כיכר השבת

התנכלות או שמירה על החוק?

סוער ביישוב החרדי: הוועד ניתק לבית הכנסת החסידי חשמל

היישוב החרדי הקטן בהרי יהודה לא מפסיק לחולל סערות | חסידי ביאלה ביישוב טוענים כי הוועד מתנכל להם ללא כל סיבה ואף ניתק את החשמל שוב בבית הכנסת, כנגד הפסיקה המפורשת של בית הדין | בוועד היישוב מגיבים: "החסידים לא שילמו. אנחנו מצרים על כך שהחסידים בחרו לא ללכת למרא דאתרא" (חרדים) 

| 81 | כיכר השבת |
סוער ביישוב החרדי: הוועד ניתק לבית הכנסת החסידי את החשמל; הוועד: 'הם לא שילמו'

הרוחות ביישוב החרדי סוערות: בניגוד לפסיקת בית דין צדק בני ברק, וועד היישוב החרדי מעלה עמוס ניתק שוב את החשמל לבית הכנסת של חסידי ביאלא ביישוב. לטענת התושבים, החשמל נותק תוך כדי הפעלת אלימות נגד כמה מהמתפללים בבית הכנסת.

הסיפור ביישוב השקט מעלה עמוס, מתחיל בדרישה לתשלום חשבון החשמל שנשלח מטעם וועד היישוב לגבאי בית הכנסת של חסידות ביאלא, קהילה שהגיעה להתגורר ביישוב, בימים בהם לא הצליחו למכור את הדירות באופן פרטני בשל אי-ביקוש מטעם הציבור, בכפוף להבטחות - שלא קוימו ברובם הגדול.

גבאי הקהילה, שהיה בעבר חבר בוועד היישוב ומכיר את ההתנהלות המקומית, גייס את הכסף, והציע להם כי הוא ישלם את החוב, בסכום של כ-10,000 ש"ח, בכפוף לכך שהיישוב יספק הוכחה כי בתי הכנסת האחרים ביישוב, של הליטאים ושל הספרדים, משלמים גם הם על השימוש בחשמל.

This browser does not support the video element.

ניתוק החשמל בבית הכנסת במעלה עמוס

הטענה שלו היתה כי לאורך השנים היישוב שילם את החשמל של בתי הכנסת, ומכיון וכספי היישוב שייכים לכלל התושבים, המשלמים מיסים גבוהים של מאות שקלים בחודש, הרי שהוא דורש יחס שוויוני. הישוב סירב, והצדדים נקלעו לויכוח, כאשר הדרישה של הגבאי החסידי הייתה כי יחתמו על מסמך כי אם יתברר ששאר בתי הכנסת לא משלמים על השימוש בחשמל, יחזירו לו את הכסף.

היישוב סירב, והם ניתקו את החשמל לבית הכנסת, ומותירים את הלומדים והמתפללים ללא תאורה ומיזוג אוויר.

בהודעה שפורסמה בעיתון 'מעלה' היוצא לאור על ידי היישוב, התריעו מספר פעמים פומבית בפני בית הכנסת של ביאלא כי עליהם לשלם את חשבון החשמל, ואחרי הניתוק - פרסמו מכתב בשם חברי הוועד: צבי אולסקר, פנחס יופה, יהונתן גלסנר, יוסף חיים חבה ומיכאל דובינסקי, בו העלו דרישה חדשה.

השלטים על בית הכנסת

מעבר לדרישת תשלום חשבון החשמל, הם אף דרשו כתנאי להחזרת החשמל, לבחור נציגים חדשים, לחתום על חוזה חדש מול היישוב לשימוש בבית הכנסת - ורק אז, לשלם את חוב החשמל והיישוב יחדש את אספקת החשמל.

מנגד, עו"ד משה שטיינרייך, שיגר מכתב עם התראה משפטית לחברי הוועד, בנימוק כי הם פעלו שלא על פי החוק כאשר ניתקו את החשמל לבית הכנסת.

הקהילה החסידית הזמינה חשמלאי שחיבר מחדש את בית הכנסת לחשמל, ובמקביל פנו לבית דין צדק בבני ברק, בבקשה להתדיין הלכתית האם עליהם לשלם את החוב. הדיינים קבעו ראשית לכל כי אין לנתק את החשמל מחדש, עד לקיום הדיון בבית דין.

לאחר הדיון, הוציאו הדיינים פסק הלכה כי בית הכנסת יפקיד בבית הדין את הסכום של יתרת חוב החשמל, היישוב לא ינתק את החשמל, ובעקבות הנטען כי החיבור הפיראטי מסוכן - הורה בית הדין כי על האגודה להביא חשמלאי שיבדוק כי החיבור תקין. לסיום קבע בית הדין כי אחרי שהכסף יופקד והחשמל יחודש, יבואו הצדדים לדיון.

המכתבים מבית הדין
המכתבים מבית הדין

אך למרות הפקדת הכסף, ובניגוד להוראה המפורשת של בית דין צדק בני ברק, בתחילת השבוע שוב ניתק וועד היישוב את החשמל לבית הכנסת, ובקהילה החסידית אף מאשימים כי במהלך העבודות לניתוק החשמל, שנעשו בזמן שאברכי הכולל שוקדים על תלמודם, עובד מטעם היישוב תקף באלימות את אחד מבני הקהילה החסידית, ופצע אותו.

בתגובה לניתוק החשמל, פסק בית דין כי כעת הקהילה החסידית יכולה לתבוע בבית משפט את וועד היישוב, בגין התנהלותם בניתוק החשמל לבית הכנסת.

גורמים בחסידות ביאלה, סירבו להגיב לכתבה ב'כיכר השבת', אך ציינו כי הם ניסו להגיע לניסיון פשרה והבנות מול ועד הישוב כדי למנוע מחלוקת, אך ללא הצלחה עד עתה.

תגובת ועד היישוב

"מישהו כאן התבלבל לגמרי עם העובדות ואנחנו פה כדי להסביר אותן, אחת לאחת:

על פי ההסכם עליו חתום בית הכנסת החסידי, כמו כל מוסד אחר ביישוב, הוא צורך חשמל באמצעות ועד היישוב ומשלם על כך. כמה מתוך החסידים ביישוב, לאחר שנכשלו בניסיונם לבחור את נציגיהם לועד, החלו במסע של התעללות בתושבי היישוב ופגיעה בכבודו של המרא דאתרא. כחלק ממסע זה הם הפסיקו לשלם את עלות החשמל לבית הכנסת באלפי שקלים. המשמעות הפשוטה היא שכלל תושבי היישוב משלמים מכיסם את העלות בינתיים.

מאחר ומדובר בבית כנסת, ומתוך התחשבות ורגישות נעשו כמה וכמה נסיונות הידברות, ניתנו הזדמנות שניה ושלישית ונשלחו התראות פעם אחרי פעם. בנוסף בחר ועד היישוב להמתין לאחר החג ולא לבצע את הניתוק קודם לכן. מיותר לציין שהניתוק עצמו נעשה לאחר התייעצות חוקית והלכתית כאחת, כפי שהכתב נוכח בחומרים המשפטיים שהועברו לעיונו בהרחבה.

העובדות הן כדלקמן: ניתוק ראשון התרחש לפני כשבועיים. מיד לאחריו החסידים הללו פנו לבית הדין וביקשו צו מניעה. בשיחת טלפון בין נציג בית הדין למזכיר ועד היישוב הוסבר לו הנושא ובזה הסתיים הדיון.

"בשישי שעבר ניסו החסידים בניגוד לחוק לחבר את בית הכנסת לחשמל, המשטרה הגיעה למקום ועצרה את התהליך. במוצ"ש ניסו שוב והפעם, עד להגעת המשטרה החשמלאי הספיק לחבר את החשמל ולהימלט. נגד החשמלאי נפתח תיק במשטרה, ומן הראוי לציין כי החשמלאי עצמו ניסה בעבר להתקבל ליישוב ולא הצליח...

"במקביל, במהלך אירועי מוצ"ש התפרעו כמה מהחסידים ותקפו את נציגי ועד היישוב באלימות, אחד מהם אף עוכב לחקירה.

"ביום ראשון פנו שוב החסידים לבית הדין בבקשה שיוציא צו מניעה, ובית הדין מציין את העובדה הזו וביקש להימנע מפעולה עד לדיון שקבע ביום שני בערב. ביום שני בערב בית הדין פנה לעו"ד מורגנשטרן המייצג את הקהילה וביקש הוכחות שגם בתי כנסת אחרים משלמים וקיבל את ההוכחות לעיונו בלבד, לפי הבטחתו שהחומר לא יעבור לידי החסידים.

"בשלב זה החסידים שינו את טעמם והציעו להפקיד את הכסף בידי בית הדין בינתיים והיישוב יבדוק שהחיבור תקני. ועד היישוב הסכים ובתנאי שבתוך 14 יום יבואו החסידים לדיון בפני המרא דאתרא של היישוב, תנאי זה הושמט משום מה במכתב בית הדין שמציין את "הסכמת הצדדים". ועד היישוב הוציא מיידית הודעה שמבהירה את העניין במלואו לכלל התושבים. במקביל, עורך דינם של החסידים הגיב ופער את פיו בתגובתו נגד המרא דאתרא בצורה שאין הדעת סובלתה.

"עד לתחילת השבוע הנוכחי לא הייתה התפתחות נוספת ושום התייחסות לועד היישוב. ביום ראשון ביצע ועד היישוב ניתוק חוזר של החיבור הבלתי חוקי והמסוכן, בליווי כוחות משטרה כדי למנוע אלימות. באותו לילה כתב בית הדין בעקבות האירועים שאם זה אכן כך הוא מאשר לחסידים לפנות לבית משפט. לועד היישוב כאמור אין שום בעיה בעניין, אף שהוא מצר על בחירתם של החסידים שלא לדון בדין תורה אצל המרא דאתרא, כפי שמתחייב כל תושב המגיע ליישוב".

תוכן שאסור לפספס
81 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
42
צד אחד צורח וצד שני עובד בשקט ועושה עבודה טובה (בלי הרבה רכילות ולישון הרע וכו". של חסדים חסידים)
תושב
41
יד החסידים תהיה על העליונה כהבטחת הבעל שם טוב
חסיד כהלכה
עם הארץ שממציא, הבעל שם טוב מעולם לא הבטיח זאת, אלא זה סיפור שהיה עם המגיד ממזריטש זי"ע, וכוונתו רק על החסידים האמיתיים כמו תלמידיו שהיו קדושי עליון, אבל לא כל מפלגה פוליטית שמכנה עצמם "חסידות" (כגון אגודת ישראל, או חסידויות שונות שלא מקפידות על כל קוץ ותג בשו"ע וכו') שזה לא אומר שהם באמת חסידים!
יש הרבה שמזייפים על עצמם "חסידות"
40
אני ליטאי ולאחרונה חשבתי על אפשרות מגורים שם, אבל לצערי אני אחשוב שוב.... איכס כמה מחלוקת על כלום
משה
תיאר בחור שלך... אין צורך בך כאן
1234
איזה ליטוואק אתה רק חושב נגד חסידים אבל מצד שני תראה מה הליטוואקעס שלך עושים מתנהגים כמו ליברמן ולפיד וסוגרים בית כנסת
חסיד מהצד
אתה יכול לבוא לגור לפה( זה רצון של חסידים לשלוט פה בלי לחשוב על אחרים)
תושב
שב בבית חמוד, היישוב לא מחפש טוקבקיסטים בטלנים
פלוני ...

הצגת כל התגובות

39
חילול ה' נוראי!!!
חיים
38
ככה חרדים מתנהגים כלפי חרדים אחרים?
חילוני
כשמגיעים לכסף מותר הכול. וחבל.
משה
37
בושה בושה בושה
צביקה
36
העגלה המלאה
אריה
צודק 100% בזמן האחרון מגלים עד כמה היא מלאה ובמה היא מלאה מתי נבין ?!?!?
חיים
35
ביאלה הם הורסים את הישוב
גר שם
זה נכון מאוד
פלוני
34
מה הבעיה לשלם את החשמל מעז שיגיהו. החסידים התחיל הבלאגן
גר שם
מאז שהחסידים הגיעו הם התחילו להוציא את כל הרוע שהישוב עשה מאז שהוקם
ישראל
מה אתה אומר הישוב היה שקט עד שעם עגיהוא לישוב
תושב ישן
33
שיפנו לבית משפט היום
קלמן
32
חברה', תרגעו! אל תקנו כל דבר שכותבים לכם. שמעתם פעם על תעמולה? זה מה שזה. ההתמסכנות הזו היא שיטת התנהלות של אנשים מסוימים, ולא צריך לתת להם כל כך הרבה יחס. אחד היישובים היותר איכותיים שקיימים. רק חבל שהגיעו קבוצת ממורמרים כדי לעשות רעש ולתלות פאשקוילים כאילו זה מאה שערים.
חיה
צודקת במאה אחוזים
חדוה
31
מקום נורא לחסידים שרוצים שליטה. לא מומלץ לגור שם. רק ליטאים, ספרדים
דודו
לא כדאי שליטאים יגיעו לגור כי הם לא יכולים להתפתח לשום כיוון כי יש אנשים ששולטים עליהם
ישראל
מי שמרגיש ששולטים עליהם, זה החסידים המודרניים שרוצים להרוס את צביון החרדי של הישוב
דודו
30
חילול השם, חרדים בלי אמונה
בונבון
29
קהילת החסידים רוצים דבר אחד. לשלוט! לבטל את ועדת קליטה, להחליף את הרב, ולקבל את כספי הישוב למוסדות שלהם. הגיע הזמן לעשות ישוב חסידי שלהם, ואז יריבו ביניהם מי ישלוט
חיים
ישוב חרדי שאומר לבית הדין של ר' ניסים קרליץ שלא לא מכיר בסמכותו לדון זה מראה מי עומד בקודקוד
ישראל
28
עצוב מאוד שכך וועד היישוב שוב ושוב מתנכל לחסידים ובכלל לכל מי שמצליח. בתור אחד שהיה גר שם וברח בגלל כל הזבל שיש שם. הישוב משדר שהוא ורק הוא ישלוט על המקום ולא משנה מה יהיה כמו שקורה בממשלה שמשמאל קובע כביכול.. חבל
תושב מאוכזב
טוב שעזבת...
1234
מסכימה! אני הייתי מקבוצה שעשו עליה חרם. אם אתה זוכר
תושבת לשעבר
27
איפה שיש חרדים יש מחלוקות נכון יש בעית דיור אבל מדוע ללכת לגור במקום שלא מתאים לחרדים הרי בסופו של יום יהיה מחלוקות כי השינאה וצרות עין יש בכל מקום הבעיה היא לא על הכסף אלא על הצרות עין ולכן עדיף להיתחד כמה אלפים חרדים ולבנות עוד ערים ולא לתת לאנשים סיבה
דויד
26
בריונים! הליטאים שם צריכים ללמוד קצת תורת בעש"ט ולהתאמן באהבת ישראל.
חסיד
מי שצריך להתאמן כאן על אהבת חינם זה החסידים. אנשים צבועים
חדוה
25
אוי כמה חבל לאחרונה הייתי אצל מתווך שם הציע לי דירה וסיפר לי על האופציות ההרחבה ל3000 דירות, ועל הערבות הקהילתית, חבל שבמקום להגדיל ולדאוג לעוד ישוב חרדי מתפתח מתעסקים בריב סרק וניתוקי חשמל,
דוד
24
ואחרי זה יגידו שמשיח לא בגלל הטלפונים.. אנחנו לא למדנו כלום שתי ביתי המקדש נחרבו בגלל מחלוקות.. אנחנו פשוט לא מסוגלים לחיות ביחד.. לא לוקח אף צד.. אבל אם יש מחלוקות שני צדדים אשמים.. אני וויתרתי על הרבה כסף כדי לא לריב.. הכי מגעיל שהרבהים שלנו הם בדרך כלל המציטים ואחרי הם בוכים על הטלפונים והאינטרנט
משה
משה משה, האינטרנט יש בו הרבה דברים טובים שעושים את החיים קלים בכבישים ובבנקים.. וכל מידע ניצרך, רק תעשה סינון אחי היקר ואל תושפע מכל הפשקווילים שרוצים להשאיר אותך מיסכן לשארית חייך
בונבון
23
החסידים עשו זאת לעצמם. הם אמנם אנשים טובים אבל מתנהגים לפעמים כמו במערב הפרוע. תראו למשל את העיר ביתר עילית איך היא נראית עם הבנייה וכל אחד שעושה מה שבא לו. ככה אני רואה את זה אבל אולי אני טועה
הם לא רוצים את החסידים שם ואולי בצדק
מה הבעייה שבונים? דווקא נראה לי. +
על
22
יש מרא דאתרא והוא המחליט ככה נהוג חבל שהחסידים שם לא יודעים להשתלב ולציית לחוקי המקום
שלמה
בישוב חרדי לא מנתקים חשמל ל"בית כנסת" אסור לדון בפני הרב דברים נוגעים בו
יצחק
21
מה עם רב הישוב האם הוא מקשיב לאדמור שיותר מבוגר וחשוב או שהרב ..............
יניב
האדמור כמה שהוא חושב שהוא גדול המרא דאתרא הוא אשר קובע בכל מקום .
משה
הרב לפני אגמור היה שם
תושב
רב היישוב איננו מחויב לאדמור כזה או אחר
שמעון
20
אחחח איזה יופי של ישוב היה לפני שהגיעו החסידים
תושב כאוב
ההיסטוריה של הישוב הזה רוויית סכסוכים כבר עשרות שנים. הרבה לפני שחיפשו חסידים שיבואו לקנות את הדירות שעמדו ריקות
אברהם
ממש לא, הרבה לפני החסידים הישוב הסתכסך עם תושבים ירו ברגל באחד התושבים דווקא לטאי, זה לא קשור לחסידים ולטאים זה קשור לשליטה בכסף ובנכסים,
תגובה שמכילה גיזענות הסירו אותה
זה נכון!!! אני הייתי מהקבוצה שירו לבחור שם ברגל. וזה היה כבר כשהרב היה בישוב
תושבת לשעבר
19
חשבון חשמל של שנה 10.000 שח, ואין לשלם......אולי וועד הרבנים יעזור להם....אין קופת העיר
מנחם
מה שכתבת זה חלק מהשמצות של הוועד כי להכפיש את התושבים החסידים. כאילו שהוועד יודע איך לנהל תקציב. הגירעון שהם עשו ימשך הרבה זמן עד שיתוקן
ישראל
18
לצערי זה המקום היחיד שאני מעיז להביע את דעתי. אחרת יאכלו אותי בלי מלח... תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם, הרב של היישוב במקום לרדוף את השלום ולעשות 3 פסיעות אחורה ולסגור את המחלוקות רק מעצים את המלחמה והוא יתן על כך את הדין. תושב שכואב לו.
תושב דוקא ליטאי
הרב של הישוב עושה מה שצריך ואתה עגיה הזמן שתעזוב את המקום
תושב ליטאי שגר כבר הרבה שנים
17
כל הממשלה קופה של שרצים
אני
16
ניתקו כי לא שילמו כסף, חינם מרגש אותי.
אמנון טיטינצקי
15
החסידים כמו תיד רוצים לקבוע את כללי המשחק מחדש הרב לא רב הוועד של היישוב לא שלנו המעיינות בצפון זה מקווה והרחובות נסללו כדי לעשות חתונה לאדמור אגד נוסדה כדי לנסוע למירון והאולם של הכדור סל בשביל דינר החסידות אין עולם
מוטי ברקו
14
הרב לוקח צד איך אפשר לדון בפניו בנושא, בית הכנסת המרכזי משלמים את חשבון חשמל מכספי קרן לפיתוח מעלה עמוס, (תיראו מופתעים)!! הקרן שיכת לכלל הציבור אז ששילמו מהקרן גם לחסידים, ההזיה שבקבלה לישוב חיבים לחתום שהרב הוא קובע בכל דבר, ברור שאין לחתימה לזה שום משמעות, וזה דרישה לא לגיטימית,
אספי אולסקמן
מסכים עם כל מילה, גם בלטאים רצו לפתוח בית כנסת נוסף לצעירים אבל הרב לא נתן להם הוא מעוניין לשלוט בכוח, גם הספרדים הקימו מניין בקורונה וזה נשאר קבוע הרב לא מעוניין שהישוב יתפתח, לא כולם מרגישים בנוח בהתנהגות הוועד והרב, גם שהלכו לדון עם הרב על ניתוק החשמל הוא הגיב "לכו לחשמלאי" עצוב מאוד.
Pinchas
13
מתגובת ״העובדות״ נשמטו כמה פרטים קטנים. למשל, שגם את בתי הכנסת האחרים מממנים התושבים, כולל כמובן הציבור החסידי. ורק מבית הכנסת החסידי נדרש לשלם באופן פרטי. ואם העלו את עניין אי הקבלה ליישוב אולי יפרטו כיצד מתנהלת ועדת הקליטה שלא ע"פ חוק, ולאיזה מגזר שייכים אלו שלא מתקבלים
דינה
אמת. החלטות מוזרות בהוראת "רב" היישוב המנסה לשלוט בתושבים כבתלמידים בגנון. מעורבות "הרב" היא עד הפרטים הקטנים כולל אלו שבינו לבינה ובדקדוק וירידה לפרטי פרטים... ואני מדבר כליטאי המכיר את מה שקורה במקום ומכלי ראשון.
מעלה עמוס
12
כשרגילים לחיות על חשבון אחרים. חחחח
מצחיק
בדיוק ככה הוועד בטוח שכספי התושבים שייכים לו והוא יעשה בהם כרצונו אם הישוב ישלם לכל הבתים כנסת למה מפלים את החדים התנהלות לא חוקית של הוועד לא מנתקים חשמל לבית כנסת זה מבנה ציבורי אנשים מסתובבים שם ויכולים להפגע איפה האחריות שלהם?
יצחק
11
משיח יושב ומחכה
די
10
מישהו יכול להסביר למה הולכים לבית דין בני ברק, מתי שיש להם הגאון המרא דאתרא רב חרל"פ שליט"א? ככה חסידים מתנהגים? חילול השם!
יענקי
עם כזה "רב" שנוקט צד בסיכסוך מראש, למה שידברו איתו בכלל - יעוור עיני צדיקים כתוב והוא בכלל זקן ממרא
תושב היישוב
ככה מדברים אל רב?
פלוני
חצוף! שמור על פיך
דורש צדק
אתה חצוף תעזוב את הישוב רושם שטויות. בה תגיד את זה בקול בישוב במקום לרשום פה
תושב הישוב כבר הרבה זמן
ממש לא, הלכו לרב וכבדו אותו כל הזמן, והוא מגבה את העברינות שלהם להוציא תחסידים מהביכנ"ס, בעיתון התעמולה 'מעלה' הם מכפישים ציבור שלם בשקרים וגם ישיבות הוועד מנוהלות בצורה לא חוקית כשהחסידים היו בוועד לא קרו להם לישיבות וועד, כשם הוסיפו לביהכנ"ס שלהם הם עשו את זה ללא שום התרים, אבל לחסידים אסור,
יצחק
9
מי שהולך נגד הרב והועד אוכל קש!היישוב שילם עבור החשמל של הבית כנסת הליטאי. והם לא מוכנים להוכיח אחרת. כפי שהוסכם האדמו"ר מביאלא קיבל הבטחה מהרב שאפשר לפתוח בית יעקב חסידי,הרב התנגד ולמה....כי הרב מפחד שהבנים הלטאיות הטובות תלכו ללמוד אצל החסידים...... שורה תחתונה בסוף נקבל מזרוחניקים
תושב ליטאי ממעלה עמוס
8
מזל שוועד הישוב הביא תגובה לדברים, רואים שהכתבה מגמתית. לטובת החסידים באופן הכי ברור ושקוף. אויייי ואייי החסידים כאלה מסכנים, בכל הכתבה אין אפילו פסיק שתומך בוועד הישוב, הם פשוט אלופים בלהנדס את התודעה, ל
משה
7
יישוב מדהים עם מעלות לרוב מדוע עושים עסק מכלום ? למה זה נהיה עניין של כל העולם ?
דוד
6
בעבר היה בישוב קבוצה של אנשים וותיקים הרבה יותר אנשים בקבוצה הליטאית ועשו עלינו חרם. וזה חרם לא רק על המבוגרים, אלא גם על הנוער והילדים. כשהייתי גרה שם אז החברה שלי הייתה מהקבוצה השניה ואסרו עליה לדבר איתי. חרם! זה בסוף הגיע לאלימות והקבוצה שלנו עזבה והקבוצה השנייה נשארה וכעת מחפשים 'קורבן' אחר.
אין חדש תחת השמש
5
קהנא התפשלת בית המשפט נגדם
מטן
4
אז לכל התגובות והשואלים הנה לכם לאחר אישור בית הדין כי כעת הקהילה החסידית יכולה לתבוע בבית משפט את וועד היישוב, בגין התנהלותם בניתוק החשמל לבית הכנסת בית המשפט המחוזי בבית שמש חייב את ועד היישוב להחזיר מיד את חיבור החשמל לבית הכנסת של חסידות ביאלה ואף חייב את הועד ללכת לבוררות.
משה
3
אני תושב הישוב כבר כמה שנים, הביאו אותם כבשר תותחים לישוב ש-40 שנה לא הצליח להתפתח, אחרי שעשרות משפחות מהקהילה רכשו במיטב כספם דירות שם לפתע התנערו מכל ההבטחות, מה קרה ?! ה... עשה את שלו ? הם הקימו שם כולל אברכים שגם בימי בין הזמנים ממשיכים ללמוד שם כרגיל, השיגו תמיכות לקמחא דפסחא, תגברו את התח"צ,
ידידיה
תחבירה ציבורית מי עשה את זה אחד מ אילו שהחסדים שם נלחמים נגדו שם אז זה לא בזכות החסידים
תושב המקום
2
החסידים האלה מתנהגים כמו ילדים קטנים
חדוה
1
זה רק גורם להתרחק מכאלה מקומות יישוב המשוועים להתפתח והמחלוקות מרחיקים מהם תושבים כמטחווי קשת
משה
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים