בעקבות כשלי המשטרה בחטיפתם של שלושת הנערים בחברון לפני כשנה, המשטרה פתחה מוקד טלפוני נוסף שיתמודד עם התראות ובקשות של אזרחים. המוקד שמספרו 110 יפעל במקביל למוקד 100 הנוכחי.
המוקד הוקם כחלק משיפור השירות לציבור, במטרה להוריד את עומסי השיחות ממוקדי ה-100 שנועד למקרי חירום, ולתת קשב ומענה טוב יותר למי שמבקש לקבל מידע. במשטרה אמרו כי הוא מסונכרן עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, על מנת לספק שירות למיליוני פניות.
ההחלטה על הקמת המוקד החדש התקבלה על ידי המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו, בעקבות ממצאי ועדת הבדיקה לבחינת המענה שניתן לשיחת הטלפון שהתקבלה בליל חטיפת גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח.
על מנת לשפר את השירות לאזרח הסיטה המשטרה תקנים מהמטה לשטח, חיזקה את מוקדי ה-100 במאות תקני קבע וסטודנטים, שילבנו דוברי השפה הערבית בכל המוקדים ובכל המשמרות, והרחיבה את מערכי ההכשרה ואת הפיקוח והבקרה של השוטרים. כמו כן הרחיבה המשטרה את סגירות המעגל בשיחות טלפוניות ואת הודעות הכתובות לאזרח.
לטקס החניכה הוזמנו גם נציגי משפחות החטופים. "משפחות שער, יפרח ופרנקל היקרות כל כך לליבנו. בעקבות אירוע קשה זה, עם ישראל למד להכיר משפחות אצילות נפש, בעלות עוצמות בלתי רגילות, שניחנו בערכיה הנאצלים של תורת ישראל", אמר להם המפכ"ל. "משטרת ישראל מחבקת אתכם בחום. תמיד נהיה כאן עבורכם, בכל שנה ולאורך כל השנה, ונעשה הכל כדי לתמוך ולחזק".
נציג המשפחות השכולות, אופיר שער, אמר: "עם כל הכאב שלנו והשכול שאנו חווים יום-יום, יש לנו הערכה מאוד גדולה למשטרת ישראל ולכוחות הביטחון. אנחנו נשאלים הרבה פעמים אם יש בנו כעס. מבחינתנו, עצם נוכחותנו כאן היא כדי לסייע לתקן דברים שקרו. אנו מקווים שהמערכת יודעת להפיק לקחים. מתוך תחושת האובדן הגדול אנו יודעים גם להעריך, ומקווים שמקרים כאלה לא ישנו".