וועדת האיתור שהוקמה על ידי שר האוצר ובראשותה עמד מנכ"ל משרד האוצר, עו"ד שלומי הייזלר, המליצה לשר האוצר על שלושה מועמדים, ומתוכם נבחר שי אהרונוביץ.
המועמדים, היו כולם בכירי רשות המיסים המכהנים כסגנים לראש הרשות היוצא, ערן יעקב, וכאמור, סמוטריץ' שראיין את שלושתם ומכיר אותם לעומק מעבודתו המשותפת איתם במשרד האוצר בשמונת החודשים שמאז נכנס לתפקידו, בחר באהרונוביץ לתפקיד.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ מסר לאחר הבחירה: "אני מודה לראש הממשלה ולחברי בממשלה על אישור החלטתי למנות את שי לתפקיד מנהל רשות המיסים. שי הוא האיש הנכון במקום הנכון להוביל את רשות המיסים בשנים הבאות ולהצעיד אותה לעבר עידן טכנולוגי חדש שיעמיק את הגביה וישפר את השירות וינהל מאבק חסר פשרות בהון השחור ובפשע המאורגן. התרשמתי מאוד מהמשנה הסדורה שלו, מההיכרות המעמיקה שלו עם תפקידיה ואגפיה השונים של הרשות ומהמוטיבציות הגבוהות שלו לשירות הציבור".
עוד אמר סמוטריץ': "אני מודה לחברי וועדת האיתור ובראשם למנכ"ל המשרד, עו"ד שלומי היזלר, ולכל המועמדים שביקשו להשקיע את השנים הקרובות בשירות ציבורי איכותי למען המדינה. אני מודה שוב לראש הרשות היוצא ערן יעקב על שנים רבות של מסירות והשקעה במגוון תפקידים במשרד האוצר לטובת אזרחי ישראל. ערן הצעיד את רשות המיסים בחמש השנים האחרונות בשורה של רפורמות חשובות ואני מודה לו מאוד בשם אזרחי ישראל כולם ומשוכנע שהוא עוד יתרום רבות מכישוריו, ניסיונו וערכיו למדינת ישראל".
עו״ד שי אהרונוביץ׳, הוא בן 48 נשוי ואב לארבעה ילדים. שי החל את עבודתו ברשות המסים בשנת 2001, ובמסגרת עבודתו ברשות לאורך השנים התמחה בכל תחומי העיסוק של רשות המיסים. בתוך כך, במהלך השנים ניהל שי יחידות מטה ויחידות שטח, והוביל רפורמות ותיקוני חקיקה משמעותיים.
בחמש וחצי השנים האחרונות משמש שי כסמנכ"ל בכיר ברשות המסים וכמי שאחראי על ניהול מערך משרדי מיסוי מקרקעין ברשות המסים. בתפקידו זה הוביל שי, בין השאר, תהליכי אוטומציה שונים כגון ביצוען של שומות באופן אוטומטי, ודיגיטציה של כלל הנתונים ההיסטוריים של רשות המיסים. בנוסף הוביל מהפכה במתן שירות לציבור באופן מקוון, תוך שילוב מערכות אינטרנטיות ומתן שירות במסגרת מוקד שירות ארצי.
במקביל לתפקידיו ברשות, מרצה שי מזה כחמש עשרה שנים בקורסים אקדמיים שונים בתחומי המיסוי במספר אוניברסיטאות ומכללות אקדמיות, וכן במסגרת פורומים מקצועיים שונים של הלשכות המקצועיות.