כיכר השבת

פסק הגר"ע יוסף

האם מותר לשמוע מוזיקה במימונה? • צפו

הגאון רבי בנימין חותה, פוסק, מו"צ ומחבר ספרי הלכה, נכנס אל מעונו של מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, ובפיו שאלה: "האם מותר לשמוע מוזיקה בממונה?" • צפו בפסק (חרדים)

| 45 |

This browser does not support the video element.

הגאון רבי בנימין חותה, פוסק, מו"צ ומחבר ספרי הלכה, נכנס אל מעונו של מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, ובפיו שאלה: "האם מותר לשמוע מוזיקה בממונה?".

לאחר שהציג את ספריו החדשים, שאל הרב חותה: "במימונה, מותר לשמוע שיקים? אנחנו המרוקאים נוהגים את חג המימונה אחרי פסח, מותר לשמוע שירים עם כלי נגינה?".

מרן הגר"ע יוסף התיר והשיב: "תניח אותם במנהגם".

צפו בתשובה המלאה

תוכן שאסור לפספס
45 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
24
לא מבין למה. הוא הגיע כדי להכשיל את הרב במחלוקת. החכמה של הטיפשים היא רק כדי להביא מחלוקות בעם ישראל. זה רב שמוציא ספרים אבל דרך ארץ. אין לו. מזל שהרב עובדיה היה פיקח. ולא ניכנס איתו לנושא. זכותו תגן עלינו
23
לכל מי ששאל מה הטעם זה לא קשור לאסרו חג זה בגלל שבאמת יש בסיס למימונה שאנחנו שמחים שעשינו את ציווי ה לא לאכול חמץ אז יש פה שמחה אמיתית במצווה
22
הרי כל מנהגי ספירת העומר זה מנהגים מתקופת הראשונים והלאה. לא מנהגים מחייבים.
מחייבים ברגע שכל ישראל קיבל עליו מנהג זה הופך להיות הלכה לחלוטין. כמו עם בשר עוף וחלב שהוא מנהג שהנהיגו אותו בתקופת המשנה ונתקבל כהלכה גמורה.
אתה" עם הארץ" כפשוטו ! איזה שטויות זה להגיד כך שמנהגים מתקופת הראשונים לא מחייבים ?! הם מחייבים על כל המשתמע !!!!!!! מנהג זה כהלכה גם מהדורות האחרונים - ואם אתה לא יודע אז תשאל את הרב שלך בדחיפות !!!

הצגת כל התגובות

21
רק כשזה אסרו חג-לא כשזה יום אחרי זה
במקור זה היה יום אחרי זה כי במרוקו כמו בכל חו"ל נהגו יו"ט ב'
20
לראות את הרב זה גורם צער גדווווול
19
אין על מרן חיים שלי תראו 8 שנים אחרי שנפטר עדיין מככב ביום יום בכל מקום
👌💪👍👍
18
ביום השואה האשכנזים שומעים הרבה מוזיקה, קונצרט רקוויאם ("אשכבה"), שירי חורבן של משוררי יידיש (כצנלסון, ויטנברג, געבירטיג), "שריפה אחים שריפה", שיר הפרטיזנים, זה גם בהיתר מיוחד
"האשכנזים" שאתה מדבר עליהם אינםשומרי תורה ומצוות תהיה בטוח שאצל העדה החרדית או האשכנזים אפילו הלאומיים לא שומעים שום דבר כזה וכל הסופרים שהזכרת רוב דיברהם כפירה במורשת ישראל ולרוב אסור לשמוע דבריהם
17
הטעם פשוט, בשביל כמה שעות בלילה לא צריך להכניס מחלוקות. המחלוקת יותר גרועה מאיסור והיתר.
מי שנדמה לו שמחלוקת חמורה מאיסור והיתר אומר את חונן הדעת לבטלה. אם תלמיד חכם בדק היטב וראה שיש טעות בענין מסוים ראוי שיגיד את דעתו שטוב טעם ודעת ואחוה ושלום וראוי שהאחרים יאזינו לדבריו וישקלו בדעתם את דבריו מתוך רצון להגיע לאמיתה של תורה.
16
שהם לא ישמעו לנו וכשם שמצווה לומר דבר הנשמע כך מצווה לומר דבר שאינו נשמע" ומאחר שמדובר על מנהג גם של האבל וגם של המימונא הנח להם אבל בוודאי שמרן לא התכוון להתיר בשופי לשמוע מוזיקה גם לא באיסרו חג
צודק מאה אחוז ידע עם איזה עקשנים ועמי הארצות יש לו עסק ברובם לא ידעו ולא יקשיבו כך רוב העדה המרוקנית
15
מרן השיב לגבי מימונה שיוצאת באיסרו חג, על מה מסתמכים השנה ?
לא משנה, העיקר לא להכניס מחלוקת. ברור שדווקא המרוקאים היראים לא יעשו מוזיקה ואלו שעושים מוזיקה אלו עם הארץ אז חבל על הויכוח. יש אפשרות להסתמך על זה שבניסן אין נוהגים מנהג אבלות ושיש דעה שלמעשה רק מחודש אייר התחילו תלמידי רבי עקיבא למות במגפה. יש לך למעשה עד סוף החודש תרתי דסתרי מצד אחד אסור ללכת לבי
אתה עם הארץ זה לא שאלה כלל. זה אסרו חג
14
מרן הקדוש געגועים עזים לאהוב ליבנו!
13
השאלה אם התשובה של מרן נוגעת גם לשנה הזו שאסרו חג כבר היה בשבת? ויש ליישב דהרי מקור המוזיקה במימונה אחרי פסח התחיל במרוקו ששם כידוע נהגו יום טוב שני. ואם כן נמצא שהשנה זמן המימונה בארץ ישראל ומרוקו שווים. ולכאורה גם השנה מותר. וכלשון הזהב של מרן מאור ישראל זיע"א 'תניח אותם במנהגם'. תרבחו ותסעדו.
12
לא חושב שנכון היה לשאול אותו על זה אלא לשאול רבנים מערביים.
כרגיל המרוקאים עקשנים ולא מוכנים לקבל דעת תורה ולא יודעים ללמוד אלא רק להחזיק במנהגי אבותם גם אם זה טעות ידוע דינא דגמרא "אבל אין דעתו לחזור למקומו נוהג כמנהג אנשי מקום שהלך לשם, בין לקולא בין לחומרא" ואין לנו אלא דעת מרא דאתרה מרן השולחן ערון זי"ע שעל פיו אנו נוהגים ופסקותיו נתקבלו באופן מלא בארץ
11
כל האיסור של שמיעת שירים הוא מנהג.ואם נהגו לשמוע במימונה תו אין מנהג ביום זה.דבר פשוט.
איסור שמיעת שירים זה מנהג שנקבע על ידי חז"ל ומימונה זה רק כמה עשרות שנים, נגיד 100-200 שנה לכל היותר... אז לא כזה פשוט איך אלה שהתחילו את המנהג השמיעו שירים ? ושם זה אפילו לא היה בנגן אלא בכלי שיר ממש (אם באמת כך עשו...)
10
הרב עובדיה היה תותח . חותה צעיר נמרץ ובחור מצוין
9
מעיקרא השאלה עצמה מיותרת כי המימונה עדיין בחודש ניסן!
אבל האיסורים נוהגים מיד אחרי החג ולאו דווקא אחרי ראש חודש
יש שסברו דווקא דיני העומר מתחילים מא' באייר, תבדוק את זה.
לא משנה. יש מנהגי העומר.
8
אז מותר או לא?
7
מיימונה איז נישט קיין יו"ט און קדחת איז נישט קיין קרענק.
ממש הבנתי...
חחחחחח
מימונה איז יו"ט לפי כל הדיעות אפעס תרבחי ותסעדו איז אסאעח אגרוייסע ברכה כבירה ומז'ייאנה
6
תניח אותם במנהגם זה לא התיר צריך גם לדעת איך לשמוע את תשובת הרב החכם לא יורה לחגוג ולשמוע שירים במימונה אך גם לא יצא כנגד מי שעושה כךנשמע כך מדבריו אבל אין לקחת הלכה למעשה מזה כי זה לא נכתב לאחר עיון אלא נאמר בעל פה ולראיה עיין בספר "רבנו" (עמוד רמב) שהביא בשם הרב עובדיה יוסף זצ"ל שהתיר לשמוע מוזיקה
5
אבל מנהג של שכנזים- אסור (במנגינה).
4
לא מדובר במימונה כמו השנה שזה אחר אסרו חג. לכן הסרטון לא מתאים להשנה
3
מימונה מנהג עתיק יומין אצל רוב עדות המזרח. תמיד נהגו לשמח ולשיר זה אסרו חג. פשיטא. אין כאן שאלה אלא אם כן השואל עם הארץ ומטומטם
כנראה שאתה עם הארץ ומטומטם כי אתה לא מכיר את הרב בנימין חותה תתביש לך שככה אתה מדבר לרבנים גדולים ממך
ראשית, זה ממש לא נכון שרוב העדות נהגו !! רק בארץ הכירו את זה מהמרוקאים !!!
נהפוך הוא המנהג פשוט השתמר יותר במרוקו משאר המקומות, אבל יש מנהג זהה לזה אצל יהדות פרס.
2
זה נשמע שלא. רק אל תכנס למחלוקת. אבל כל אחד שומע מה שהוא רוצה.
אני שומע מוזיקה תמיד, הרי זה מנהג בעלמא, ולמה להחמיר. ומרן ז"ל צודק מאד שמנהג מרוקאים מנהג תורה הוא ודפח"ח
1
צריך להבין שמרן זצ"ל התכוון על עמי הארץ ואמר להשאיר אותם במנהגם ולא צריך חוטא להפיץ כאילו מרן התיר לכולם לכתחילה זה טעות ונקוה שלא כך כל הפסקים של חוטא אבל כנראה שכן
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים