כיכר השבת

"לא יודע מה זה אומר"

הפובליציסט דרור פויר חשב כמו ה'חידושי הרי"ם' והתרגש

העיתונאי והפובליציסט דרור פויר בעל טרו קבוע ב"גלובס", פרסם השבוע מאמר נוסף פרי עטו, אך לאחר הפרסום, הוא נחשף לכך שחשב על אותו רעיון כמו בעל החידוש הרי"ם והתרגש (ברנז'ה)

| 11 | כיכר השבת |
דרור פויר
דרור פויר (צילום: משה שי, פלאש 90)

העיתונאי והפובליציסט דרור פויר בעל טרו קבוע ב"גלובס", פרסם השבוע מאמר נוסף פרי עטו, אך לאחר הפרסום, הוא נחשף לכך שחשב על אותו רעיון כמו בעל החידוש הרי"ם זיע"א והתרגש.

וכך הוא מספר בדף הפייסבוק שלו: "דבר מעניין, אפילו מרגש, קרה לי. קיבלתי מייל מקורא של גלובס, ובו נכתב: 'כשקראתי את פסקאות הסיום של מאמרך האחרון הרגשתי שדמי קופא בעורקי.. הביטויים שהשתמשת בהם, לתיאור נקודת זמן שלא הייתה ולא תהיה, תואמים בדיוק את לשונו של החידושי הרי"ם'".

פויר, מספר לקוראיו כי "הרי"ם - הרב יצחק מאיר רוטנברג, מייסד חסידות גור שהלך לעולמו לפני 150 שנה".

בעקבות הפנייה של הקרא, הלך פויר וקרא את הרי"ם. "והאמת - ממש, אבל ממש בול! הנה, תראו בעצמכם", הוא כתב והעלה צילום מסך מהספר.

"לרב חסידי חשוב מהמאה ה-19 ולי היה את אותו רעיון וביטאנו אותו בפחות או יותר אותן מילים. לא יודע מה זה אומר", מספר פויר.

אז מה הוא כתב במאמר שכה תאם את מה שכתב החידושי הרי"ם? הנה הקטע מתוך הטור ב"גלובס": "לא יודע מה תעשו בשעה 4:29 אחר הצהריים ביום רביעי הקרוב, אבל אקווה בשבילכם שזה יהיה משהו נחמד", כתב פויר, "חשבו על כך: 4:29, יום רביעי, ה-21 באוקטובר 2015. השעה 4:29 אחר הצהריים חזרה וחוזרת על עצמה פעם ביום, יום רביעי חזר וחוזר על עצמו פעם בשבוע, 21 באוקטובר חזר וחוזר על עצמו פעם בשנה, אבל השעה 4:29 אחר הצהריים ביום רביעי ה-21 באוקטובר 2015 - הרגע הספציפי הזה לא היה מעולם עד שהוא יהיה, וכשהוא יסתיים, הוא לא יחזור על עצמו לעולם. הכול אולי חוזר על עצמו - אבל הכול גם חד פעמי. זה בהחלט מצדיק לעשות משהו נחמד מדי פעם, לא?".

וכך כתב החידושי הרי"ם בספרו: "אם אין אני לי מי לי, אם אני לא אעשה עבדות שלי, מי יעשנה בשבילי, כל אחד ואחד צריך לעשות עבודתו המיוחדת לו בעצמו, ואם לא עכשיו אימתי, מתי יהיה העכשיו הזה, העכשיו הנוכחי, הרגע שאנו מדברים בו, הלא לא היה מאז בריאת העולם, ולא יהיה עוד, מקודם היה עכשיו אחר, ואחרי כן יהיה עכשיו אחר, ובכל עכשיו יש עבדות אחרת".

צילום מתוך הספר "החידושי הרי"ם" (צילום: מתוך דף הפייסבוק של דרור פויר)
תוכן שאסור לפספס
11 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
7
המשיח בפתח איזה כיף
6
מספרים על רבי יוסף קארו שישב ולמד סוגיה עם תלמידיו. הם התקשו מאד בהבנת הסוגיה ולא הצליחו להבינה. רבי יוסף קארו התייגע כל הלילה עד שבסוף הצליח להגיע להבנת הסוגיה. בבוקר הוא ישב שוב עם תלמידיו ללמוד את הסוגיה ואחד מהתלמידים הסביר את הסוגיה באופן הפשוט והבהיר שאותו הבין רבי יוסף קארו בלילה. לרבי יוסף ק
5
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)

הצגת כל התגובות

4
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איך אתה מסביר ע"פ "פשט" את מאמר חז"ל הזהרו בת"ח שנשיכתן נשיכת נחש וכו'... אוי לראשך
מאוד קל לשכנע את עצמך.בחן הביקורת הינו- האם יש גדולי ישראל שחושב כמוך? רדוד
3
לכאורה דומה. אבל כל כך שונה. אור וחושך, קודש וחול. בין מי שמחפש לעשות משהו כייפי באותו רגע. לבין מי שמחפש לעשות את העבדות המתאימה בכל רגע. אבל, מי יתן ואותו כותב, שהגיע לתובנה החשובה של חשיבות עצומה של כל רגע יגיע גם לתובנה החשובה מה חשוב באמת לעשות בכל רגע יהי רצון שזכות האדמור מגור תעזור לו והוא י
הרמח"ל כותב שהאדם נברא להתענג על ד' למחשבה !
2
מי יודע אולי הוא עוד יגלה איזה שהוא ניצוץ שקשור בינו לבין הצדיק.
1
במובן העמוק של הנאמר בין שני הטקסטים אין שום קשר. הרי"מ מדבר על המושג של עבדות בזמן נתון לסיטואציה החולפת ואילו להבדיל מאוד פויר כותב על הפסד טובות הנאה בכל רגע נתון שחולף
אולי גם יעניין אותך
אנשים