כיכר השבת

סיפור חסידי למוצאי שבת

מדוע רבי נחמן עבר לפני התיבה ללא רשות ומה הבעש"ט אמר

כשהחל רבי נחמן בתפילתו, דיבורי התפילה שיצאו מפיו מתוקים מדבש ונופת צופים, ונהנו מתפילתו ושתקו, אבל, אעפ"י כן חרה להם. סיפור חסידי למוצאי שבת (חסידים)

| כיכר השבת |
ציון הבעל שם טוב הקדוש זכרו יגן עלינו
ציון הבעל שם טוב הקדוש זכרו יגן עלינו (מענדי הכטמן, פלאש 90)

איך התבטא הבעש"ט הקדוש על רבי נחמן מקוסוב?

פעם אחת הלך רבי נחמן ז"ל דרך ק"ק זולרובע עם סחורה, והיה בעת תפילת שחרית, העמיד רבי נחמן את עגלתו כנגד בית המדרש, לקח את הטלית ותפילין ונכנס לבית המדרש.

רבי נחמן התעטף בטלית ותפילין, ועמד לפני התיבה להתפלל בלי בקשת רשות, והציבור לא הבין, איך האורח עומד לפני התיבה בלי רשות.

כשהחל רבי נחמן בתפילתו, דיבורי התפילה שיצאו מפיו מתוקים מדבש ונופת צופים, ונהנו מתפילתו ושתקו, אבל, אעפ"י כן חרה להם.

ולאחר להתפלל לפני התיבה קדיש דרבנן הודו וברוך שאמר, וכעסו הציבור על כך, והיה בדעתם למשכו מן התיבה, אך מחמת שהיו מתאווים מאוד לשמוע את דיבוריו ותפילותיו לא יכלו לעשות דבר. ושקלו בדבר עד שגמר תפילתו.

לאחר שגמר תפילתו, פנו אליו אנשי בית המדרש בהקפדה, ושאלו: איך מלאו ליבו לעמוד בלי רשות לפני התיבה, ועוד שינה ממנהג אבותיהם, שרק גדולי דור עומדים בפני התיבה.

ענה רבי נחמן, ואמר: ומי אמר שהם בגן עדן?

כששמעו את תשובתו נתמלאו עליו יותר חימה.

והיה שם בעל מחבר ספר "תולדות יעקב יוסף", והיה זקן מאוד ונתן גדולתו לתלמיד אחד שיהיה מגיד מישרים במקומו, ושמו רבי זלמן. קפץ רבי זלמן על רבי נחמן יותר מכולם.

והיה שם מחבר הספר 'תבואות שור' הגאון רבי אלכסנדר שור ואמר לרבי זלמן: הניחו את האיש שהוא תמים עם השם.

כשרבי נחמן מקוסוב היה גנוחי - גנח בתפילה, היה משבר את הלב השומע, ודומה לו כאילו נחתך לשנים.

אמר הבעל שם טוב הקדוש: עד מקום שנסע רבי נחמן - ידועים מה היא תפילה, ובמקום שלא היה רבי נחמן אין יודעים מה היא תפילה.

מאמרותיו של הבעל שם טוב הקדוש 'צידה' לדרך לשבוע טוב ומבורך

הבעל שם טוב הקדוש מדבר רבות על מעלת כי יהודי לפני ה' יתברך, ואומר:

כל יהודי יקר אצל הקדוש ברוך הוא כבן יחיד שנולד להוריו לעת זקנותם.

וכשיהודי אוהב כל אחד מישראל, הוא אוהב את הקב"ה מכיון שאהבת ישראל היא אהבת המקום "בנים אתם לה' אלוקיכם" אם אוהבים את האב אוהבים את בניו, ומוסיף הבעל שם טוב הקדוש:

"פרק תהילים לבבי, טרחה בעשיית טובה ליהודי בגשמיות או ברוחניות, ואהבת ישראל, הם מפתחות המתאימים לכל המנעולים של:

היכלות הרחמים, דלתות רפואה, ישועה ופרנסה" (ספר השיחות ת"ש עמ' 73).

האנחה שיהודי נאנח, על צערו ח"ו של יהודי שני:

"שוברת על המחיצות של ברזל של המקטרגים", והשמחה והברכה שיהודי שמח בשמחתם של עוד יהודים – ומברכם:

מקובלת אצל ה' יתברך, כתפילתו של רבי ישמעאל כהן גדול בקודש הקודשים (ספר השיחות תש"ג  עמ' 161).

שנזכה שיפתחו השבוע לכלל ישראל שערי רפואה, פרנסה וכל הישועות, אמן!

תוכן שאסור לפספס
תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש