר"ם אלשקר, שהתיר ויצאו נגדו בחרב ובחנית כל גדולי ישראל, ובנות ספרד נהגו לכסות בשנים ושלו
חכם באשי
11
אשה שלובשת מטפחת. למה? יש ספרדים שאוסרים? כאילו הספרדים הם כל העולם כולו. זה לא נכון. הפוסקים כתבו בפירוש שזה מותר. שזה כשר.
אברמלה
10
בת ישראל הולכת עם פאה כשרה!!!!!
יוסי
9
יש חלוקי דעות בין גדולי עולם וכמו בכל ענין אל לנו לתחוב ראשנו בין 2 הרים. בכל אופן הדעה אחידה ומי שאמת בלבבו. גם אם הוא נשמע לפוסק המתיר פאות, ידע בתוך ליבו על איזה סוג פאה מדובר. כי אלו הארוכות בעלי הגוון ומשוחות במיני משחות אין יראה נידפת מהן ורק מזכירות את שחקניות הרחוב, ולא לזו התכוונו גדו"י שהת
סלביה
8
מה כואב לכם?! תזרקו כבר את הפאות האלה!!! אין כמו מטפחת שרה רבקה רחל ולאה לא התבלבלו!!!! למה אתם כן?! מי אישר לכם כאלו פאות פרוצות??? מי?!?!?! אף אחד!!! אז אל תמציאו! תלכו עם פאות כמו של ימי השואה פאות מזנב של סוס לא מעובדות ונראות יותר טוב מכל שער אחר... זוועה!!! שיער באישה ערוה! אין הבדל אם ה
BITTONSM
של גדולי הפוסקים, אז כמו שאתה רוצה שיכבדו את הרב עובדיה, תכבד פוסקים אחרים שגדלותם לא פחותה ואף יותר גדולה בעשרות מונים שפסקו אחרת ממנו. אז ברחוב תדבר כמו ברחוב, ואת פסיקותיהם של גדולי הפוסקים תכבד.
יצחק יהודה
רבו מדבר בשפת הרחוב לאנשי הרחוב, והוא מגיב בשפת רחוב. למזלינו הרב, רוב רובו של העולם התורני, לא אוכל קטניות בפסח, לא מגלח בשלשת השבועות, ולכן יכול להתחיל סליחות רק לפני ר"ה, וללכת בפיאות קסטם יפיפיות. כפסיקת גדולי ומאורי הדורות. והם? שיעשו מה שרבם מורה להם. ותו לא!
israel
אתה אפיקורוס רשע מרושע עוכר ישראל סופף קשה מאוד אתה תידון בצואה רותחת. מנוול ימח שמך כך אתה מדבר על מר"ן??? השם ישלם לך וישלם לך על הפגיעה במר"ן.
איזה רשעים יש..
איזה חמור אתה. פסיקת מאורי הדורות אה? אל תשכח ש"מאורי הדורות" שלך פסקו לצאן מרעיתם לשאר בגולה בזמן השואה וגרמו בעקיפין להשמדתם. פשוט לכל בר שכל הגון שפאה זה דבר לא צנוע שמושך את העין במיוחד היום(פאות קסטם), נשותיכם נראות כמו זונות צרפתיות ולא כמו יהודיות כשרות צנועות וענוות. למערכת-תפרסמו את התגובה
כהנא חי
שפה מלוכלכת, תעודת עניות לכל השסניקים
מתבייש
לisrael - אם אינך יודע מה ההסטוריה של הפאות אני יסביר ואז נשמע מה יש לך לומר בניזון, שם בארופה קצת לפני שהשואה החלה השלטונות גזרו שעל כל היהודיות חובה להלך הלי כיסוי ראש, בודדות מסרו נפשם על כך ממש בודדות אבל רובן לא יכלו (ואפשר להבין בהחלט.. זו הייתה גזרה) ולכן הרבנים התירו להן לשים פאות (שזו המצאה
בילבי
תראו בסוף רשימת הקולות של הרב בנושאי הצניעות, (סעיף ו'): א. התיר לאשה ללכת בלי גרביים, ראה "אוצר דינים לאשה ולבת"(פרק ס' אות ד' בהערה, מהדורת תשס"ה עמ' תשפ"ה): "ובתשובה כתב יד לאאמו"ר שליט"א האריך בזה, והעלה דבוודאי ראוי ונכון לכתחילה ללבוש גרביים בכל אופן, ומכל מקום המקילות בזה מסיבה שהיא, יש
ששון
אוכל קטניות אומר 40 יום סליחות וחובש מטפחות.
גכעג
גדול ממי????? בושה!!!
בילבי
7
,ל'חפץ חיים' כמו לרבים בעולם היה אשה,כן כן אשה.. שמה לעשות-היא דווקא כן הקשיבה לבעלה וחבשה לראשה..לא תאמינו..פאה! אז קצת צניעות חברים,שכל אחד יאזין לרבותיו ולא ידחוף את אפו לאשה של חברו
נא לא להתלהם!!
6
תקשיב טוב אברמל'ה, תלמד את הסוגיה ותראה שגם רוב הפוסקים האשכנזים אוסרים, כך שגם הם לא כל העולם. ועכשיו אברהם! תתבייש לך לצחוק בלשון עילגת על דבריו של מאור ישראל מרן הרב עובדיה, ועוד לפני ראש השנה?!. נו... לא כל העולם הבא זה גן עדן....
קובילה
5
עיין בספרו של מורנו ורבינו הגאון הענק ר' שלום משאש זצוק''ל שמש ומגן ח''ב הלכ' אבה''ע סי' טו' טז' יז' יח' שפסק בכל תוקף שאין שום ספק של איסור ללבוש פאה נכרית וז''ל ''ואדרבה לאידך גיסא היום רבני ודייני הספרדים ואבות בתי הדין בארץ ובחו''ל כולם נשיהם יוצאות בפיאה נכרית ורק מעט מזער מהאברכים הספרדים של ה
שרולצ'ע
4
והיום רוב הפאות ארוכות בוהקות בצבעי הקשת אוי לעיניים שכך רואות
כמו דוגמנית
בצבעי הקשת. אוי לעיניים שכך רואות. לכן, בלי היתר מוועדת הרבנים לענייני מטפחות, אסור ללבוש מטפחת, ראו הוזהרתם.
ענת
וחולצות שמושכות תעין אז אסור ללבוש בגדים עד שנקבל היתר מוועדת הרבנים. בור ועם הארץ אתה פשוט מביך עד כדי צחוק ובכי ביחד...
בילבי
3
ועל חלק נכבד מגדולי הספרדים , אלו ואלו דברי אלהים חיים ונהרא ונהרא ופשטיה וכל אחד יעשה כרבותיו, ואין לשום נברא בכולם בלעדיות על הצדק, אחרי מאה עשרים נדע מי נשרף ומי היה פראייר.
שסניק
2
למה אתם מתפלאים כשמרן אומר זאת. וכשפסקו כל כל גדולי אשכנז שאסור, אין זה בא לדיון כלל. אולי יש איזה הבדל בין הגדול "שלנו" לגדולים שלהם, (לכיכר השבת פיטרונים). יש איזה כמה מעירים טיפיש (2.3.6.) שחוץ מלגלוש באינטרנט אינם יודעים כלום בפרט בעניני פסיקה. הרבה גדולים אשכנזים אוסרים בהחלט.ר'אלישיב. ר"ש אויר
מ.ש.א.
רבותי, אנא, הפסיקו להתערב בהלכה! [ואל תערבו, כמו כל עמי הארצות, לכאן את השאלה של פאות לא צנועות, ארוכות וכו'. זה לא שייך לשאלה זו כלל]. דעת מרן שליט"א ידועה. וכבודו במקומו מונח, ותלמידיו היקרים ילכו בדרכו ויזכו לכל טוב ושנה טובה ומתוקה. מאידך, למרות כל הפרסומות המגמתיות והשחצניות (ומה לכל מפרסמים
מנחם ציון
יפה מיצדך ללכלך על המגיבים ואח"ז לקבל על עצמך שני הלכות בחפץ חיים. אין מספקים בידו לעשות תשובה. דרך אגב, הרבה גדולי הדור ופוסקים יצא להם ל"ע בנים שאינם הגונים אז מה זה אומר שהם משקפים את דעת אביהם הגדול, רצוני לומר שאין זה ראיה שאם הבת או הכלה ואפ"י האשה הולכת אם פאה זה דעת אביהם, וע"ז נאמר "אין נבי
מ.ש.א.
הגרי"ש אלישיב לא אסר, הוא אמר שפאה מותרת לכתחילה והדבר מופיע בוידאו שאף הועלה ליוטיוב לאחרונה. תמליל השיחה: לשאלת השואל "רוב בנות ישראל הכשרות נוהגות בפאה. זה בסדר גמור או לא"? ענה הרב "יש פאה שהיא כשרה, ויש שהיא לא כשרה". ושוב הקשה השואל, "זה בסדר גמור או לא? זה לכתחילה או לא"? ונענה "היה פ
אריה
מה שכתבתי בשם הרב אלישיב אין זה מפישקויל (למרות שראוי להביא משם ראיה ואין בזה בעיה, וראיה לזה שאין בזה בעיה, מכיון שעד עכשיו אף אחד אינו יצא נגד פשקוויל זה, מה שאומר שזה דברים שנאמרו באמת). אלא אני שאלתי אישית את מרן הרב אלישיב והוא אמר שקשה להקל את האיסור הזה, ואין הקושי מגיע מזה שיש מתירים ללכת אם
מ.ש.א.
א. גם אני יכול לספר סיפורי סבתא בשם הגרי"ש. בינתיים שמענו וראינו מה דעתו - מותר לכתחילה. ויש עשרות פוסקים מתירים, ואין החי יכול להכחיש את הכתוב בספרים. ב. רוב המתירים והאוסרים דיברו על פאה כמו של ימינו, משיער עצמה או שיער חברתה, שאי אפשר לדעת אם היא לובשת פאה. ראה אפילו בלשונות האוסרים: מהר
אריה
אני בטעות נפלתי באתר הזה וראיתי אז הגבתי. קשה עלי התגובה דרך האתר. אשמח מאוד ליצור איתך קשר ונדבר על זה 0573129800
מ.ש.א
אם תוכל ליצור אתי קשר אשמח מאוד, תרשום שם וכתובת ות"ז, ואשלח לך בדואר אבחנה מדוייקת של המחלה שלך עם דרכים לטיפול וכו'.
אריה
גדול......
מוישי
א. גם אני יכול לספר סיפורי סבתא בשם הגרי"ש. בינתיים שמענו וראינו מה דעתו - מותר לכתחילה. ויש עשרות פוסקים מתירים, ואין החי יכול להכחיש את הכתוב בספרים. ב. רוב המתירים והאוסרים דיברו על פאה כמו של ימינו, משיער עצמה או שיער חברתה, שאי אפשר לדעת אם היא לובשת פאה. ראה אפילו בלשונות האוסרים: מהר
אריה
א. גם אני יכול לספר סיפורי סבתא בשם הגרי"ש. בינתיים שמענו וראינו מה דעתו - מותר לכתחילה. ויש עשרות פוסקים מתירים, ואין החי יכול להכחיש את הכתוב בספרים. ב. רוב המתירים והאוסרים דיברו על פאה כמו של ימינו, משיער עצמה או שיער חברתה, שאי אפשר לדעת אם היא לובשת פאה. ראה אפילו בלשונות האוסרים: מהר
אריה
1
כל עדה ועדה הנמנית על ציבור החרדים ויראים לדבר ה" יש לה לנהוג כפי המקובל אצלה ויש להם על מי שיסמכו, עיינו בשיחות האדמו"ר מלובביץ זצוק"ל שמתבטא באופן גורף בעד פאות, ותבינו שהכל נתון לחילוקי דעות והכל במסגרת ההלכה ודעת תורה. גם מרן שליט"א לא אמר לחסידי גור ללכת בלי פאה, אלא בכדי לחדד את שיטתו באזני שו
אוהב חינם
אחר האשכנזיות והולכות עם פאות ולהן אין שום היתר מילא לאשכנזים יש על מה או על מי שיסמוכו אבל בנות ספרדיות או תימניות ?
raz2000
שמשתכנזים!!!
בילבי
הראשון שהתיר הוא בעל השלטי גיבורים, הגאון רבי יהושע בועז. אחריו בא הרמ"א שהעתיק את דבריו, והפוסקים האשכנזים שבאו אחרי הרמ"א. לכן, מקור המנהג הוא בקהילה הספרדית באיטליה, שהם מגורשי ספרד, ואין שום טעם לומר דברי הבל כאילו הספרדים נגררו אחרי האשכנזים.
חיים
השלטי גבורים התיר רק בחצר. הוא מובא בף כט בעמודים של הריף על מסכת שבת. בכתובות בעמוד לב הוא אוסר לצאת לרשות הרבים עם פאה נוכרית ואומר שאישה יוצאת בלי כתובה. וכולם שהתירו התירו על סמך שלא היה להם את הכתב יד של השלטי גבורים על כתובות. אין היתר!!
אריה
שלטי הגיבורים בכתובות לא כתב כלום, ובמסכת שבת הוא התיר במפורש לצאת לרשות הרבים. ואתה שעושה את עצמך יותר חכם מהרמ"א ומכל עשרות הפוסקים שחיזקו את דברי הש"ג, אינך אלא טיפש גדול. ובחצר מותר לצאת גם בגילוי ראש, והשלטי גיבורים לא היה צריך לפלפל כדי להתיר פאה היכן שמותר לצאת בגילוי ראש אליבא דכל הפ
לנבסקי
כל מיני התרים, מאיפה הבאת את זה שמותר לצאת בגילוי ראש לחצר????? אשה אפילו בביתה צריכה לשמור על כל כללי הצניעות!! אתם מחפשים היתרים כמה שיותר לגלות באישה תעשה לי טובה.. אתה ממש טיפש ותגובתך ממש מביכה!!
בילבי
נראה לי שאת לא יודעת גם מאיזה צד פותחים את הספר...
גיחצי
זה נכון שזה מה שמר האדמור, אך הוא דיבר על פיאות שךפני 20-30-40-50 שנה ולא החושך מצרים שלובשות היום אותן בנות שכבר על הדרך גם לובשות בגדים צמודים וכו וכו...
קובי
"ובפרט בזמננו, שאפשר להשיג פאה נכרית בכל הצבעים, והיא נראית יפה עוד יותר מהשיער שלה עצמה, תתבונן האישה בעצמה (ואין צורך לשם כך בהתבוננות גדולה של שעה או מחצית השעה) מהי הסיבה האמיתית לכך שהיא אינה רוצה לחבוש פאה נכרית אלא מטפחת - כיון שהיא יודעת שבנוגע לפאה נכרית אין ברירה להסירה... מה שאין כן בנוגע
רפאל המלאך
אולי גם יעניין אותך
שיעורי הרב עובדיה יוסף