כיכר השבת

"לא לפקפק"

הראשל"צ הגר"י יוסף פסק: מותר לנשים לגלות מעט מהשיער

"אין לפקפק במנהג של הספרדיות המוציאות מעט מהשיער", כך פסק הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, בשיעורו השבועי וחשף סיפור על מרן הגר"ע יוסף • צפו (ארץ)

| 162 | כיכר השבת |

This browser does not support the video element.

הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, התייחס אמש (מוצ"ש), בשיעורו השבועי בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים, למנהג הנשים הספרדיות בכיסוי הראש.

לאחר שהאריך בחומרת איסור חבישת הפאה לבנות הספרדיות ודעתו של אביו, מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, פסק הרב כי הספרדיות יכולות להמשיך במנהגן לגלות מעט מהשיער.

לדבריו: "אין לפקפק במנהג של הספרדיות המוציאות מעט מהשיער". הראשון לציון חשף 'מעשה רב' מבית אביו הגדול: "אני חושב שאני מספר את הסיפור הזה פעם ראשונה, אבל יש לזה חשיבות לסיפור הזה. הרבנית הלכה פעם עם כובע ממש (כיסוי מלא עד המצח. י-כ). הרב הסתכל בשולחן שבת ואמר לרבנית: 'תרימי קצת את המטפחת, תראי איך את נראית, תרימי קצת'. הרימה קצת ויצא השיער. הראה לנו הלכה למעשה. יש לך יותר ממעשה רב?".

הראשון לציון הדגיש בדבריו כי הוא מדבר על גילוי מעט מהשיער: "לא הרבה שיער", אמר הרב.

צפו בדברים

תוכן שאסור לפספס
162 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
61
כיסוי ראש = דיכוי נשים.
60
המהר"|ם אלשקר כותב במפורש שכוונתו על הבית וזה כוונת הרמ"א בסימן ע"ה(וגם כוונת השלטי גיבורים לכל מי שהוא אמיתי).
המהר"ם אלשקר דיבר על רשות הרבים, זה מוכח מדבריו. וגם הביא את כל הראשונים שהתירו שיער שחוץ לצמתה. אבל לא דיבר על שטח הראש עצמו שהוא איסור דאורייתא בכל שהוא (והאחרונים כתבו מילים חריפות ביותר על המסלפים דבריו ומוציאים ממנו היתר לגילוי מעט הראש) אלא על שיער היוצא מחוץ לכיסוי כגון שיער הצדעים או צמה.
59
לכל החכמולוגים שיש פה כדאי לכם להירגע עם החוכמות שלכם ותפסיקו להביע את דעתכם העלובה על מרן שליט"א

הצגת כל התגובות

58
לא כדאי לגלות שערות הראש. עלולים לצאת ילדים צחצחים שבבניקים עבריינים
57
עבירה גוררת עבירה! אוסרים פאות רק מטעמי שליטה פוליטית וקנאות מוסלמית שאין לזה קשר לצניעות היהודית האמיתית, ואחר כך מתירים לגלות שיער שעל כך נאמר בגמרא שבעלה רשאי לגרשה בלא כתובה אם יוצאת ללא רדיד ורואים מקצת שיערה, על אף שראשה מכוסה במטפחת. שמים אור לחושך וחושך לאור נ. ב. אין באמור לעיל שום הצדקה
טיפש, אם ככה אתה לומד גמרא והלכה מן הסתם אתה עובר כל יום על כמה וכמה הלכות.. לפי כל הסברות שאתה מקשקש...
מה הקשר לקנאות מוסלמית אולי המוסלמים העתיקו זאת מאימותינו הצדקניות כמו שהדת המוסלמית העתיקה עוד הרבה מצוות מהדת היהודית. בשונה מהפאה שהועתקה מהגויים באירופה.. וכשמה כן היא פאה נכרית.
זה נ. וזה ט. פיאה נוכרית אסורה כמו שכל ילד מבין, לתורה אין שום דבר נגד שיער האישי של האישה, כל העניין משום צניעות, ודרשינן טעמא דקרא לחומרא, לא יעלה על הדעת לרמות ולכסות שיער עם שיער, כמו שלא יעלה על הדעת לכסות רגל בצבע רגל, אגב הפלא יועץ משבח את הצניעות של נשי המוסלמים, אם אתה חושב שאתה כביכול מ
אידיוט מתי לאחרונה פתחת שו.ע גמרא הא. ו ג
אין קשר לצניעות היהודית האמיתית???? סירייסלי? כל האלה שחובשות פאות ונראות כמו מנימום מיס יוניברס זה דרך היהדות?? עולם הפוך ראיתי
אולי בגלל שאישתך עם מטפחת אתה יודע להשוות למיס יוניברס את שאר הנשים ברחוב...
שמעת על התשובה של הבאר שבע שאוסר?! תן לי לנחש שאינך יודע שהיתר פאות מקורו בשלטי גבורים... אז גם אם להלכה מותר, אי אפשר לומר שהאוסרים אין להם טעמים הלכתיים. ההיתר לגילוי מקצת שערות מקורו בתשובה של הרשב"א שיש דרכים שונות להבין אותה.
56
אפשר דוגמא מכבוד הרב מה נקרא קצת שיער ולא הרבה? מעשה רב
55
ועל זה נאמר: נתת דבריך לשיעורים ועוד נאמר שאין דורשים בעניינים אלו ברבים וסיפורים משפחתיים כאלו בוודאי שאין מקומם ברבים. וחוץ מזה שאם ככה מדוע ידבקו אחינו הספרדיים למוסדות האשכנזים בהם מורים ומלמדים אחרת???
54
אפילו שערה שלא תצא מהמטםחת! זו הצניעות הנכונה,הרבנים של היום.....השם ישמור...
ה' ישמור עלייך חולקת על גדולים ממך תעשי תשובה
לא ניתנה תורה למלאכי השרת
53
צריך לראות ולהקשיב לדרשה מהתחלה לסופה
52
לכל המצקצקים מה לא מובן הרב נתן דוגמא שאישה לא צריכה להשים את המטפחת עד הגבות מותר שיראו קצת שיער.. אין קשר בלהתיר פאה כי פאה זה כל הראש עם שיער אומנם שיער שלא מחובר לקרקפת אבל עדייו שיער ככב שזה לא צנועה בעליל! עדיף ישראו שערה או 2 יוצאות ולא יחבשו פאה.. ועוד שאלה לי אילכם לכל האלה שמצדיקים את החבי
מזה קצת?אשמח לדעת
בבית מותר להקל וללבוש מטפחת, כי עיקר איסור גילוי הראש הוא ברשות הרבים (מדאורייתא אפילו בחצר אין איסור)
זה כמו להגיד עדיף לחלל שבת שעה אחת, מאשר לחלל כל ה24 שעות של השבת, רב אמיתי לא אומר שמותר לגלות מעט שיער, בגלל שעדיף קצת עבירה מאשר הרבה עבירות, לגבי שאלתך איך אישה פותחת דלת עם מטפחת, ואיך היא בבית עם מטפחת עם יכול להתגלות מעט שיער, אז אם לא ידעת בבית מותר לה להיות עם מטפחת, כי עיקר חומר הענין של ש
שלום א. מי כבוד הוד מעלתו שיודע לפסוק מיהו רב אמיתי ומי לא?
מי אמר לך שקצת שערות זה קצת עבירה?! לדעת הרשב"א אין בזה עבירה כלל!!!!
51
על זה מה שנשאר לכם לריב???? הלוואי שאלו יהיו הצרות של עם ישראל נהרא נהרא ופשטיה.. כל אחד צריך לשמוע בקול רבו ולא לדבר על הרב של השני.
תגובה ראוייה התגובה הכי מכובדת וראוייה שנכתבה פה !
50
אכן, הוא סומך על הרשב"א לגבי שערות היוצאים מצמתן. יש מבארים שכוונת הרשב"א רק לשיער מהצד - ליד האוזניים. אבל הרב צודק שאין לפקפק במנהג של הספרדיות שמקלות בזה, כי יש להן על מי לסמוך. אבל באותה מידה אין לפקפק על הלובשות פאה נכרית, כי יש שלטי גבורים ופוסקים רבים אחרים שמקלים בזה. ואפילו ספרדיות יכולות ל
אשריך שאתה גדול מהרב עובדיה ומכל האחרונים הספרדים שאוסרים פאה נוכרית מטעם עבודה וכו... ואותם נשים שחובשות פאה ארוכה ויפה .. שיא הפריצות מה שהתירו זה פאת קש קצרה כמו אמו של מרן החזון איש .
החפץ חיים גדול הדור חולק על כל הצדיקים שצועקים נגד פאות שזה ערווה ופוסק להדיא כי מותר לקרות ק"ש מול אשה עם פאה והוא לא חילק פאה כזאת או כזאת וגם לא מדבר על קש או שיער עיזים וחמורים אלא שיער של אשה אחרת כמו המשנה יוצאת אשה בשיער חברתה
החח ישרוף אותך מדבר שבשמו הא פושע שכמותך
מה הגדלות רלוונטית וכי והרב עובדיה גדול מהשלטי גיבורים?! ווכי אתה גדול מהרב משאש?! ואגב הרב עובדיה אוסר בלי קשר לעבודה זרה. ולגבי העבודה זרה יש רבים שמתירים כמו הגאון הרב בעלסקי מארה"ב וכן המשנה הלכות. ומה שהתירו זה לא פאת קש... תעיין בשלטי גבורים ותראה שאתה כותב שטויות. הוא מפרש שהוא מתיר כל שיער
אבל מה לעשות שהשלטי גיבורים היה ספרדי, ובדורו דווקא פוסק פולני בשם הבאר שבע אסר פיאה נכרית, וכן רוב הפוסקים של אותו דור, אז לא מובן למה האשכנזים לפתע נצמדים לשלטי גיבורים הספרדי, ולא לבאר שבע הפולני?... וכי יעלה על הדעת שהם ישמעו לבית יוסף בשעה שהרמ"א חולק? התירוץ פשוט, כי מחפשים איזה שהיא היתר, אז
בהלכה פוסקים ע" ראיות וסברות, ולא ע"פ עדתו של הפוסק. מלבד זה שהספרדים קבלו את הוראת מרן השו"ע. והרמ"א הביא את הפסק שהיה נפוץ אצל האשכנזים. ואגב רק באו"ח יש את הכלל הנ"ל. ואגב, המג"א גם מתיר פאות (והוא היה אשכנזי) וכן פוסקים אשכנזים רבים נוספים. (לגבי הטענה על הסתפרדות היא אינה עומדת במבחן המציאות לג
רוב האשכנזים מתירים. הולכים אחרי גדולי פוסקי אשכנז שרובם מתירים. במקרה השלטי גיבורים היה ספרדי, וזה חשוב שהספרדים ידעו...
49
רק גדול דור מבין את הדור ופוסק לפי המצב הקיים, ודואג שיותר נשים יכסו את הראש במטפחת. אשרינו.
מה שווה כל הכיסוי אם מגלים מעט ועוברים על שיער באשה ערווה
👌👍
48
תתעסקו בגזל ובדרך ארץ ולא בבורר ובשיער של אישה
47
לא הימה מנהג כזה בשום מקום אצל הספרדים,המהר"ם אלשקר דיבר על הבית ולא על הרחוב בדיוק כמו השלטי גיבורים וזה כוונתם האמיתית.
46
הבעיה שאתה מתיר לספרדיה לגלות קצת משיער היא מגלה גם קצת מחצאית וגם מורידה קצת מהמידה שהולם את שומנה וגם מגלה קצת מהשפה של בני תורה וקבלת פרחה מושלמת
תמני יקר בן אדם מדבר מהרהורי ליבו, זה שאתה נוהג כך לא אומר שכל בנות ישראל הצדיקות נוהגות כך. ואם דיברת על שפה זולה ראה את תגובתך המזעזעת!! איפה כף זכות על בנות ישראל שמתמודדות יום יום לא פחות ממך!! אז דייי עם תגובות רדודות שכאלה, סייג לחכמה שתיקה! אם אין מה לכתוב לא תמיד חייב לרוץ למקלדת!!!
והאייפון בקושי נכנס לכיס האחורי
אוי כמה שאתה צודק אני ממש לא מבין מה ראה הרב לדבר מהענין הזה
אני לא מבין איך אתה מעז לפקפק בדבריו של גדול דור גם אם יאמר לך על שמש שירח וכן להפך בוש לךךךךךך האם כך היית אומר כשזה רב שכנזי?
תתבייש בתימן נשים מסרו עצמן על ק.ה בשביל צניעות
ממש חארטה אני גם מגלה קצת מהשיער אבל מקפידה ממש על חצאיות ובגדים שעוקפים מרפק
מתחזה
45
שיער מעט באישה לא ערווה, הרבה שיער באישה ערווה עתה צריך לערוך דיון מה נחשב מעט. אחוז אחד, 49 אחוז? עכשיו מובן למה צריך גם רב מזרחי הרחוק מהרב האשכנזי, כמרחק מזרח ממערב.
44
אני מנסה לדמיין מה היתה תגובת הרב יוסף אילו הפסק הזה היה יוצא מפיו של הרב סתיו שליט"א...
הפסק כבר נכתב ביביע אומר...
43
ממש תמוה! שיער ממש מותר, ופיאה שמכסה את על השיער אסור????????
כן כי זה פאה שלימה מה לא מובן?????????????
אשה שמכסה במטפחת יודעים שהיא נשואה אף אם תוציא מעט שיער החוצה ..אבל נשואה ששמה פאה ארוכה ויותר יפה מהשיער שלה עצמה וזה לא נראה בכלל פאה בוודאי שמכשילה את הגברים ודי למבין
אז שהיא תשים שלט על הגב שהיא נשואה, או שתתיר לנשים בהריון... זה סברא ממש לא לעניין...
כך נהגו עפ"י פוסקים בכל הדורות
42
הסיפור לא במקום. מרן לא אמר לה להרים בשביל לגלות את השיער אלא המטפחת שלה חיסתה את המצח אז הוא אמר לה להרים. וגם בתוך הבית אין בעיה ע''פ הפשט ללכת גם בגילוי ראש גם ליד הילדים. מאוד שיטחי הדימוי. ברור שיש מקורות להתחר לגלות מעט שער אבל זה לא קשור לסיפור בעליל.
41
כל חוג לפי שיטתו הבעיה היא אותם חוגים שיוצאים בשצף קצף נגד הפיאות -פיאה גהינום וכו וכו הרבי הורה דווקא פיאה שהשיער יהיה מכוסה ב100 אחוז ולא במטפחת 99 אחוז נכון .פיאה זה לפעמים יפה אבל אנו לא מקיימים בחבד את מצווה תרי"ד "והיית מכוערת ומוזנחת עם בובו מוזר על הראש" מי שכן מקפידה על המצווה תרי"ד "וה
למי שכתב כאן שהצמח צדק "זה לא הלכה למעשה" - טעות בידך! הצמח צדק היה פוסק הלכה שכתב שו"ת גדול (שכל הפוסקים מצטטים אותו להלכה למעשה. לדוגמה, תפתחו "יביע אומר" ותראו מאות ציטוטים של שו"ת "צמח צדק ליבאויטש") ופסקיו אינם חסידות אלא הלכה למעשה!
תסלח/י לי על התקיפות אבל הרבי לא התיר את הפאות הנוראיות שמסתובבות היום ברחוב במיוחד במגזר של חבד זה ממש ללכת עם שקית ניילון על הראש - והכוונה היא לכסות שיער עם שיער אין בזה שום היגיון, לא יכול להיות שאת שמה "כיסוי" לשיער שנראה יותר יפה משיער רגיל לזה לא קוראים צניעות לזה קוראים רצון להישאר יפה ואל
אלו דברים כדורבנות
אבל מה נעשה כשהתנא במשנה כותב יוצאת אשה בשיער חבירתה (פאה) בשבת כלומר מותר לצאת עם פאה ואפילו בשבת
מדובר באשה שחברתה היא האדמה, ושערה הוא קש....
מקור ההיתר לפאות הוא מהשלטי גבורים, והוא לא כותב שפאה לא נראית כשער או לא מושכת כשיער. הוא כותב שלא אסרה תורה אלא שער המחובר לבשר. ומדברי החולקים בדורו (בעיקר הבאר שבע) רואים שכבר לפני מאות שנים הפאות היו נראות ממש כמו שיער. ואגב עד היום הפאות הכי יקרות הם אלו שמיוצרות בעבודת יד...
איזו בורות מצידך! הרי הצמח צדק היה פוסק הלכה ודבריו מובאים בשו"ת שלו שנכתב להלכה למעשה. הוא כתב גם חידושים על הש"ס וספרי חסידות לעשרות, אך הפסק נגד גילוח זקן כתוב להלכה למעשה בשו"ת שלו!
שכחת כדורים כחולים היום
מי את שתחליטי שבובו זה מכוער??? מכירה נשים מטופחות עם בובו ונשים אומללות ומוזנחות עם פאה. ממש אין טעם בדברים!
כתבת שאין שום חיוב הלכתי לגדל זקן. חבל שאינך יודעת מה שכתב הצמח צדק מליובאויטש נגד גילוח זקן בכל צורה שהיא שלדעתו זה אסור לחלוטין מבחינה הלכתית וחב"ד נוהגים כדעתו. הנשים בחב"ד לא מתלבשות כמו דוגמניות, נראה לי שדווקא יש הרבה נשים ליטאיות שמתלבשות מודרני וכו'.
זה ח.ס.י.ד.ו.ת רבנו צמח צדק זיע.א זה לא הלכה למעשה.
רק מבזים ומזלזלים.
"צמח צדק זה לא הלכה למעשה?" מי אמר לך שטויות כאלה? הצמח צדק היה פוסק הלכה וכתב שו"ת. כנראה לא פתחת את שו"ת יביע אומר ששם הצ"צ מצוטט להלכה אינספור פעמים.
בחב''ד הפכו את היוצרות לגמרי.. הגברים מתהלכים עם זקן ושפם ארוך וכו...כמו רבנים גדולים ללא שום חיוב הלכתי בזה. והנשים שמחוייבות בצניעות נראות כמו דוגמניות. רחמנא ליצלן
40
עדיף פאה ממטפחת הפאה מכסה את השיער טוב יותר
אבל המטפחת יותר נוחה!!!
עדיף לך ללמוד הלכה טוב טוב. אתה בור ועם הארץ
בא לא נגזים... כנראה בתגובתך אתה באמת לא מעורב ב"ה בפאות שהולכות היום אין הבדל כל כך בין השיער לפאה החיבור כ"כ טבעי שמאבד כבר מהטעם לכסות את הראש. לא צריך גם להיות קיצונים ולשים מטפחות כמו מגדלי בבל על הראש, כל אישה יודעת בדיוק איך צריך לכסות ומה באמת צנוע, אך אין ספק שזה נסיון קשה לכל דבר, עינין כי
עמוס
39
פסיקה עקומה בצידו של שחצנות ויוהרה
תתביש לךךךךךךך רשע מרושע שלא תעיז לדבר ככה על רבנים צדיקים!!!!!!! ואם זה לא ברור לך אל תכנס לכיכר השבת!
הלו! תתבייש לך חצוף אחד איך אתה מדבר על הרב....
רשע! איך אתה מתבטא כנגד תלמיד חכם מופלג?? תתבייש!!!
38
אז נראה לפי כל התגובות שאפשר גם פאה וגם לגלות שיער ראשה...בהצלחה
37
תראו באבנים חקוקים בארמונות נבוכדנצר שמציירים את שבי יהודי עיר לכיש , נשים שמה יש להם מטפחות כמו ספרדיות זה כבר לפני 2600 שנה. רוב מנהגי אשכנז זה סברות . המגיד אומר לרבי יוסף קרו אתה עושה טוב שבפסיקות שלך הולך לפי הרמבם ולא לפי תוספות כי הרמבם הלך לפי ספרים שהיו לפניו ו תוספות הלכן אחרי סברות ורחקו
תוספות רחקו מהאמת?! אתה שם לב מה אתה כותב?! יש לך מקור מוסמך להכפיש את בעלי התוספות?! תראה מה הרמב"ן כותב עליהם בהקדמת סיפרו.
36
כמה זה מעט ?? כמה זה הרבה ??סנטימטר 5 ס"מ קילומטר ?? כמה ??
תלוי מאיזה צד בתכלית שיהיה מטפחת בגודל כיפה של בנט
35
איזה יופי... הכל פיקס , החינוך הכלכלה , רווחה כל המדינה דבש
34
אם כל הצרות שיש בעולם עדיין אתם בתוך הפריצות שלכם עם פאות התועבות היום אז אינכם יהודים אתם קאניבאלים בעלי תאוות ה. יצילנו. כל ילד יודע פאה זה מרבה פריצות במחננו.
33
רק לזכור שזה רק לספרדיות ולא כמו שמשמע מהכותרת ששמתם!!
32
יש לעיין היטב באתר בריתי יצחק , המאמר מהנהגה כקמחית לתקרובת עבודה זרה , והמאמר את אשר התרת אסרתי ואת אשר אסרת התרתי, שעיקר חיוב כיסוי ראש הוא ברחוב , ואילו פאה נכרית דינו כמו שער כך מבואר בגמרא ובכל הראשונים ובפרט כעת שהתפשטו הפאות מהודו יש בזה איסור חמור של תקרובת עבודה זרה , ע' במאמרים אלו היטב
הרב ד"ר יצחק ברנד..
31
איזה יופי לדעת שרק לקטנטנים הספרדים יש הלכות כאלה הרי אריה דרעי ומשפחתו ועוד כל מיני משפחות ספרדיות מהשורה הראשונה שלובשים *רק* פאה
30
חילול ה' להגיד להוציא שיער מלכתחילה כשזו הלכה מפורשת ואין חולק ששיעור באישה ערווה, כל הזמן הסבירו בהתחלה שזה אם יצא אז עד 4 אצבעות זה לא בעייתי, ה' ישמור ויציל אותנו מדעות כאלו, שומר נפשו ירחק מהם, כדעת רובם ככולם מפוסקי וגדולי ישראל.
לדבריך ה' ישמור ויציל מדעת מהר"ם אלשקר?! או מדעת הרשב"א?!
תלמד קצת ותעשה שיעורי בית קודם שתצעק גיוואלד. אם שער באשה ערווה בכל מצב כהבנתך אז גם צריך לכסות את הגבות.
למה מי את/ה שתחנך/י את הרב???
כך נהגו עפ"י פוסקים בכל הדורות להוציא מעט שיער וכתב מהר"ם אלשאקר עד ב' אצבעות
29
הבעיה היום שהספרדיות סומכות על כך שמותר לגלות קצת מהשיער ומצד שני שמות פאה וכמובן ארוכה האם יש פוסק אחד שמתיר זאת? ובסוף יוצאות קרחות מכאן ומכאן אי ליתר דיוק עם שיער מכאן ומכאן
28
כנראה הגר"י יוסף שליט"א סומך על אשתו של בעל המחבר הספה"ק האבי עזרי על הרמב"ם שהלכה בגילוי ראש. ומעשה רב.
27
ממליץ לכל המתנגדים לחב"ד (גם אני במובן מסויים בתוכם) ללמוד שיחה או 2 של הרבי זה פשוט לא נתפס בשכל אנוש העיון והידע העצום שלו. חד בדרא! כמובן גם לי כואב שדווקא מהקהילה שלו יצאה כזו פשרנות בצניעות בעיקר בעניין הפאה אך לא רק. אבל מכאן ועד ביזוי תלמיד חכם??? אותו דבר על הראשל"צ מי מהמגיבים פה למד רבע מת
26
אז הוא מאמץ את שיטות מתן כהנא?
הוא מתבסס על הרשב"א שמתיר שערות היוצאות מצמתן.
25
יש הבדל בין שיער מגולה בשולחן שבת בקרב המשפחה לבין יציאה לרשות הרבים
טובה
24
בפירוש בבית יוסף.
23
מה עם שיער ערווה לאישה ספרדיה, מותר לגלות קצת??....
לאמא שלך כן! ינבלה
22
אגב אני חושב שאם ישאלו אותו מה צריך לעשות במקום שיש שם אשכנזים-שהם אסורים בכך הוא יאסור.
21
וגם את אוסלו..
ידוע שכתב הסכמה לספר יחי המלך המשיח של הרב וולפא ושם כתוב שהרבי משיח, ויתרה מזו גם סבר (לפני ג' תמוז) שהרבי ראוי להיות משיח כעדות בנו ר' דוד.
מרן הכיר בטעות שלו וחזר בו. כיאה לדיין בישראל. אבל אתם כמו ישמעאלים לא מוכנים להודות פאה שלכם היא תועבה. ראש בקיר. וגם הקשקוש שמשיח זה הרבי נו האמת
דבריך הם היפך דעת הגר"ע יוסף שסבר שהרבי ראוי להיות משיח כעדות בנו הגר"ד יוסף. הגרע"י גם נתן הסכמה לספר יחי המלך המשיח שבו כתוב שהרבי הוא המשיח. ולזה אתה קורא קשקוש?? כמו כן, הרב משאש זצ"ל התיר את הפאה וכן הרב אבא שאול, אז הם התירו את ה"תועבה" חס ושלום??! שבת שלום ומבורך.
20
הצמח צדק אוסר לחלוטין!
כך נהגו עפ"י פוסקים בכל הדורות, ובני ספרד לא פוסקים כהצמח צדק
19
אפשר לגלות קרוב לטפח מקדימה, וקרוב לטפח מאחורה, וקוב לטפח הצד ימין וצד שמאל, ולהישאר עם מטפחת בגודל הכיפה של בנט,והנח להם לישראל, ובזכות זה יזכו לילדים בדרגה של כהן גדול.........על הברזלים.
אתה הגדול מכולם
לאברהם הכופר הקנאי הרשע והמושחט
אני מבינה שקשה לך לשמוע משהו שונה ממך.. אז בבקשה תשמע שוב את הרב שאינך מתקרב לנעליו ותבין את השטויות שכתבת.
במציאות בקשר לברזלים לצערי הוא די צודק...
אין לך רשות לדבר על גדול בישראל!!!! הוא יודע הלכה הרבה יותר טוב מאתנו!! היזהרו בגחלתן...!!!!
18
אין לכם בושה, אה....
17
בעזרת השם פחד אלוהים ממש קשה להבין בכלל איך יתכן פחד אלוקים פחד אלוקים פחד אלוקים
16
בקשה אחת אתה גולש בכיכר השבת וחושב שעוד יש לך דעה מול הראשלצ????? שהשם ירחם עליך ודחוווווווווווףף למה אתה אפילו לא מודע לעצמך
15
צריך לומר ביושר שרבי יוסף משאש כבר כתב שבמרוקו נהגו כל הנשים לגלות ראשן, ויש ללמד עליהן זכות - ואף הוסיף ואמר שמותר לכתחילה לעשות זאת. והוא מדבר על גילוי ראש גמור. עצם העובדה שיש מי שהתיר בהדיא, אף אם אין הלכה כמותו, אומרת דרשני. הרי איש לא התיר להדליק אש בשבת.
שקר שקר רק חלק מהנשים בערים הגדולות גילו ראשן עם בוא הצרפתים. השאר כיסו ראשן לגמרי גם בין כתלי ביתן. כולל אשת רבי יוסף ובנותיו
14
למה אתם לא מפרסמים שפאה זה עבודה זרה..ואיסור חמור.בטח כל הנשים שלכם עם פאות
מדובר במחלוקת, זה לא כל כך פשוט כפי שאתה מציג את זה. עיין במשנה הלכות (חלק יט סימן קטו)
צודק .תגיד גם לבנות ולכלות של אריה מכלוף דרעי שיורידו את הפיאות וישימו מטפחות וגם לשמוע את הזמרת אום-קולתום זה קול באישה ערווה .אדיוט ליטוואק
עיקר האיסור לשמוע קול אשה הוא דווקא כשיודע איך נראית. כי אם לא אז אין חשש להרהור. לגבי אום כלתום ימ''ש בוודאי שאין כל חשש כי מדובר בערבייה זקנה שמנה ומכוערת בעלת קול גברי שגם מתה לפני שנים רבות.
כי זה לא נכון.
13
יהודיה
12
תזהרו מלדבר על מרן הרב שליט"א "נשיכתן משיכת שועל ועקיצתן עקיצת עקרב" שמענו על העניין הזה סיפורים מסמרי שיער כל אחד יעשה כדעת רבותיו
11
מדהים לראות כל דרדק שבבניק עם אייפון בכיס השמאלי או בתוך השטריימל מעיר הערות על דברי מרן.בזמן שבקהילתם עוד לא נולד מנהיג עם גדולה וידע תורני כמו מרן.אפסים שכמוכם.הלוואי שרבניכים יזכו להיות תלמידים של מרן.רוצו למקווה בטלנים
10
שני הצדדים פה צבועים וסוטים מרצון התורה ורצון השם, ומהלבוש והכיסויים שלבשו שרה רבקה רחל ליאה, והלבושים שלבשו נשות ישראל בזמן בית ראשון ושני, כאמור שני הצדדים משחקים פה מעומק קדושת ישראל, הן אלו שמתירים פיאה בסגנון חבד, והן אלו שמתירים גילו קצת שערות של אישה.
9
הכל מותר. מותר גם לגנוב (ולכן ישבתי בכלא..). מותר גם לאכול היתר מכירה. מותר גם להימנע מהצבעה כדי שהסכם אוסלו יעבור. מותר גם לדבר נגד פיאות (שהתירו מאות גדולי ישראל). מותר גם לכהנים להתחתן עם אתיופיות (למרות ייחוסם המפוקפק). הכל מותר לשס.
"דרעי ומרן" הם דבר אחד! מה שאמר הרב עובדיה - עשה דרעי. וכי אני חולק עליו? לא אני חולק על הרב עובדיה אלא הרב משאש זצ"ל חלק עליו בעניין הפאה! ובענין השמיטה חלקו עליו החזו"א והרידב"ז וכל גאוני ישראל. בענין האתיופים חלק עליו הגרש"ז אוירבך וכו'.
נו נו.. מה לנו להכניס את ראשינו בין הרים גבוהים כאלו..
עפר לפיך רשע. מי אתה ומה אתה בכלל. יביע אומר ע.ה פסקיו רצויים בשמים. כך אמרו גדולי המקובלים
2013
הרבה דם יהודי מאז אוסלו נשפך בזכות דורעי ובעל היביע אומר.
לליטוואק המטופש יחוסם של האשכנזים מפוקפק לא פחות אבל אצלך יש בעיה יותר גדולה כשאבא ואמא בני דודים.
מה אתה מערבב בין דרעי לבין מרן זצ''ל ומי אתה בכלל שתזלזל במה שתיר מרן זצ''ל עפר לפיך!
8
שלום לא לדבר ככה מרן הרב עובדיה יצא נגד פאיות נכריות אנחנו הספרדים לא שמעים השכנזים סמים אנחנו הולכים עם מרן הרב עובדיה השכנזים שיעשו לפי הרבנים שלעם ככה פסק מרן הרב עובדיה שמותר ליאשה לגלות את שער ראשה
7
הוא לא אמר שרק לספרדיות אסור ללכת עם פאה.. חבל שאתם שומעים רק מה שנוח לכם...
6
צריך להבין מה ה' רוצה מבנות ישראל הצדיקות שישתדלו כמה שיותר לשמור על הצניעות שלהן כדי שלא למשוך תשומת לב מהגברים שנמשכים אחר כך לדברים לא טובים אל תנסו להכחיש את האמת מי שאמיתית תוריד את הראש ותגיד טעיתי ברור שעדיף מבחינת צניעות לגלות עד שתי אצבעות מאשר ללכת עם פאה שגברים לא יודעים אם זה אישה נשואה
הפאות של הנשים מכשיחות אותך? תישאר בבית.
5
שיער אישה ערווה וזה מדרון חלק בדרך לקשת עם חצי פיאה , שרוולים קצרים, בלי גרביים והדרך לזנונים נפתחת. מי ייתן וכולן תהיינה צנועות כמו בנות ירושלים של פעם וחסידות שהיו מגלחות ראשון שיש בזה פרום וקידוש השם גדול. בירושלים לפעמים שהולך בבית ישראל עוד רואה את הצדיקות של פעם . נשות חיל כולן .
הגילוח של החסידיות זה המצאה מאוחרת. וכל הפוסקים שדברו על סירוק לפני טבילה על כרחך לא נהגו כך...
4
כל הכבוד לרב חזק וברוך איזה אומץ יש לרב אוהבים אותך מרן שלנו
מה האומץ פה? על מה הוא זועק נגד הרפורמים? גם לרבנים הרפורמים יש אומץ, אני חלילה לא משווה, אני רק שואל ותמה מה הקשר אומץ???? אומץ נגד איסור זה לא גאווה ולא אומץ, אלא הפוך לעיתים זה בא מרוב פחד מלהגיד לצבור את האמת.
האומץ להגיד את האמת של דעתו מבלי לסמפט את כל אלו שיתעצבנו מכך. למשל תראה כמה תגובות כאן בגלל מה שאמר בחצי דקה.
3
מובא בזוהר הקדוש חלק ג דף קכה עמוד ב': אמר רבי חזקיה, תונבא ליתי על ההוא בר נש, דשבק לאנתתיה דתתחזי משערה דרישה לבר, ודא הוא חד מאינון צניעותא דביתא, ואתתא דאפיקת משערא דרישה לבר לאתתקנא ביה, גרים מסכנותא לביתא, וגרים לבנהא דלא יתחשבון בדרא, וגרים מלה אחרא דשריא בביתא, מאן גרים דא, ההוא שערא דאתחזי
אז לפי הזוהר צריך גם לכסות את הגבות?
2
את אשר אסרת התרתי, את אשר התרת אסרתי... השו"ע בסימן עה אוסר לגלות אפילו מקצת ומתיר רק את השער שחוץ לצמתן, במקום שנהגו בלבד!!! (חוץ לצמתן - השיער הדליל שגדל על העורף). חומרת הזוהר היא לא בשיער ממש רח"ל, אלא בחוץ לצמתן, ראה מגן אברהם ס"ק ג.
ישמעו אוזניך מה שידיך רושמות... זה בדיוק מה שאמר מורנו הרב שלי''טא. לספרדיות שנ ה ג ו
הרב קדוש אל תפקפק במה שאומר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
קדושה לא רלוונטית להלכה, וכשיש מקורות וראיות נגד מה שרב פוסק מותר למי שלמד את הסוגיה לחלוק עליו. כמובן בלי לזלזל.
1
עוד הוכחה כמה חשובה הפאה. אסור לאישה לגלות אף שיערה מראשה!!
מי אתה שתדבר עם רבנים????
כך נהגו עפ"י פוסקים בכל הדורות, להוציא מעט שיער החוצה, ובספרד עד היום ובאשכנז עד תקופץת החתם סופר
לאשכזיות שנהגו יש מי שמתיר. לספרדיות א ס ו ר.
הרב משאש מתיר במפורש לספרדיות (והבאר שבע אוסר גם לאשכנזיות)
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים