בעוד יוקר המחיה בישראל ממשיך להכביד, הודיעה היום (רביעי) ענקית המזון "יוניליוור" כי תעלה את מחירי מוצרי השוקולד שהיא משווקת בשיעור של 12% עד 16%. ההתייקרות תיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2025.
"ההחלטה על העדכון התקבלה כתוצאה מהעלייה החריגה והמתמשכת במחירי הקקאו בעולם, שלא מאפשרת לנו להמשיך לספוג את הגידול בעלויות הייצור. לכן אנחנו נאלצים לעדכן את מחירון המוצרים בקטגוריית השוקולד", נמסר מהחברה. בין המותגים שאותם משווקת החברה ויושפעו מההתייקרות יהיו חטיפי "קליק" ומוצרי ורד הגליל.
הצעד עליו הכריזה יוניליוור מצטרף להתייקרות נוספת שתשפיע על הכיס הישראלי בשנת 2025. בראשן עליית אחוז המע"מ (מס ערך מוסף) ל18% (במקום 17% היום) שאושר בכנסת בפברואר האחרון. העלאה שכזו צפויה להוביל להתייקרות רחבה במוצרים ושירותים בישראל, כך שכל אזרחי ישראל יחושו בעומס גובר על ההוצאות - מסל הקניות, דרך מחירי המזון, הביגוד ועד הדלק.
בנוסף, בחודש שעבר הודיעה רשות המים כי מחירי המים יעלו בתחילת השנה הבאה בשיעור של 3.4%. "70% מהמים המסופקים לצרכי השתייה בישראל מיוצרים על ידי מתקני התפלת מי ים שהפקתם הינה יקרה יותר ממקורות מים טבעיים", נימקה רשות המים.
הצגת כל התגובות