כיכר השבת

מחאת הרכבת בבר אילן

הלחצים מתהדקים: בעדה החרדית מתכננים תגובה "חריגה"

המדינה מגבירה נגד המפגינים את הלחץ המשפטי והכלכלי: כתבי אישום מוגשים בהליכי בזק, העירייה מגישה תביעות אזרחיות והמשטרה מעלה את סכומי ההפקדה • בעדה החרדית מתכנסים (אקטואליה)

63
חיים גולדברג | כיכר השבת | כ"א בתמוז | 20.07.22
מימין: המחאה בבר אילן, היום | משמאל: העסקנים בפני חברי הבד"ץ של 'העדה החרדית'
מימין: המחאה בבר אילן, היום | משמאל: העסקנים בפני חברי הבד"ץ של 'העדה החרדית' (צילום: באדיבות המצלם וחיים גולדברג)

פרסום ראשון: ב'עדה החרדית' בירושלים זועמים על התנהלות המדינה בנושא עצורי הפגנות בר אילן. לדבריהם המשטרה מתעללת בעצורי מחאת הרכבת הקלה, שנערכת ברחוב בר אילן בירושלים.

היום (רביעי) התייצבו בפני חברי בית הדין של 'העדה החרדית' עסקנים, שסיפרו לדיינים על הנעשה במסגרת המחאה ועל מצב העצורים. בעדה החרדית מתכננים תגובה הולמת וחריגה, וביקשו לכנס דיון מיוחד שיתקיים בימים הקרובים.

כפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', המדינה מגבירה נגד המפגינים את הלחץ המשפטי והכלכלי, הפרקליטות מגישה כתבי אישום נגד מפגינים בהליכי בזק, העירייה מגישה תביעות אזרחיות והמשטרה מעלה את סכומי ההפקדה לשחרור עצורים, אבל כל זה לא עוצר את ההפגנות ונראה כי המדינה מתקשה בהתמודדות עם המפגינים נגד הרכבת הקלה.

אתמול ושלשום הפגינו כמה עשרות מאנשי 'העדה החרדית' בבר אילן. המפגינים נכנסו לתוך שטח העבודות, חסמו את הטרקטורים והפכו גדרות לאורך ציר העבודות.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כוחות משטרה שהוזעקו למקום עצרו שלושה מפגינים ופעלו לפזר את עשרות המפגינים השוהים בשטח ומפריעים להמשך העבודות, תוך שהם משתמשים - בצעד חריג - באלות נגד המפגינים. היום הוארך מעצרם של שלושת העצורים שנעצרו אתמול בשלושה ימים נוספים.

יצוין כי אחד מהחשודים שהשתתף בהפגנה הפר צו הרחקה שיש לו מהשתתפות בהפגנות, לאחר שבעבר נעצר ושוחרר בתנאים בהם "הרחקה מהתקהלות אסורה", כנגד חשוד נוסף תלוי ועומד כתב אישום בגין הפגנה באזור מוצא משנת 2019 שם הפריע לעבודות תשתית והפרעה לשוטר במילוי תפקידו, ואילו נגד החשוד השלישי ישנה הרשעה משנת 2018 בגין השתתפות בהתפרעות.

נציג המשטרה אמר בדיון בביהמ"ש כי "במהלך השנה האחרונה ובפרט בחצי שנה האחרונה שמו להם גורמים בחברה החרדית לעצור את כל עבודות הרכבת הקלה שבמסלול שעובר באזור החרדי קרי, רחוב ירמיהו בר אילן. במהלך המחאות שלהם נכנסים לתוך התעלות ובכך מונעים את ביצוע העבודות, זה במקרים הקלים, במקרים קשים יותר פגעו בתשתיות במיליונים שהערכות הנזקים נערכות במיליוני ש"ח, פגעו בכלי עבודה ובעוד דברים. העבודות שם מתעכבות עקב המחאות האלה".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

על המחאה אמש סיפר כי "הגיעו כמו בלילות האחרונים המשיבים ביחד עם אחרים נכנסו לאתר הבניה בצורה המסכנת את חייהם ואת הכלים ההנדסיים סירבו להישמע לקריאות השוטרים סירבו להזדהות בפני השוטרים לאחר שעוכבו במקום, הובאו לתחנת לב הבירה לצורך חקירה, במהלך החקירה בחרו לשמור על זכות השתיקה, הוטחו בפניהם סרטונים ממקום האירוע אך הם לא הגיבו".

במהלך הדיון החלו החשודים לשיר "בשלטון הכופרים איננו מאמינים, כי אין עוד מלבדו ובשלטון הציונים איננו מאמינים". ביהמ"ש ביקש מהם להפסיק את השירה על מנת שיהיה אפשר להמשיך בדיון אך לאחר שהמשיכו לשיר הם יצאו מהאולם בהוראת בית המשפט.

עו"ד רועי פוליטי שייצג את שלושת העצורים אמר בדיון כי יש "חוסר אחידות" בבקשות המשטרה על אותן עבירות ואותם אירועים, "לפעמים מביאים עצורים בבקשת שחרור בתנאים, לפעמים מבקשים מעצר של 3 ימים ומקבלים 5 וזה נראה קצת קפריזי ונגוע בחוסר שיקול דעת".

"בסופו של דבר", הוא הוסיף, "אין כאן אלימות נגד שוטרים או אזרחים או רכוש וצריך להבדיל בין גורמי הנזק ובין שוכבי הבורות. אלו עבירות שהמסוכנות הנובעת מהן לא מצדיקה מעצר אלא כמוצא אחרון. שאלות של שיבוש בהינתן אופי העבירות לא באמת קיימות. וגם אם התפרעות אחרי החלטה יש בה להחמיר בעונשו של המתפרע לכשעצמה העבירה הזו לא מגדירה מסוכנות. מסוכנות של מי שמשתתף בהתפרעות ומי שמשתתף בה לאחר הכרזה לא שונה, בטח לא מהותית. וברוב המקרים מי שנמצא בבור עם רעש איום מסביבו גם לא שומע ולא מודע להכרזה".

עו"ד פוליטי ביקש לשחררם בהרחה מתוואי העבודות אך נציג המשטרה ביקש הארכת מעצר עד יום חמישי, ושופט בית משפט השלום עמיר שקד החליט להאריך את מעצרם עד יום חמישי, ונימק: "בהתחשב בעוצמת המסוכנות והחשש לשיבוש החקירה עקב הפעולות הנדרשות על ידי היחידה החוקרת, לא מצאתי כי ניתן, בשלב זה ובעת הזו, להורות על שחרורם של המשיבים לחלופת מעצר למרות שנשקלה , בפרט לאור עברם הפלילי באותן חשדות בהן נחשדים בתיק".

תוכן שאסור לפספס
63 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
41
אשריכם ישראל
אא21.07.22
40
דרכי דרכי נועם ביגללם לפיד עולה בסקרים
גד21.07.22
39
הנה הסבר למה שקורה: החבר'ה שם - רק כסף מעניין אותם. איך משיגים כסף? לעבוד? נו באמת, הצחקתם אותם... עושים הפגנות נגד השלטון הציוני, מספרים שיש גזירןת קשות נגד יהודים ע"י הציונים, וככה מקבלים כסף מתורמים מחו"ל. יד קשה לא תעזור, כי התרומות רק תגדלנה. הפיתרון? קנסות בסכומים מטורפים, שיצטרכו למכור דירות
שירה21.07.22

הצגת כל התגובות

38
כל הכבוד אתם צדיקים!
ערן20.07.22
37
תגידו מישהו יכול להסביר לי למה הם עושים את המחאות האלה בכלל? כאילו מה המטרה שלהם בעצם? שלא יעבדו בשבת או משהו אחר?
רון ביתאן20.07.22
המשינה מבקשת ליצור מציאות שמחייבת את תושבי השכונה החרדים לנסוע בעתיד רק ברכבת הקלה ע"י ביטול כל האוטובוסים בשכונה. מה שיחייב אותם להיחשף למראות שאין להם שום רצון ונכונות להיות חלק מהם.
מיכל21.07.22
הם לא רוצים להיות אתר תיירות ( מה שהרבה שנים העריה ניסתה לעשות מטעמי תיירות)
מאוד פשוט 21.07.22
36
מה העדה חרדית רוצה? להשתלט על המדינה? אנו בגלות וזה מה יש ...יש רכבת קלה בבר אילן...
מטבוחה20.07.22
העריה רוצה להשתלט על מאה שערים
בדיוק הפוך21.07.22
35
לקחת להם את הבתים.רק תביעות אזרחיות עובדות.יש ריבון והריבון קובע
פז21.07.22
34
ברכה והצלחה כל מעשה ידכם!
אחד21.07.22
33
יש רק דרך אחת לעצור את המשועממים האלה שפוגעים בכל הציבור. אלה אנשים שבחיים לא פתחו דף גמרא, לאנשים עסוקים אין זמן לשטויות האלה, בסוף היום אנחנו נצטרך לעצור אותם, שכל הציבור יפסיק לקנות הכשר הבד"ץ, כל מוצר של הכשר בד"ץ שישאר על המדפים, ואז לא נשמע יותר מהם.
עובד השם שפוי20.07.22
בדיוק!!! צריך שהציבור יפסיק לקנות את המוצרים שבהשגחתם!!! [ככל הניתן] מי שפועל באלימות ההשגחה שלו שווה לכפרות!!! והקב"ה עוד יפרסם קלקלתם קבל עם ועדה!!!
משה21.07.22
אתה לא שפוי!!! זה הבד"ץ הכי טוב. טיפש שכמוך!!! הרכבת תביא פקקי תנועה כמו הרכבת הנוכחית. יהיה פריצות!!! כל המגזר החרדי יקנה מוצרי בד"ץ העדה החרדית. יש לנו כח!!!
הצדיק ממדינת סדום 20.07.22
אני מסכים איתך
מה21.07.22
אתה שפוי?
בושה 20.07.22
32
העדה רוצה שהמשטרה תתן להם לפגוע ולהפגין בלי תגובה? הם גם רוצים שהמדינה תתן להם מתנות ואות הוקרה על הוונדליזם?
לא מבין 20.07.22
המדינה הם רשעים נקודה! אסור בשום מקרה לדונם לכף זכות
ההוא גברא20.07.22
יותר רשעים מהעדה?
גברא רבה 20.07.22
31
בושה!!! זה חילול השם ענק !!
ש21.07.22
30
לא מצליחה להבין את מטרת ההפגנות ומה הקשר שהרכבת תגביר פריצות? מה ההבדל בין אוטובוסים שעוברים בכביש לבין רכבת?? ורגע, ירושלמים, אתם לא אוהבים את הרכבת הקלה?? אני לא מכירה , לא ירושלמית, אבל מה הבעיה ?? אולי תפרטו בכתבה מסודרת גם את טענת המפגינים, מול טענת העיריה וכד
תוהה21.07.22
29
צריר לשבור את הכשרות שלהם לאסור בחקיקה על חברות המזון לקבל מהם כשרות ובא לציון גואל
ח20.07.22
לא יעזור לך כלום, דיקטטור שכמוך. אתה כמו קים ג'ונג און.
הצדיק ממדינת סדום 20.07.22
תתבייש!!! להשוות אותי לרודן מצפון קוריאה זה כמו להשוות להיטלר ימ"ש! הם דקטטורים!! הם עושים הרס וחורבן וחילול ה!!! אפשר לחשוב שלא היתה פריצות בקו 4 והיום ב77 שעוברים דרך כיכר השבת יחזקאל ובר אילן!!! הקנאות המעוותת שלהם הקצוניות מעבירה אותם מכל מחשבה הגיונית מותר להם למחות בלי אלימות
משה21.07.22
28
יאללה מרגישים עצמם כמאיימים חזקים רק נראה אותם מאיימים למשטרת וילמסבורג או בכל מדינה בעולם. הדרך היחידה לעצור ולעקור את הטרור הברברי הקיצוני המשחית והמושחת, להפעיל עליהם יד ברזל קשה וחזקה ולשלול אזרחותם
גיוואלד21.07.22
27
אף אחד לא יאמר את הסיבה האמיתית : כסף ושליטה. כל השאר תירוצים כדי לא לחשוף את הסיבה האמיתית. כאילו הייתה לפריצות בעיה להיכנס דרך אוטובוסים ומוניות ואולי....המסחר יפגע= פחות רווחים.
יעקב21.07.22
26
מי שמשתולל, לשבור לו את הידים והרגלים!!! העדה הסנילית שלא מייצגת כמעט את שומרי התורה בארץ, לא תקבע לנו בכח הזרוע מה יהיה ומה לא יהיה.
ה20.07.22
הרכבת הזאת היא אסון. צריך להכניס את התוואי בתוך האדמה. זה פיגוע רוחני הפריצות שתהיה שם.
הצדיק ממדינת סדום 20.07.22
25
עוכרי ישראל ממש
מוטי 20.07.22
24
מישהו מוכן להסביר על מה ההפגנות? שוב ושוב מדווחים על ההתפרעויות אבל אין אף מילה מה גרם להן.
אשמח להבין21.07.22
23
תכבדו אותם הם לא רוצים מצעדים והפריצות ליד הבית שלהם וצריך לכבד אותם ואת הדרך שלהם
יוסי הקטן21.07.22
לכבד את מי???? תושבי השכונה לא משתתפים בהפגנות האלו.
חנן21.07.22
22
הם לא רוצים מיצעדים וערב רב בשכונה שלהם מבין אותם
יוסי ליהרמן25.07.22
21
כמה איפונים יש במאה שערים???????????????????
ח21.07.22
20
לא על כל דבר חייב לעשות הפגנה זה חילול ה' גמור!!! כל השוטרים או החילוניים שרואים את זה אומרים מז הדתיים האלה וזה חילול השם!!!
דניאל טוטיאן 21.07.22
19
מילא אם הרכת הייתה נוסעת בשבת ויום טוב אני מבין, אבל מה הבעיה ברכבת רגילה מה זה שונה מאוטובוס? אולי הם רוצים לחזור לחמורים וגמלים??
משה יעקב22.07.22
18
כל הללו הם הערב רב שנספח לעדות החרדים ומוציא להם שם רע. פשוט שאין להם חלק בעולם הבא כי הם מביאים להיפך תיקון העולם והרי הם כגויים גמורים
הפויסק22.07.22
17
להפסיק לקנות את הבדץ שלהם!!!! יש מספיק הכשרים טובים
חיים21.07.22
16
"אתמול ושלשום הפגינו כמה עשרות מאנשי 'העדה החרדית' בבר אילן. המפגינים נכנסו לתוך שטח העבודות, חסמו את הטרקטורים והפכו גדרות לאורך ציר העבודות" !!! בחו"ל הם גם היו מעיזים להתנהג ככה ? הם הציונים הכי גדולים, המאמינים שהלב הטוב של היהודים הציונים בסוף יתנהג איתם בסלחנות,
יצחק טוביה20.07.22
15
ררק לראות את הנזק והתסכול שזה גורם לכל התושבים
חיות מהרחוב 20.07.22
14
עד שלא יורידו את ראש הנחש שהורס את החינוך לצעירי הצאן ובמקום תורה ומעשים טובים מחנכם לטירור אלימות ולטיפשות ורשעות לא נצליח לעקור את הרע מתוכינו "די לטוביה חטא והמשפיע מנגיד לאחרים
קנאי אמיתי21.07.22
13
אני נוסע ברכבת הקלה ןנהנה, מה הבעיה? החילונים גם נוסעים באוטובוס.
ללא שם21.07.22
12
"אתמול ושלשום הפגינו כמה עשרות מאנשי 'העדה החרדית' בבר אילן. המפגינים נכנסו לתוך שטח העבודות, חסמו את הטרקטורים והפכו גדרות לאורך ציר העבודות" !!! בחו"ל הם גם היו מעיזים להתנהג ככה ? הם הציונים הכי גדולים, המאמינים שהלב הטוב של היהודים הציונים בסוף יתנהג איתם בסלחנות,
חיה ריקל20.07.22
11
לחקור מי מסית ומי מממן.
רפאל20.07.22
10
מה ההבדל בין אוטובוסים ורכבת או רכב פרטי הרחובות לא סגורים זה סתם מלחמה לא לענין
יובל21.07.22
9
הם נלחמים מלחמת השם במדיין
משה 20.07.22
8
צריך לשבור את הכשרת שלהם לאסור על חברות המזון והמסעדות לקבל מהם השגחה ובא לציון גואל
משה20.07.22
הם לא רוצים להיות אתר תיירות...הם היו פה לפני מדינת ישראל
מה הקשר?????21.07.22
בס"ד מה לעשות שיש להם את הכשרות הכי טובה. אתה לא יכול לאסור על החברות לקבל מהם כשרות. אנחנו כח. יהיה חרם צרכנים על אותן חברות. אתה רוצה דיקטטורה.
הצדיק ממדינת סדום 20.07.22
נראה לך שזה יעבור בשקט בציבור החרדי, ממש לא. יש כאלה שאוכלים רק את העדה החרדית כי חושבים שזה יותר מהודר וזה ממש לא נכון. ההכשר של הרב מחפוד הרבה יותר מקפיד. לצערי בכול הציבור החרדי ואפילו הדת לאומי יש הרגשה שהציבור של מאה שערים יותר צדיק מכולם כשההפך הוא הנכון.
פלוני20.07.22
7
רוצים להקל על הפקקים לרווחת הציבור ואלו רק מחפשים היכן להזיק
RAFI20.07.22
ממש כך.
.21.07.22
בס"ד בינתיים הרכבת קלחה רק עוד פקקים כמו הקו שפועל עכשיו.
הצדיק ממדינת סדום 20.07.22
6
מישהו יכול בבקשה להסביר לי פעם ולתמיד מה הכוונה "פריצות"? אני באמת ובתמים לא מבין מה הכוונה. לא הבנתי למה יש חלק כה גדול מתוך המגזר שהראש שלהם מונח כל היום רק בזוהמה ומחפיצים כל הזמן את המין השני. באמת לא מובן לי למה אין כבוד ודרך ארץ?! אני נהג אוטובוס בעיר חרדית, לפני כמה ימים ביצעתי נסיעה והתקרבתי
חרדי להמדרין21.07.22
תורתינו הקדושה קובעת "כל כבודה בת מלך פנימה" מקומן של הנשים בבית כנסת בעזרת נשים ובאוטובוס "פנימה" בחלק האחורי. השם יתברך שברא את האיש ואת האישה, גם נתן לנו את התורה, שמלמדת אותנו היאך צריך להתנהג. "ולא ייראה בך ערוות דבר" פריצות ותערובת אנשים ונשים, כי אז "ושב מאחריך", חס ושלום אין השראת שכינה ביש
חרדי גאה21.07.22
רק לידיעתך: 1. למעט שמחת בית השואבה, כאשר היו עושים "תיקון גדול", בעזרת הנשים של בית המקדש היו נמצאים יחד גברים ונשים. 2. בין באוטובוס בין ברכבת קלה מותר לכל אחדנלשבת במקום שלבו חפץ. אין בתורתנו הקדושה חייוב לנשים לשבת מאחורה.
רפאל 21.07.22
5
מעולה ואל תבהלו מהצעקות שלהם הם לא מיצגים את הרוב
מנדי20.07.22
4
חבורת מנובלים שרוצחים את היהדות מטעמי כסף.
דוד 20.07.22
3
הם הגיבורים האמיתיים מוסרי הנפש למען שמירה על קדושתנו. אילולא הם כל בחורי הישיבות היו מגוייסים לא היו קווי טלפון כשים ועוד ועוד וההתדרדרות היתה חמורה.
בית שמשניק21.07.22
כדברי מרן הרב שך בהספדו על הדמו"ר מסאטמר
נחמן ברב משה21.07.22
אילולי...
רפאל 21.07.22
2
אז עכשיו יש פלג "גורמי הנזק" ופלג "שוכבי הבורות". מחכה וממתין לפשקווילים של כל אחד מהפלגים שיוקיע את כפירתו של האחר.
חידוש חידש הפרקליט.21.07.22
1
יש אפשרות כזאת שבמדינה דמוקרטית שוטרים יהיו כפופים לחוק?
ז21.07.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ב'קסבה' של בית שמש: "חומש סעודה" לילדי הקנאים 

חיים רוזנבוים | 03.07.24
ש

לחתן ילדים בקלות -זה נכס! 

הכנס שיעניק לכם עתיד כלכלי בטוח

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופרטיס | מקודם

"יהפכו אותם לחילונים"

במועצת חכמי התורה זועמים: "הצבא רוצה לגייס אלפי חרדים, הפוליטיקאים צריכים להיאבק"

חזקי שטרן | 03.07.24

קשה זיווגו

במעון המרא דאתרא: נשאו תפילה עבור ה'מבוגרים' 

חיים רוזנבוים | 03.07.24
ש

רחמו על הקטנה

בת חצי שנה, ולא ראתה כמעט את אמא ע"ה: כיצד ייראה עתידה?

כיכר בשיתוף וועד הרבנים | מקודם
ש

אחת העסקאות החמות ברומניה

480 אלף ₪ לדירות שמייצרות מאות דולרים ללילה

כיכר בשיתוף סטאר קוואליטי | מקודם
ש

פעילות ענפה

איחוד הצלה התרחב והשיק 76 אופנועים ורכבי חרום חדשים 

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם
ש

מזל טוב

חתני בר המצווה של זה לזה בביקור במעונם של גדו"י

כיכר בשיתוף זה לזה | מקודם

הילולת התנא בעמוקה

חכם ניסים בן שמעון בתפילה בציון רבי יונתן בן עוזיאל | תיעוד

חזקי שטרן | 03.07.24

"הבעת אי אמון"

ועדת הבחירות לרבנות נגד היועמ"שית: "הטלת דופי בוועדה"

ישי כהן | 03.07.24
ש

אחת העסקאות החמות ברומניה

צפי רווח 12%: דירות בבוקרשט מ-120 אלף יורו

כיכר בשיתוף סטאר קוואליטי | מקודם

"להימנע מעימות חזיתי"

המרדף - גרסת צה"ל: יבדוק נתוני מס הכנסה של צעירים חרדים הרשומים בישיבות

איצלה כץ | 02.07.24

אהבת ישראל

ליפא שמעלצער חושף: "האדמו"ר השאיל לי את הקולפיק" 

חיים רוזנבוים | 02.07.24

הילולא דצדקיא

המונים בהילולת הראשל"צ רבי מרדכי אליהו זצ"ל

חיים רוזנבוים | 02.07.24

התעוררות רבתי

שלושים לפטירת הצדיק ואביהם של ראשי הישיבות | גלריה  

חיים רוזנבוים | 02.07.24
ש

תנופה בפרנסה

גם בגיל 30 זה אפשרי: מכינה מקוצרת לקראת תואר ופרנסה

כיכר בשיתוף המכללה האקדמאית אשקלון | מקודם

שמחת התורה 

ירושלים: ראש הישיבה הכניס ספר להיכל, תלמידי הישיבה חגגו

חיים רוזנבוים | 02.07.24
ש

מחזור 3 יוצא לדרך

הצלחה כבירה: 183 חרדים השתלבו ביחידות ההייטק הבטחוניות

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

אבל בעולם החסידות

ה'שבעה' על המשגיח והמשפיע הגר"מ וולפסון זצ"ל | תיעוד

חיים רוזנבוים | 02.07.24

32,429 פניות ציבור

11 שנות פעילות | מה עשה הרב דוד לאו בתפקידו כרב ראשי?

חנני ברייטקופף | 02.07.24
ש

שער לעולם העסקים

לפני עליית מחירים מטורפת: השקיעו במרכז הבא של ירושלים

כיכר בשיתוף גייט | מקודם

הנאומים והצעדה | תיעוד

'ארץ ישראל בוערת, ארץ ישראל רועדת' | סיקור מעצרת הענק

חנני ברייטקופף | 02.07.24