כיכר השבת

"קבלה קארטל"

חיזוק לנשות סקווירא: אלו הפאות וכיסויי הראש המותרים

לקראת כתיבת ספר תורה של האדמו"ר, פרסמו עסקני סקווירא "קבלה קארטל" - דפי קבלות בענייני צניעות עליהן יחתמו הנשים • ובדפים: איורים מיוחדים אלו פאות וכיסויים - צנועים ומותרים (חסידים)

| 131 | כיכר השבת |
הרבי מסקווירא ותקנות הצניעות
הרבי מסקווירא ותקנות הצניעות (צילום: באדיבות המצלם)

לקראת תחילת כתיבת ספר התורה של האדמו"ר מסקווירא בו יהיו שותפים כלל החסידים, גברים ונשים שיקבלו על עצמם להתחזק בנושאים שונים ברוחניות, כגון הוספה בלימוד תורה, פגעי הטכנולוגיה ושמירה על גדרי הצניעות, ולקראת שמחת הנישואין בחצר הקודש, פרסמו עסקני החסידות דפים מיוחדים עליהן יחתמו אלפי נשות החסידות שיקבלו על עצמן חיזוק והקפדה בגדרי הצניעות.

בדפים בשפת האידיש המכונים "קבלה קארטל" נכתב כי מי שתחתום על ההקפדה בענייני הצניעות תזכה ששמה יוזכר בפני הרבי ביום החופה.

לציבור הנשים נשלח דף מיוחד בו נראות דמויות מאויירות עם כיסויי ראש שונים כאשר מוסבר להן אלו כיסויים אסורים ואלו מותרים וראויים.

האיורים של כיסויי הראש

כך לדוגמא פאות "רגילות" או כאלו עם כיסויי ראש חלקיים בלבד מסומנות באיקס ואילו דמויות המכוסות בהידור יתר מסומנות בוי.

בחסידות מקווים כי בעקבות הקמפיין ודפי התקנון תהיה מגמה של חיזוק בקרב כלל ציבור הנשים בנושא הצניעות לזכותו של מנהיג הקהילה.

תוכן שאסור לפספס
131 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
38
ולא אחת. אלא שתיים! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פרומער ווי דע פויפס.
37
כיון שהן מושכות תשומת לב רבה, ואסור לאשה לבלוט בתכשיטיה יותר מדי. איך באמת זה התפשט בציבור? כרגיל, מתוך הקצנה רבתי. כמה עסקנים פרסמו תקנון והחליטו שגדר המותר הוא "עד הכתפיים". כרגיל אספו כמה חתימות של רבנים שמוחזקים בציבור כגדולי הדור, לא משנה מי חתם באמת, מי בכלל לא חתם ומי חתם על נוסח אחר לגמרי,
שמעון
36
למה נשות סקווירא משנות מן המסורת שלהן? הרי כיסוי הראש בסגנון הנוכחי היה מקובל על אימותיהן וסבתותיהן מאז נוסדה הכפר שלהן. למה הן נדרשות לשנות את זה עכשיו? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישעיה גבאי

הצגת כל התגובות

35
עכשו כולכם אומללים בתוך תוככם אתם יודעים שזה שקר גמור הפאה זה לא יהדות צרופה זה בלוף בלוף בלוף
NOWWWWWWWWWWWWW
וכל הלהט שלך לשכנע נשים אחרות להיות כמוך, כדי שלא תהיי מכוערת בין כולן. אז במקום להשקיע זמן ומאמצים להילחם ברוח, אולי תלבשי בעצמך פאה?
שרה
34
חסר לכם מה לעשות? אל תעשו את זה פה!! הסתכלו על עצמיכם ועזבו את הנשים בשקט!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אישה
33
כל הטיפשים המבטיחים גיהנום לנשות ישראל הכשרות השמועות לפסקם של 170 רבנים החל מהשלטי גיבורים והרמ"א ועד גדולי פוסקי דורינו, שמור להם מקום טוב בגיהנום יחד עם כל המלעיזים על דברי חכמים.
איינער
32
למה לא בורקה .?צבע שחור . הכי טוב הכי יפה . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרה אמנו
31
זה אסור להיות רק עם מטפחת שמכסה את כל הראש? אם לא מרוויחים מאות או אלפי דולרים על כל ראש זאת בעיה? אפשר לקנות מטפחת כשרה ב-30 ש"ח!! ולכסות את כל הראש כרצון הבורא יתברך שמו לעד!
יעלי
שרוצות פאה ולא מטפחת אבל לדעתי מטפחת יותר יפה
אני
שולחן ערוך מפורש שאסור לצאת עם מטפחת מהבית. בגלל שאינה מכסה הכל. שו"ע אבן העזר סימן קט"ו: "יוצאת לשוק או למבוי מפולש או בחצר שהרבים בוקעים בו וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים, אף על פי ששערה מכסה במטפחת... בכל אחד מאלו תצא בלא כתובה". כיום, בקושי התירו בדיעבד את המטפחת (ראה יביע אומר חלק ד סימ
ברוך
ב״ה יש היום הרבה שיטות מתפתחות בשוק כדי שהמטפחת לא תחליק לדוגמא- בובו, ברטון, סרט למניעת החלקה, כל השאר זה תירוצים.. פאה זה אסור נקודה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מ
למרות שיש (אולי) פטנטים ושיטות. אז מה זה משנה כל הבלבלה הזאת?
יגאל כהן
כי אף אחד לא לובשת את הכל מיני הזה. אז תכלס, 99 אחוז מלובשות המטפחת מגלות את הראש, לפעמים או תמיד.
אלימלך
לנשים נשואות זה ככ דפוק עד שכל אישה שהולכת עם פאה נראת לי כמו איזה גויה מכוערת
אני
הכיסוי בד"כ מחליק במשך היום ... וקל יותר לאישה להחליט להוריד כיסוי מפאה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
mendy
אני מכסה עם מטפחת את כל הראש ובחיים לא מחליקה לי המטפחת! רק סאטן מחליקות. אבל בדים אחרים מחזיקים ובמיוחד עם סרט קטיפה מתחת המטפחת לא זזה וכל השערות מכוסות כהלכה! כיסוי ראש אמיתי זה רק מטפחת ולא זיוף של שערות
רחלי
כל אחד שיצא החוצה יראה איך המטפחות מחליקות מהראש, אצל 99 אחוז מהלובשות מטפחת. את מי את מנסה לרמות, על מי את מנסה לעבוד? כמעט כל גדולי הדור מדברים על זה! ואומרים שעדיף פאה! הזיוף הוא מטפחת המכסה טפח ומגלה טפחיים!
לוי יצחק
30
שימו לב כמה אנחנו "טובעות".. כמה אנחנו שוכחות מדוע צריכים לכסות את השיער.. לפעמים אני כמעט עוצרת אישה ושואלת "את מתביישת ביהדותך?" למה בעלך לא מתבייש בשטיימל או במגבעתו ואת מתביישת בכך שאת צריכה לכסות את השיער? למה אנחנו נגררות לפיאות לא צנועות? ישנם מפעלים נפלאים ל"שמירת הלשון" וכד', מחכה ליום בו י
ירושלמית
הנחות היסוד שלך מוטעות לחלוטין, התורה ציוותה עלינו לכסות את הראש כ"גזירת הכתוב" ללא טעם, כך מובא בספר "מאורי אור" (לפני כ-300 שנה, תלמידו של הערוך לנר) ועוד ספרים, כך משמע מרש"י כתובות דף ע"ב, ועוד. התורה לא כתבה טעם, ולכן גם אם היינו דורשים טעמא דקרא, אין כאן מה לדרוש ואין מה לחייב ולפסוק הלכות (כפ
ירושלמי
29
למה זה חסר הזוי
שי
רק כסיל ובער קורא למטפחת "כיסוי ראש מלא". זה הכיסוי הכי לא מלא שיש... כל הזמן מחליק מהראש, ומלכתחילה לא מכסה הכל (יש שמהדרות להתחיל משתי אצבעות ומגיעות לעשר)
מיכאל
28
בהרבה מחוזות שנקראים "ציבור חרדי" שכחו מזמן מה זה צניעות, מה זה "כיסוי ראש". לצערנו רוב הנשים ברחובות נראות כנשות פריז ואמסטרדם... והכל בחסות ההלכה והרבנים שטוענים את הטענה הכי מגוחכת בעולם: שחס וחלילה לא יראו שום שערה החוצה... חחחח
דוד
גודל מעלת קישוט האשה לבעלה, מובא במקורות רבים. ◄ אשה מקושטת לת"ח בגמ' במסכת שבת (כה:) איתא, "מאי ותזנח משלום נפשי, אמר רבי אבהו: זו הדלקת נר בשבת. נשיתי טובה... רבי אבא אמר: זו מטה מוצעת ואשה מקושטת לתלמידי חכמים". ◄ אשת ת"ח צריכה להיזהר יותר בספר אורחות חיים (חלק ב', הלכות כתובות) לרבי אהרן
דניאל
תפסיק כבר להגיב תגובות ארוכות כל פעם בשם אחר, כל העניין להתייפות זה אך ורק לבעלה ובביתה ולא כמו אשתיך שמתיפיפת ברחוב דוקא, (למה אתם לא מעלים את התגובה הזאת זה האמת תשאלו למי שאתם רוצים וכי אסור לומר אף את האמת?)
חסיד
כל מה שהוא הביא ראשונים ואחרונים, מדבר על יציאה לרחובה של עיר, ולא בבית. אשה צריכה להיות נאה ככל שאפשר, ולמצוא חן בעיני כל רואיה! כך מובא בספר "עוז והדר לבושה" שקיבל הסכמות מפוסקי ההלכה הקיצוניים ביותר, כמו הגר"ש וואזנער, הגרש"ז אויערבאך, הגרי"ש אלישיב, ועוד. להלן ציטוטים נבחרים מתוך הספר: ◄ בעמ
ספרדי טהור
מצוה גדולה לאישה להתקשט ולהתייפות לבעלה בלבד ולא לכל העולם ובטח שלא להיות נאה בפני גברים אחרים ולהויא להם את העיניים עם הפיאה שלה שנראית כמו שיער רגיל . זה הבסיס של כל התורה שלנו ולראיה - כל האמהות הקדושות שלנו שהתכסו מכף רגל ועד ראש בבדים ומטפחות וברור שלא היו אז "פיאות" שהם היצר הרע של הדורות האחר
ליאת
27
היו תהיו בגיהינם לא ירחמו עליכן כלל יטגנו אתכם עם הבלופים שלכם
תהיינה בגיהינם
גם תלכי לגיהנום על הדברים שכתבת כאן, וגם בעולם הזה את מלאה קנאה כשכולן סביבך יותר יפות ממך... וסביר להניח שגם המטפחת שלך לא מכסה הכל, ככה שיש לך תנור שמור בגיהנום ;)
אמיר
כל היום באינטרנטטטט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון התותי
26
שעדיף מצד הצניעות מטפחת על פאה נוכריה כי אם היה פריצות במטפחת יותר מפאה, היו הולכים עם מטפחת כל החבדניקיות והחרדקיות והמודרניות, גאוני אה
יואל
ואחר כך הדרך קצרה להוריד את הכיסוי לגמרי. אלה שלובשות פאה - לעולם נשארות עם פאה. ואגב, החבדניקיות הן הצדיקות הגדולות ביותר. להבדיל מכל השאר.
בני
25
מעל הפאה. מה שנקרא 'דת יהודית'
סם
הכיסוי הנוסף על הפאה הוא חומרא להחוששים למראית העין, זה הכל. אבל כבר כתבו הפוסקים שבימינו אין חשש זה בפאה, וכן משמע מדברי הגאון רבי עובדיה יוסף, בשו"ת יביע אומר (חלק ט' יו"ד סי' י' הנ"ל) בענין היתר גילוח במכונה, וזה לשונו: "ואף שכתב הריטב"א שמדת חסידים להיזהר מפני חשד הרואים, נראה שבזה הזמן שהרבה
אליהו
24
מוישה: עזרא! מה נשמע? יש לך אולי 2000 דולר הלוואה בשבילי? עזרא: 2000 דולר?! מה קרה אחי? המשכנתא חזרה? המצב קשה? מוישה: לא, ב"ה, אבל אתה יודע, פסח מגיע, ואני חייב כבכל שנה לקנות מתנה לאשתי לכבוד החג? עזרא: ה ו, ה ו! מתנה באלפיים דולר??! מוישה: נו אתה יודע "נשים במה משמחן?" הוי אומר בפאה נאה וחדשה...
חחחחחחחחחחחחחחח
כי לפי רוב גדולי הדור, צריך "להחמיר" וללבוש פאה, והקולא הגדולה היא מטפחת, וגם הדברים שהבאת בשם הגרי"ש אלישיב כביכול, אינם נכונים. וראה לדוגמא מה כתב הגאון רבי יצחק ירוחם בורודיאנסקי שליט"א, משגיח בישיבת קול תורה, ראש כולל "ישיבת הר"ן" בירושלים וחתן הגרש"ז אויערבאך זצ"ל: "ומה שנוגע לרב אלישיב, אני
ישעיה
23
למעשה, אי אפשר לקבוע בזה שום כללים. כך כתב הגר"מ שטרנבוך בספר "דת והלכה" סימן א'. ורק פאה שהיא יוצאת דופן ובולטת מאוד, אסורה. ומאחר שפאה הרי היא קישוט חיצוני ואין היא שערה הטבעי של האשה שאסרה התורה, יש להביא ראיה להיתר הפאה מהא דאסור להסתכל בלבוש צבעוני של אשה, דאיתא בגמ' (עבודה זרה כ:) "ונשמרת מכל
בוזגלו
22
32 איסורים שעושה אשה שלובשת פאה נכרית 1 . ולא תביא תועבה אל ביתך" שמכניסה לביתה תועבה ע"ז ופריצות. - 2 . "לא תסור מכל הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל" שעוברת על הוראת גדולי הדור, ואין רב אחד שמתיר את הפאות של - ימינו. 3 . "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם" שלא ירדוף האדם אחר מראה עיניו, וכאן - רודפת
האמת כואבת
1) אין שום קשר לתועבה, זה כיסוי ראש כשר ומהודר אליבא דרוב הפוסקים. וכפי שהתבטא הגרי"ש אלישיב בוידאו המפורסם: "כשר למהדרין". 2) יש מאה ושלושים מתירים, ומתוכם יש עשרות "מחייבים" ללבוש פאה. לפחות 50 מהם חיו וחיים בימינו וכמובן מדברים על "פאות ימינו". אתה מוזמן לעיין בספרי השו"ת ולהחכים. וכפי שכתב רבה
נתנאל
21
אני מחכה כבר להוראות שריפת מי שלא מתפלל בבית המדרש של האדמור . חבורה של חולי נפש מסוכנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים דרוק
20
שלא יספרו סיפורים ,העיקר שהנשים לא תלכנה בגאווה ברחוב עם לבוש לא צנוע והרבה גאווה ,ה' ירחם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי
19
איפה אפשר להשיג כזה כרטיס
סקווירא
18
כל הכבוד! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם
17
הערבים להבדיל הולכים יותר בצניעות זהו חילול ה' נורא שהעם הנבחר כבודו מחולל וירוד וכל זאת בפרהסיא רח''ל... (אורחות הבית עמוד קנב).
אין אין בושה
16
כל עניין הפאות וכיסויי הראש הוא שטות !!!! אין קשר בין זה לבין אמונה ויהדות
רבקה לאה
האם שרה רבקה רחל ולאה הלכו עם מטפחות? ממש לא... הן לבשו רדיד שכיסה הכל הכל. למעשה, שולחן ערוך מפורש שאסור לצאת עם מטפחת מהבית. בגלל שאינה מכסה הכל. שו"ע אבן העזר סימן קט"ו: "יוצאת לשוק או למבוי מפולש או בחצר שהרבים בוקעים בו וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים, אף על פי ששערה מכסה במטפחת... בכל אח
א'
15
האשכנזים מחפשים שיטות איך להתיר פאות כי הם מפחדים בקיצוק להפסיד עסק עם השטויות איך לעצב פאות בקיצור איסור גמור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שי
המנהג ללבוש פאה החל בקהילה הספרדית באיטליה, והמתיר הראשון, לפני כ-500 שנה, היה פוסק ספרדי שמשפחתו היתה מספרד, וגלתה בגירוש ספרד לארץ איטליה, והוא הפוסק הנודע, בעל ה"שלטי גיבורים", רבי יהושע בועז. ◄ ומרן הגר"ש משאש זצ"ל כתב: "רבני ודייני הספרדים ואבות בתי הדין בארץ ובחו"ל, כולם נשיהם יוצאות בפאה נ
אסף
14
מישהוא יכול להאיר את עיני בנושא הזה? האם יש הבדל ברעיון של צניעות בין הכיסויים השונים? ומה נשתנה אלו מאלו? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ג'ניפר
ולכן, אין הבדל ברמת הצניעות של הכיסויים השונים, ולא ניתן לומר שכיסוי פלוני יותר יפה ולכן הוא אסור. אבל בהחלט אם יש כיסוי שהוא מחליק כל הזמן מהראש, כמו מטפחות ימינו, הוא הכיסוי הגרוע ביותר.
יאיר
13
הרי רוב ה"בני תורה" נעזרים בקופות הצדקה, הרי כיצד יכול להיות שאישה שקוראת לעצמה "אשת אברך" לבושה בכיסוי ראש לא צנוע? נכון להיום זה מכשיל ומרגיז את כולם וכולם שותקים... בסקווער מי שלא שומר על תקנון צניעות לא מקבל סיוע מגמחי"ם בכלל! אם אנו רוצים למנוע פאות לא צנועות מנשות ישראל ולחסוך כסף לאברכים אולי
בניברקית
אחת מהן היא הגברת מועלם, אחייניתו של מרן הגאון רבי בן ציון אבא שאול, שמנהלת גמ"ח פאות בביתה בסנהדריה המורחבת ירושלים. רוב הנשים החרדיות לובשות פאות, ולכן באמת צריך לקבוע תקנון שנשים עם מטפחת לא יקבלו כסף, כי זאת הראיה הכי גדולה שהן לא חרדיות.
חוה
12
עיין פאר הדור ח''א עמוד סב
שקרן שתמות אמן
מובא בספר "אורחות רבינו הקהילות יעקב" (חלק ג' אות ס"ג): "אמר לי הגר"ח קניבסקי שליט"א, זקנתו הרבנית ע"ה, אמו של מרן החזו"א זצוק"ל, לבשה פאה נכרית, וכן הרבנית ע"ה זוגתו של מרן החזו"א לבשה פאה נכרית, וכן הרבנית ע"ה זוגתו של מו"ר זצוק"ל [בעל הקהילות יעקב] לבשה פאה נכרית". גם בספר "מעשה איש" (חלק ג' פרק
יחיאל
11
אחרים היא מצווה להיות צנועה יותר מגבר כל הפוסקים כאן הם בלוף אחד גדול של חולה פאות יש''ו אמן
100% אמת
על איזה בלוף אתה מפנטז, כשיש מקורות והכל מופיע בספרים?
אבישי
עבירה הא?
לך תצחק מאמך
מפורש בחז"ל שאסור להסתכל בלבוש צבעוני של אשה, דאיתא בגמ' (עבודה זרה כ:) "ונשמרת מכל דבר רע - שלא יסתכל אדם באשה נאה ואפילו פנויה, באשת איש ואפי' מכוערת, ולא בלבוש צבע של אשה... א"ר יהודה אמר שמואל: אפילו שטוחין על גבי כותל". וכתב רש"י, "לא בלבוש צבע של אשה - שזוכר את האשה כמו שהיא מלובשת בהן שמייפין
מיימון
מנשים צנועות ההולכות בפאה כפי פסקם של רוב מוחלט של כל גדולי הדורות.
איינער
פרועת ראש בשוק ו''מחטיאה הרבים בהרהורים רעים'' עיין זוהר נשא קללה לאדם הזה ולאשתו כל חייהם כדורים ומחלות
אלא מה?
ששערן מגולה מכל הכיוונים. שולחן ערוך מפורש שאסור לצאת עם מטפחת מהבית. בגלל שאינה מכסה הכל. אבן העזר סימן קט"ו: "יוצאת לשוק או למבוי מפולש או בחצר שהרבים בוקעים בו וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים, אף על פי ששערה מכסה במטפחת... בכל אחד מאלו תצא בלא כתובה". כיום, בקושי התירו בדיעבד את המטפחת (ר
חיים
10
תבישו לכן בנות ישראל שהולכות עם פאות שרה אמנו היתה האשה הכי יפה בעולם והלכה סגור כמה שיותר ואתם מחפשות היתר ללכת כמה שיותר פרוץ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלמונית
עם כל פריטי הלבוש המודרני, מה הקשר שלך אליה? וזה שאת עובדת בחוץ, זה כשר לפי ההלכה? אמותינו הצדקניות הספרדיות לבשו פאה עוד לפני 500 שנה, והפוסק הראשון שהתיר פאה נכרית והעלה נדון זה על שולחן הפוסקים, היה הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, שנולד בתקופת מרן רבי יוסף קארו זצ"ל, ומוצאו היה מספרד, ומש
אפרים
9
השואה כבר יכולה לשוב הכל כבר בסדר משיח כבר כיול להגיע , בזמן השואה את הבעיות האלו לא היה ולא היה את מי להאשים בגלל האינטרנט בגלל הפאות בגלל החצאיות בגלל הגרביים בגלל ובגלל, יבואו קצת צרות על עם ישראל אז פתאום כבר כולם יודו לה' כי טוב ולא יחפשו חסרונות אצל האחרים זה התרופה האמתית לתקומת עמנו
הגיע
8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אינך צנוע כלל
7
עם פאות מטאטא כמו שלהן...כולכן הייתן מעדיפות כיסוי ראש! לובשות פאות קאסם..ארוכות ומושכות..ותגידו שיותר צנוע??? לא לזה התכוון המשורר. הרבנים לא מתכוונים לפאות קאסטם של ימינו! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נוני
דבר ראשון, נשות הרבנים הזקנות לובשות מה שמתאים לגיל שלהן. למה שצעירות ילכו כך? דבר שני, בספרים מלפני חמש מאות שנה מדובר על פאות קאסטם טהורות, שאי אפשר להבדיל בינם לבין שיער אמיתי: ◄ מהר"י קצנלנבוגן, ראשון האוסרים: "ושלא יתקשטו בפאה נכרית, כי שיער באשה ערוה ולמראה עין יראה כאילו הוא שיער שלהם" (ספר
דוד בן שושן
6
מה גם שהרבה דמיון צריך להפעיל כדי להבין את ההבדלים בין המותרים לאסורים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליטאית עם פיאה יפה וגם צנועה
5
המצדדים אותה לא לש.ש רק כסף מענין אותם הם השטן בעצמו פאה עולה דולר אחד ומוכרים 7000 ש.ח תמשיכו יש מקום בגיהינם לכולכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמתי מאוד
שאסר פאה לגמרי,ותפסיק להראות את עצמך ת"ח כי אתה נושה בהלכה שלא כדין. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני
המעיין יראה, שכל הטעמים שנכתבו ביביע אומר לאסור פאה נכרית, נדחו בתשובות אחרות ביביע אומר, וזה פלא עצום, וסתירה מיניה וביה, כדלהלן: א. בטעם "בחוקותיהם לא תלכו": בשו"ת יביע אומר (חלק ה' אה"ע סי' ה') בענין פאה נכרית כתב הרב בזה הלשון, "ויותר היה לו להוסיף טעם כעיקר ע"פ מ"ש הרמב"ם (ריש פרק י"א מהלכות
המעיין
נראה שאתה צריך להתאשפז במקום סגור
יקיר
עושים אלפי דולרים בחודש על חשבון המסכנות שמרמות את עצמן שהן זוכות במצוות כיסוי ראש
רחמים
שולחן ערוך מפורש שאסור לצאת עם מטפחת מהבית. בגלל שאינה מכסה הכל. שו"ע אבן העזר סימן קט"ו: "יוצאת לשוק או למבוי מפולש או בחצר שהרבים בוקעים בו וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים, אף על פי ששערה מכסה במטפחת... בכל אחד מאלו תצא בלא כתובה". כיום, בקושי התירו בדיעבד את המטפחת (ראה יביע אומר חלק ד סימ
גבריאל
4
קראתי איפה שהמשיח יגיע בקרוב והוא יסדר קודם כל את עיניין הפאה של נשות ישראל. ידוע שיש בילבול עצום בנוגע לפאות החדשות והיפות שכל פוסקי הדור אסרוה, קראתי ושמעתי את הרב אלישיב בוכה בכי מרות על נשים צדקניות שטועות בזה. בנוסף אחת סיפרה שכשבעלה ניפטר הוא בא לה בחלום עייף ועצוב, סיפר לה שכל מה שהוא עשה בעו
אורה
הגאון רבי יצחק ירוחם בורודיאנסקי שליט"א, משגיח בישיבת קול תורה, ראש כולל "ישיבת הר"ן" בירושלים וחתן הגרש"ז אויערבאך זצ"ל, בשיחה בריש שנת תשע"ד עם הרב יואל שילה שליט"א (מח"ס "ותשקט הארץ"), אמר שפאה עדיפה ממטפחת, וגם לדעת הגרש"ז היא מותרת לכתחילה: "למי שיש כבר דעה מוקדמת שאסור - קשה מאד לדבר עמו. למ
יעקובי
כל הסיפורים על היתרים מרבנים לפאה זה לכסות על הפריצות האיומה של הפאה, מרן בעל שבט הלוי זצ"ל אמר שפאה זה זיוף הקב"ה אומר לכסות את השער באים נשים ומתחכמים ומכסים עם שיער יותר יפה, וכי יש לך שקר יותר גדול מזה?
חוה
מה שאמר "זיוף" זה על הארוכות והפרועות, אין שום קשר לפאות הצנועות. הוא לא התנגד לפאות חס ושלום אלא היה נגד הפאות הלא צנועות. הוא כתב במפורש בשו"ת שבט הלוי שמותר ללבוש פאה שניכר שהיא פאה. ורוב הפאות אפשר להכיר ע"י סימנים כמו שזה מבריק יותר משיער וגבוה יותר משיער רגיל וניכר שזה לא יוצא משרשי השיער,
ידידיה
3
ממש לא שונה אצלנו היהודים ולהבדיל אצל המוסלמים או שאר הדתות זה בדיוק אותו תחרות מי יותר מקצין מי יותר יורד על העם מי יותר שתלטן יותר שובר ומכופף את הקטן זה הכל ואין פה שום קדושה ושום טהרה ושום לשם השם יתברך. ריבון כל העולמים לא ברא עולמו אלא שיהנו בו ולכל תענוג יש לנו ברכה להודות לה' על כל הטוב ההתנ
מוסלמי
2
מה שונה הרודנות של קים ג'ונג און מצפון קוריאה גם שם יש בדיוק את אותן גזירות על הנשים ודומה להם על הגברים רודנות זה המלחמה אצלנו החרדים מי האדמור שחסידיו יקיימו את מה שהוא מכתיב להם המפגן הגדול הוא עכשיו לפני קבלת התורה כל אדמור רוצה להתגאות בחסידיו שאצל הנעשה הוא לפני הנשמע
נוטע
1
כל פיאה זה פריצות ולא משנה מה האורך שלה שזה עוד עבירה חמורה
ספרדי אמיתי
ממש לא נכון. כל הצרות בגלל הטכנולוגיה, בגלל האינטרנט, הגיע העת לחבוש לכולם כמו לבהמות במרעה רסן על הפה ועל העניינים, בקיצור להפוך את היצירה בהמות וחיות לשחרר חופשי כי להם הטכנולוגיה לא משפיע להם היצר עובד כבר דורי דורות ללא שום שינוי ולאדם לחסנו ברפידות ושסתומים כמו לבעלי חיים
אמת
◄ "ראתה במוחש שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה"! "בנועם קבלתי מכתבו מל"ג בעומר, ונהניתי במאד לקרות בו ממה שכתב שהוא וזוגתו שיחיו רואים השגחה פרטית בעיני בשר שלהם, וצריך היה להסביר לזוגתו תחי' את הענין בביאור יותר, אשר כיון שראתה במוחש איך שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה, הרי צריכה להיות עינה טובה גם בשל אחרים
דוד בן שושן
הרב עובדיה יוסף זצ"ל צדק שאסור ללכת עם פאה כלל. לעשות גדר לפאות אחרות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל
הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, למרות שאסר פאה לנשואות, התיר פאה לגרושות ואלמנות, בשו"ת יביע אומר חלק ד אבן העזר סימן ג: "נראה שיש מקום להתיר לאלמנה וגרושה ללכת עם פאה נכרית ברה"ר, כי הנה ידועים דברי הש"ג סוף פרק במה אשה (סד:) שנראה לו להתיר לנשים לצאת בפאה נכרית וכדמוכח ממתני'... וכן כתב ה
חיים
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש