
מליאת הכנסת אישרה בישיבת פגרה מיוחדת שהתקיימה היום, את הצעת החוק להקים ועדת ערר לקנסות שמטילה הרכבת הקלה, בקריאה שניה ושלישית.
מדובר בהצעת חוק משותפת לחברי הכנסת אורי מקלב משה גפני, דוד רותם ורוברט אילטוב, שהוגשה בעקבות הטלת הקנסות המאסיבית על נוסעי הרכבת הקלה, מבלי יכולת לערער על קנסות אלו בפני גורם חיצוני אובייקטיבי.
על פי הצעת החוק שאושרה, תוקם ועדת ערר חיצונית שתורכב משופט בדימוס, איש ציבור ונציג משרד התחבורה.
ח"כ אורי מקלב, אמר בדיון במליאת הכנסת כי הציבור נתקל בהתנהגות קשה ואגרסיבית מצד המפקחים שמינתה חברת "סיטיפס", שהטילו קנסות גבוהים ללא כל פרופורציה, ולא ניתנה להם כל אפשרות להגיש ערר בפני גורם חיצוני. "איך אפשר לנהל מערכת קנסות על ציבור בלי מערכת מקבילה של ערר?.
"הצעת חוק זו, תעביר את שיקול הדעת על קבלת הקנס ברכבת הקלה לגורם חיצוני, בדומה לוועדות ערר בחברת כביש חוצה ישראל והנתיב המהיר". אמר מקלב
מחברת סיטיפס נמסר: "כפי הידוע גם לח"כ מקלב לא סיטיפס היא זו שקבעה את גובה החיוב המוגדל ולא את הסיבות למתן החיוב המוגדל כי אם רשויות המדינה. סיטיפס אף הגדילה לעשות והחליטה שלא לקנוס נסיעה עם עגלות ילדים פתוחות בשעות שאינן שעות השיא וזאת למרות גישת המדינה שיש לקנוס במקרה זה.
"סיטיפס מפעילה את הפקחים לצורך אכיפת התשלום באופן מושכל ומקצועי ולאור הנחיות המדינה וכך הובהר גם לח"כ מקלב בביקורו במשרדי הרכבת הקלה במהלכו הוא התרשם מהעבודה הרבה שמשקעת בנושא ובשיפור השירות".