כיכר השבת

תשוב לישראל?

אלו התנאים של ענקית הלואו קוסט לחידוש הפעילות בישראל

למרות הפסקת האש, ועל אף הרשימה המתארכת של חברות התעופה שהודיעו על חזרה לישראל, ענקית הלואו קוסט 'ריינאייר' מציבה תנאים בכדי שתוכל לשוב לפעילות בישראל | החברה דורשת; שקט בטחוני, פתיחת טרמינל 1 ותיקון החוק לפיצוי הנוסעים | כל הפרטים (בארץ) 

| 7 | כיכר השבת |
מטוס של ענקית הלואוקוסט האירית ריינאייר
מטוס של ענקית הלואוקוסט האירית ריינאייר (צילום: משה שי/פלאש 90)

התנאים הנוכחים בישראל אינם משכנעים את ענקית הלואו קוסט 'ריינאייר' לשוב לישראל, והחברה מציבה שלושה תנאים לחזרה; שקט בטחוני, פתיחת טרמינל 1, תיקון החוק לפיצוי הנוסעים, כך אמר היום (שני) נציג החברה בישראל.

כזכור, לאחר חזרתה של ענקית הלואו קוסט וויז אייר, לפעילות בישראל, לצד מספר חברות תעופה קטנות כמו חברת אזרבייג'ן איירליינס, AEGEAN, בולגריה אייר, אייר סיישל, ואייר אירופה שהודיעו גם הן על חזרה בקרוב לישראל, הייתה תקווה בישראל כי ענקיות התעופה כגון לופטאנזה, ריינאייר ועוד - ישובו לפעילות בישראל.

אך למרות זאת, חברת התעופה ריינאייר, אחת מחברות הלואו-קוסט המובילות בעולם, מציבה שלושה תנאים מרכזיים לחידוש פעילותה בישראל. בדיון שנערך בוועדת הכלכלה בכנסת, נציג החברה בישראל, עו"ד אייל דורון, הדגיש את הצעדים הדרושים כדי שהטיסות הזולות של ריינאייר יחזרו לנתב"ג.

ראשית, החברה דורשת שקט ביטחוני – על פי נציג החברה, יציבות ביטחונית היא תנאי מרכזי לחזרת החברה לפעילות מלאה בישראל, בדגש על הבטחת בטיחות הנוסעים והצוותים.

בנוסף, דורשים בחברה את פתיחת טרמינל 1 או הפחתת אגרות – לטענת נציג החברה, תעריפי האגרות הגבוהים בנתב"ג מקשים על הפעלת טיסות במחירים זולים. פתיחת טרמינל 1, המשמש טיסות לואו-קוסט, או הורדת האגרות לרמת המחירים הנהוגה בטרמינל זה, תאפשר לחברה להחזיר לשוק הישראלי כ-10,000 מושבים בשבוע לעשרה יעדים מרכזיים.

ישראלים בנמל תעופה בן גוריון (צילום: Photo by Gili Yaari/Flash90)

דרישה זו, עומדת בליבת המחלוקת בין רשות שדות התעופה לבין חברות הלואו קוסט שעד המלחמה השתמשו רק בטרמינל 1 שדרש מהם - ובהתאמה גם מהלקוחות - עלויות טיסה נמוכות, שהתייקרו עם המעבר לטרמינל 3. לעומת ריינאייר, וויז הודיעה שתשוב לישראל לפעילות בטרמינל 3, כאשר העליות יתגלגלו ללקוחות.

התנאי הנוסף הוא, תיקון החוק לפיצוי נוסעים – החוק הישראלי המחייב פיצוי ללקוחות במקרה של ביטול טיסה נתפס על ידי ריינאייר כמכשול משמעותי להמשך הפעילות. החברה דורשת התאמה של החקיקה למודל האירופי, על מנת לאפשר הפעלה יעילה וכלכלית.

נציג החברה אמר בדיון, כי במידה והתנאים הללו ימולאו, ריינאייר תהיה מוכנה לשוב לפעילות בישראל בהיקף נרחב. "אם טרמינל 1 יהיה פתוח, נוכל להחזיר עשרת אלפים מושבים בשבוע ל-10 יעדים מרכזיים," אמר.

בנוסף, החל ממחר, יום שלישי 3.12, יוסרו גם חלק מהמגבלות התעופתיות הפנים ארציות, ובכללן המגבלות מחדרה צפונה, בעקבות כך נמל התעופה בחיפה יחזור לפעילות מלאה. חברת אייר חיפה הודיעה כי תחזיר את מטוסיה לחיפה החל מ-22.12 בטיסות לאילת וללרנקה. כמו כן יוסרו המגבלות על תעופה ספורטיבית. שדה התעופה בראש פינה יפתח לפעילות ב-1.1.25.

תוכן שאסור לפספס
7 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
7
שלא יחזרו. אנחנו מסתדרים מצויין עם חברות אחרות.
דוד
6
אפילו חברות התעופה סוחטות את ישראל ..ככה זה שאתה עושה הסכמים עסקאות גרועות .
עמי
5
הואיל ו 60 חברות תעופה כבר חזרו, כדיברי תת אלוף מירי רגב, אין צורך בחזרתה של חברה נוספת
תרח

הצגת כל התגובות

4
מכל הבלאגן הזה רק המדינה וחברת התעופה הרוויחו!!!
יאיר
3
רק אנחנו אשמים שחבורה של דבילים מנהלת את המדינה
וזגלו
2
לא לתת להם שום הטבה. חברה אנטישמית . הם יחזרו לטוס בלי שום תנאי. אם אתם מבטלים טיסות תשלמו פיצוי!!!
עוזי
1
אין לתת לריינאייר בכלל לנחות בארץ ולבטל כל שכר עם החברה של האנטישמים האלה, לא רוצים לבוא שלא יבואו, יש מספיק חברות לוקוסט שיבואו לארץ, שלא יאימו עלינו, חברה של דגנרטים, הם יעבדו לפי התנאים של המדינה אליה היא באה, לא טוב להם שינחתו בדמסק
טסים עם כבוד
אולי גם יעניין אותך
בארץ