כיכר השבת

פרשת ויצא

רבי נחמן: רוצה להגיע לשער השמים? תישן!

למה החיים לא יכולים להיות קלים, ופשוטים יותר? למה??? כי - מידת הדין מקטרגת על האדם - ונלחמת בו! והיא: לא נותנת - מתנות חינם! אין - מתנות בחינם! אין! // פרשת ויצא (חסידים)

| 2 | כיכר השבת |
ציון רבי נחמן זי"ע
ציון רבי נחמן זי"ע (צילום: להגביה עוף)

פרשת ויצא על פי רבי נחמן:

רוצה להגיע ל'שער השמים'? תישן!

יעקב אבינו סולל את הדרך לדורות:

להתרומם, לעלות ולהגיע עד - 'שער השמים'.

"ויצא יעקב" – במהלך החיים, אתה מתחיל הרבה התחלות חדשות...

מסלול החיים כולל: יציאה מהמוכר, והתקדמותועליה לדרך חדשה.

כל החיים אתה עולה - מדרגה לדרגה!

ברגע, שאתה 'משחרר' את האחיזה במוכר, ומוכן לחוות את הקושי של התחלה חדשה: אתה מצליח - להתקדם!

הרצון והשאיפה לעלות מחייב - התמודדות עם ניסיונות, והתוצאה?

דווקא הקושי, דוחף ומקפיץ אותך - לדרגה חדשה!

הדרך לעליה עובר דרך הקושי - 'חרנה'!

ההתקדמות עוברת דרך 'חרנה' - 'חרון אף'!

ה'חרון אף' הוא ההתמודדות עם כל מיני – מניעות ודימיונות:

שיקשו עליך את - מסלול העליה!

למה החיים לא יכולים להיות קלים, ופשוטים יותר? למה???

כי - מידת הדין מקטרגת על האדם - ונלחמת בו! והיא:

לא נותנת - מתנות חינם! אין - מתנות בחינם! אין!

מוהרנ"ת קורא לקשיים 'חרנה', ואומר - שלא ניתן 'לדלג' עליהם!

ולכן, מראש, אל 'תתרגש' או – תשבר מהם!

אל תיתן לדמיון, או יצר הרע – להפיל אותך!

תישאר חזק בדעתך – ותתמודד!

אין נפילה! יש פגיעה – שממנה רק עולים מעלה!

הפרשה מלמדת איך להתמודד עם הקשיים - בזמני העליה.

יעקב אבינו מלמד: "ויפגע במקום"הפגיעה היא לא נפילה!

היא חלק מתהליך ההתקרבות והעליה - אל 'המקום':

'מקומו של עולם' - הקב"ה! עכשיו, אתה כבר מודע לתהליך, ואתה יודע:

הפגיעה הופכת, לנקודת המפגש שלך עם - 'מקומו של עולם':

הפגיעה היא התקדמות בדרגה - לקב"ה, ולכן:

הקשיים שבדרך, לא נחשבים - נפילה!

כמה שתעלה יותר גבוה, לפני כן, תרד – יותר ל'חושך' למטה!

ולכן, חשוב לעלות בדרכו של יעקב אבינו:

תחזק את הדעת, ואל תיתן לעצמך ליפול! רק – תתחזק! וכך:

הנפילה לא תבלבל אותך, ותצליח לעלות - יותר מהר!

והכלל הוא: דווקא הנפילה היא 'המקפצה' – לדרגה יותר גבוהה!

הדמיון מחשיך את השכל !

"וילן שם כי בא השמש" – כשאתה בירידה אתה מרגיש 'בחושך':

'לילה' של החיים – סבל וצער, ואתה:

'לן' בקושי ובצער של הניסיון, כאילו:

'כי בא השמש' - השמש שלך שקעה! ולא - תזרח יותר!

ואתה: שוכח שזה - רק דמיון! כי:

בזמן הניסיון, השכל והמוחין שלך ושלי - מסתלקים!

"בא השמש" – כשאין 'שמש' - אין 'מוחין'!

אתה במצב של 'קטנות מוחין', זה דורש ממך:

ענווה, כניעה והתבטלות, וזה גם – מאוד מבלבל!

אם ה'שכל' לא היה נעלם, לא היה – ניסיון!

בזמן ניסיון, השכל חייב 'להירדם', אחרת:

הניסיון הוא - לא ניסיון! ואתה שוכח:

שהעליה, גורמת ל'שמש' שלך לשקוע! כי:

הסתלקות השמש, הולכת להזריח לך - אור חדש!

אין זריחה, אם לא היה קודם – שקיעה!

סולם מוצב בארץ כדי - לעלות השמימה

אתה תגיע עד 'שער השמים', אם תזכור:

שאין קפיצת הדרך! יש עליה בסולם - שלב אחרי שלב!

רוצה לעלות בסולם? תלמד - מהמלאכים!

"והנה מלאכי אלוקים עולים ויורדים" – תזכור:

שהירידה היא - תכלית העליה, ואל – תתפעל או תתרגש ממנה!

"עולים ויורדים" – הקב"ה הודיע ליעקב אבינו בחלום:

זאת הדרך לעלות בעבודת ה' - לדורות!

הירידה, היא: הסימן, שאתה בדרך – לעליה!

אל תפחד! להיות מלאך אלוקים – תרד ותעלה!

"מלאכי אלוקים עולים ויורדים" – אם תתעורר ראשון - 'התעוררות דלתתא', אז, מלאכי אלוקים – ירדו מלמעלה, ויהיה:

'ההתעוררות דלתתא' עם - 'התעוררות דלעילא'!

ומזה יעשה תיקונים וייחודים גדולים...

רבי נתן אומר, שרק מי שפיקח יאמין לדברי הצדיקים, והוא:

יצליח לעלות לדרגות גבוהות, אם:

יזכור היטב את הדברים, 'ויחרוט' אותם, על - 'לוח' ליבו!

"והנה ה' ניצב עליו" – הבטחה אלוקית לדורות!

"ה' ניצב עליו"יש הבטחת אלוקית - לדורות!

אם תתחזק לעמוד ברגעי הניסיון, הקב"ה יסלול לך את הדרך:

לעלות מהר יותר - ובקלות!

"ושמרתיך בכל אשר תלך" – יש הבטחה אלוקית!

אתה תקבל שמירה בכל מקום ובכל זמן – בכל אשר תלך!

אתה תרגיש איך הקב"ה - 'מחזיק' לך אצבעות!

עולה ויורד – איתך! צועד – איתך!

כדי שלא תיפול מהסולם שמוצב על הארץ, כדי:

שתצליח להגיע אליו – עד 'שער השמים'!

יש לך הבטחה - "כי לא אעזבך"!

תרגיש איך רחמי וחסדי ה' לא עוזבים אותך – אף פעם! ואז:

"וייקץ יעקב משנתו" – ה'דעת' מקיצה מה'שינה'

"ויקץ... משנתו" – כש'הדעת' חוזרת, זה בבחינת - 'יקיצה מהשינה'.

ואז, אומר מוהרנ"ת:

אתה פותח עיניים, ורואה - שהשמש זורחת!

ואתה יודע שהקב"ה היה איתך! ולרגע הוא - לא עזב אותך!

ניסיון העבר – מוכיח זאת! ויש לך גם - הבטחה לעתיד!

אתה לא יודע – כי, הקב"ה לא רוצה - שתדע!

"ואנוכי לא ידעתי" – רק בזמן הניסיון, אתה שוכח שהקב"ה איתך!

שהשכל נעלם, כי:

כח הדימיון ויצר הרע - לא הולכים לישון, רק אתה! אל תתפתה!

תזכור - "אכן יש ה' במקום הזה" – 'לית אתר פנוי מיניה':

הקב"ה נמצא במקום הזה - ובכל מקום!

וכשאתה זוכר זאת: אתה תודה לו על - גודל חסדיו!

ומתחזק בכך, שהפגיעה היא לא – נפילה! מטרתה רק:

להעלות אותך לדרגה - גבוה יותר!

כל מה שתתן לי – 'עשר אעשרנו'!

יעקב נדר נדר - שיקריב קורבן ויתן צדקה, מכיון:

הצדקה מכניעה את הקליפות – כח הדימיון ויצר הרע!

הצדקה מעוררת רחמים - על האדם! וזהו:

"כל אשר תתן לי, עשר אעשרנו"!

וכמידת הרחמים מתעוררת על האדם, הוא יכול:

"וישא יעקב רגליו" – להתרומם לדרגות ופסגות חדשות!

יעקב אבינו מודיע לכל מי שרוצה לשוב לה':

שיתחזק ויחזיק מעמד - בזמן הניסיון!

"וילך ארצה בני קדם" – בני קדםהם נפשות ישראל בדרגה גבוה:

רק שנפלו - לארציות ולגשמיות, ויש - להשיבם לשורשם.

והם ישובו ע"י תשובה: "השיבנו ה' אליך ונשובה, חדש ימינו כ'קדם'":

כי - התשובה קדמה לעולם! וזהו לשון 'קדם', ולכן:

מכל נפילה, אפשר – לקום מחדש!

לקום, ולעלות על הסולם שמוצב ארצה, ולהגיע – עד השמים!

נצחתי ואנצח – גמרתי ואגמור

"כל עין לך תצפה" - אומר מוהרנ"ת שצריך:

כל הזמן לצפות – לישועה ה'! (ליקוטי הלכות, שילוח הקן)

בבחינת: "כי לישועתך קיוונו כל היום - ומצפים לישועתך"

כי העליה בדרגה עוברת דרך - חושך ושינה!

איך מחזיקים מעמד בזמן – הניסיון וה'שינה'?

"וישכב שם במקום" – רומז למקום 'אבן השתיה' - מקום התפילה.

"והנה סולם" – סולם בגימטריא 'קול' בבחינת - ה'קול קול יעקב'.

אם תתחזק ותתפלל - בזמן הניסיון, תזכה:

"זה שער השמים" – כל שערי שמים יפתחו עבורך - לקבל תפילתך!

ומיד תראה שיש אלוקים במקום הזה, ותרגיש:

איך הקב"ה נמצא – איתך עימך ואצלך תמיד!!!

הקב"ה מחכה שתפילתך תבקע, את – 'שער השמים'!

"שמרתיך בכל אשר תלך" – תזכור שאני כל הזמן שומר עליך!

ותפילתך עולה עד – שער השמים!

תזכור - אל תשכח!!!

פתח שערי שמים לתפילתנו, אמן!

תוכן שאסור לפספס
2 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
2
ממש מאלף איזו חכמה מלמעלה לראות את זה בדרך כזו יפה
נחמן
1
🤔
ללא שם
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש