כיכר השבת

טור תגובה

האוצר - אצל הצדיק | רבי אליעזר יהודה קעניג

לאחר מאמרו הנוקב של עורך "בקהילה", אברהם דוב גרינבוים, על ה"מיסיון" והתעשייה סביב הנסיעה לאומן, התקבלה ב"כיכר השבת" תגובתו של הרה"ח רבי אליעזר יהודה קעניג (דעות)

| 12 | כיכר השבת |
מתפללים בציון רבי נחמן
מתפללים בציון רבי נחמן (צילום: שלמה מאיר - חדשות 24)

לאחר מאמרו הנוקב של עורך "בקהילה", אברהם דוב גרינבוים, על ה"מיסיון" והתעשייה סביב הנסיעה לאומן, התקבלה במערכת "כיכר השבת" תגובתו של הרה"ח רבי אליעזר יהודה קעניג, ראש כולל הוראה - ברסלב.

"כיכר השבת" מגיש את התגובה המלאה:

בהתײחסותו לנוסעים לאומן, הוא מזכיר את סיפורו של רבי אײזיק רבי ײעקלס באומרו מה לך לנסוע לצדיק. הנני לצײן כי רבינו הקדוש סיפר את הסיפור (ללא קשר לאגדה ע"ש רבי אײזיק וביהכנ"ס המפורסם...) הובא ב'אבני הברזל' של הרה"ח רבי שמואל הורביץ זצ"ל.

רבינו התײחס בסיפור, אם האוצר היה אצלו מדוע היה צריך לנסוע לגשר לשמוע זאת מהחײל? אלא האוצר אצל כל אחד בליבו אך כדי למוצאו צריך לבא לצדיק.

דבר נוסף, בביהכנ"ס רבי אײזיק פעיל בית חב"ד ומאמין אני כי גם בראש השנה איננו סגור.

במאמר לזכרו של הצדיק רבי יוסף פאלוך "שכח" לצײן כי מספר ימים לפני עלותו לשמי מרום זכה להיות בר"ה השנה האחרון שלו אצל רבינו הקדוש באומן (כך שנראה כי גם ליהודים בעלי צורה שהכותב מעריץ יש עדײן מה לחפש ולמצוא באומן).

דבר נוסף, את המחזור שלו "סידור רחובות הנהר" (סידור כװנות הרש"ש) הוא שכח באומן ומצאתיו שם בקלויז כשהוא מעוטר בשוליו בחידושים וביאורים בכתי"ק וקיימתי בו מצװת השבת אבידה כאשר השיבותיו למשפחתו. השבח לקל.

בברכת שמחת הרגל ופתקא טבא. בידידות אליעזר יהודה קעניג

תוכן שאסור לפספס
12 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
5
רוצים לגור באומן אצל הצדיק רבנו מתים אליך רבנו הקדוש רבנו הקדוש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תפלל לאבות ולאמהות ולהקב"ה שהם באמתתתתתת יעזרו לנו,(שלא תחשוב שאני מזלזלת רק מאירה עיניים!) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
4
חיי מוהרן מאות תג׳-תז׳ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
3
וחבל...

הצגת כל התגובות

2
מה אתם יכולים לתקן פגם אחד אלא אני עושה תשובה בשבילכם. והצאצאית שלו היתה מתבוללת עם גוי. עלק עושה תשובה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בור ועם הארץ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גם אני הייתי בצד המבולבלים והחולקים.ובחושך של ממש בתאוות.אבל הצדיק שוב האיר לי תטעם ותבין מזה שליח אמיתי לקוב"ה.גם על משה חלקו.וגם בניו לא היו בדרך הישר.אבל אין להבין.עזוב דעות קדומות.ותבין שהארת הבן(הצדיק)יותר מהאבות.ושליח נרמן להראות לסוף הגלות שהשם יתברך אצלם ואיתם.אין יאוש מיכאל כלללל (נשל
רבינו מעולם לא טען שהוא יכול לקחת את הבחירה מאדם. ההיפך. הוא הדגיש שהבחירה אצל האדם. ומהי הבחירה. אם להתחבר לצדיק או לא. ואם התחברת אז הוא עוזר לך ופועל למענך. לא עובד במקומך. לגבי הצאצאית, כנ"ל לגבי הבחירה. ואם לב לך וקצת דעת, תבין שמה שעבר על כל ישראל במאתיים שנה האחרונות לא פסח ודילג על אף בית צד
1
אני אשמח אם מישהו יציין לי מקור מהספרים שכתב רבי נתן ז"ל שצריך להשתטח על קברו של רבי נחמן ז"ל בראש השנה עצמו.
דניאל היקר, בר"ה עצמו, לא נהגו מעולם חסידי ברסלב לעלות לציון עצמו. בר"ה התפללו את התפילות ביחד בקלויז הישן (זה שבנה ר' נתן). ידוע גם שתפילות ר"ה של אחינו האשכנזים נמשכות עד שעות הצהריים. מתי יהיה להם זמן בכלל לעלות לציון גם אם היו נוהגים? בר"ה עצמו, ציווי רבנו ז"ל היה להתפלל ביחד בקיבוץ על שמו. אך
הענין הוא לא רק להשתטח אצל רבינו בערב ר"ה, אלא להיות באומן דייקא בר"ה שזה נחשב להיות עם רבינו בר"ה. סמוך לציונו הקדוש. והדברים מבוארים בפירוש בחיי מוהרן ובעלים לתרופה. אכן אם לא באומן, אז בקיבוץ אנ,ש.
המנהג המקורי של החסידים היה להשתטח על קברו של רבינו בערב ר"ה, ואילו בר"ה התפללו בקלויז. בגלל הלכה שאין להכנס לבית הקברות בימים טובים. לגבי עצם הענין של השהות עם רבינו בר"ה באומן דייקא גם לאחר מותו, הרי הדברים מבוארים בפירוש בספר חיי מוהרן בפרק על גודל יקרת ראש השנה שלו. וב'עלים לתרופה' אין ספור פעמ
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש