כיכר השבת

שו"ת מיוחד

מוכן לזחול עד קבר הרשב"י? מוזמן להילולה!

מי שרבותיו ואבותיו לא נהגו לנסוע ביום ל"ג בעומר למירון, יש לו על מי לסמוך - ו"תלמוד תורה כנגד כולם". ומי שרבותיו נהגו לנסוע, ולגביו, גם "מנהג ישראל דין הוא" // שו"ת מיוחד (ארץ)

| 3 | כיכר השבת |
קבר הרשב"י
קבר הרשב"י (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

כל אחד ומנהג אבותיו - ו"מנהג ישראל דין הוא"!

ומי שרבותיו ואבותיו לא נהגו לנסוע ביום ל"ג בעומר למירון, יש לו על מי לסמוך - ו"תלמוד תורה כנגד כולם".

ומי שרבותיו נהגו לנסוע, ולגביו, גם "מנהג ישראל דין הוא"...

ואלו ואלו דברי אלוקים חיים...

בחן את עצמך – האם אני יודע להיכן אני נוסע?

מבחן אישי: – תשובה מיועדת – לעצמך!

שאלה ראשונה: האם אני מוכן לרדת מהאוטובוס 100 מטר לפני הגעתי לציון, ולזחול על ארבע עד הציון של התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי?

אם התשובה: כן! ממש כן! אתה מוזמן לבוא ולשמוח בהילולה של רשב"י, בו ובתורתו הקדושה, ומובטח שתזכה לישועות...

שאלה שניה: בפועל - אני לא מסוגל לזחול לציון הקודש על ארבע, אבל, בדמיוני כך אני מרגיש... במהלך הנסיעה אני מדמיין: איך המחשבות והרצונות שלי ממש נכנעים ו'שוכבים' על הריצפה, וליבי ממש מתרגש ו'זוחל' לציונו של התנא הקדוש על ארבע...

אם התשובה: כן! ממש כן! זה רצוני האמיתי! זה מה שאני חושב, מדמיין ומרגיש, אתה מוזמן לבוא להילולה של התנא הקדוש ולשמוח בשמחתו.

שאלה שלישית: האם אתה שואל את עצמך ברגע זה: מאיפה השאלות והרעיונות המוזרים האלו? משהו כאן איבד את השפיות?

התשובה: כל אחד ינהג כמנהג אבותיו "שמנהג ישראל דין הוא"!

אומר ה'בית אהרן': "מה הקב"ה לכל, אף רשב"י לכל – אפילו לפחותים".

כיצד היה עולה ה'אור החיים' הקדוש לציון - רשב"י הקדוש?

מבחן הקשר לרשב"י - שענית עליו למעלה:

אינו לקוח - מעולם הדימיון!

זאת הייתה המציאות שחי בה ה'אור החייים' הקדוש!

כשהיה עולה ה'אור החיים'הקדוש לציון התנא - רשב"י הקדוש, הוא היה יורד מהחמור במרחק ניכר, וזוחל על ארבע, ומתפלש בעפר מתוך התבטלות וכניעה מוחלטים, והיה בוכה ואומר:

"היכן אני השפל נכנס למקום אש - להבת שלהבת, הקב"ה וכל פמליא של מעלה, וכל נשמות הצדיקים נמצאים עתה כאן".

על יום ל"ג בעומר, וקדושת ציונו של רשב"י אומר האדמו"ר מרוזין:

"קדושת מערת רשב"י בפנים היא, כמו: כניסת הכהן הגדול לקודש הקודשים - ביום הכיפורים".

This browser does not support the video element.

ועל השמחה בחצר המערה, היה אומר: "השמחה השוררת בחצר המערה קדושתא ומעלתה - כשמחת התורה בשמיני עצרת"!

אומר רבי משה מרוזודוב, שאם היה לו כוח:

הוא היה תופס את החמה בשיניים - כדי שלא תשקע, ולא יצטרך להיפרד מיום ל"ג בעומר לעולמים...

וזאת... רק 'דוגמית'... מדברי רבותינו הקדושים...

רשב"י לכל – ומזמין את כולם לשמוח בשמחתו!

בעבר, תורת רשב"י הייתה ליחידי סגולה, היום היא – לכולם!

כל יהודי שמצא את 'אור' תורתו של רשב"י הקדוש, יודע:

שלעולם הוא לא יעזוב את ה'אור' והמזוכך – שמטהר את נשמתו!

אלו שעולים לציונו ולומדים את תורתו הקדושה, יכולים להרגיש את מה שאמר רשב"י:

"שאלמלא היו יודעים בני אדם, את האהבה שהקב"ה אוהב את ישראל:

היו שואגים כמו כפיר - לרדוף אחריו" (תרגום הזוהר הקדוש, שמות ה').

וזה מה שמרגיש כל מי שמחובר לרשב"י - בעומק הנשמה, ולכן, לא תמיד ניתן להביע את ההרגשה במילים... רק "טעמו וראו כי טוב ה'"...

מדורת רשב"י - מדליקה ומבעירה את הלב!

תורת רשב"י מדליקה בנשמה 'מדורה' שמאירה ומחממת, מטהרת ומזככת את הלב והנשמה, תורתו רשב"י הקדוש, מאירה בלומדיה:

כיסופין לידבק - באור ה'אין סוף' מתוך אהבה עצומה שבוערת בנשמה! רצון ותשוקתה להדבק - בבורא עולם!

כל מי ש'טעם' את נועם זיו ואור של הזוהר הקדוש, ליבו מתחיל ל'הידלק' ולבעור ב'אור' עוצמתי, אמיתי ופנימי, שמגרש מנשמתו וליבו כל חושך ואפלה שמצוי שם...

אהבה זו - מכניעה ומתבטלת את שאר הרצונות, והאדם מרגיש שכל רצונו הוא ש'תורתו מאירה עינינו', כפי שהרגיש רשב"י הקדוש, שזכה:

שקודשא בריך הוא ושכינתא היו תדיר - בבית מדרשו.

בציון הצדיק מצוי חיותו - רצונו ותשוקתו!

בציונו של רשב"י שורה רצונו ותשוקתו, כפי שביטא זאת:

"אני לדודי - ועלי תשוקתו".

בציונו של רשב"י הקדוש מתגלה ומאיר בלב כל אחד מישראל החיבור העמוק לרצון האמיתי, ומתגלה הארת הרצון, שטבוע בנשמתו ומקשר אותו לשורשו העליון, מקור – ושורש החיים!

הרצון הזה מתעורר - מבלי להבין מה באמת קורה!

אורו של רשב"י הקדוש מאיר ומבעיר לעולים לציונו וללומדים את תורתו, את הלב אהבת ה' ויראתו, וכל אחד מרגיש:

שמוזרמים אליו כוחות שמחזקים את הלב - לדבק באור ה' יתברך.

מתי תגיע כבר הגאולה? אבל, ברחמים...

רשב"י הבטיח: "בזהר דא יפקון מן גלותא" ע"י לימוד ספר הזוהר נצא מהגלות ברחמים.

ומי שטעם את מתיקות הזוהר הקדוש - יודע על מה מדובר...

ומי שעדיין לו זכה לטעום את 'אור' תורתו של רשב"י הקדוש, שיזכור את דברי ה'בית אהרן':

"מה הקב"ה לכל, אף רשב"י לכל..."

רשב"י מחכה להאיר ולגאול את נשמתך, הוא מחכה שתעזור לו להוציא את נשמתך - לחירות עולמים...

"כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק..."

"בר יוחאי נמשח אשריך..."

"מושכני אחריך ונרוצה..." - נזחולה...

"נגילה ונשמחה בך..."

כל הישועות... אמן!

תוכן שאסור לפספס
3 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
3
נער הייתי גם זקנתי. פעם, פעם, לפני התפשטות מנהג הנסיעות לקברי צדיקים בכלל. אז הנוהג היה שלמירון נסעו בעיקר הירושלמים מכל הזרמים כולל האדמורים והחסידויות הירושלמיות. וכל האדמורים לבית רוז'ין וחסידיהם. והציבור הספרדי. שאר החסידים, בלי לפרש שמותם, ברובם לא נסעו בל"ג בעומר למירון. כך שר' גרשון אינו יחי
2
יישר כח
1
ל1, ראשית החסרת הרבה מהרשימה. שנית, לפני 50 לא היה "נסיעות". לא לטיולים בחו"ל ולא למצוקי מדבר יהודה...
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש