כיכר השבת

הרב שנחשד ב"שליחת מיילים" מדבר

"הם אחזו בציון רבינו והבטיחו שירצחו אותי במיתה משונה"

הרב יואל פוקס נחשד ב"שליחת מיילים" נגד מנהיג "שובו בנים" והוכה נמרצות על ידי חסידים בקברו של רבי נחמן מברסלב. "אין לי ספק בכלל שהם באו לרצוח אותי" הוא אומר ל"כיכר השבת" (חרדים)

46
חיים אבני | כיכר השבת | א' באלול | 04.09.16
הרב פוקס על רקע הציון באומן
הרב פוקס על רקע הציון באומן (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

בלעדי: הרב יואל פוקס, מנהל מוסדות ברסלב בבית שמש שהוכה בסוף השבוע האחרון באומן שבאוקראינה על ידי תומכי הרב אליעזר ברלנד, מדבר לראשונה בראיון ל"כיכר השבת", ומשחזר את הרגעים בהם אויים על ידי החסידים ב"רצח במיתה משונה" סמוך לציונו של רבי נחמן מברסלב.

לדבריו של הרב פוקס, כבר בליל שבת התאספו סביבו כעשרה צעירים שתקפו אותו מילולית. הדבר אירע לאחר תפילת ערבית, אולם כאשר הצעירים ניסו להכות אותו, הרב המקומי, הרב יעקב ג'אן, הגן עליו בגופו ומנע מהצעירים לפגוע בו. מאוחר יותר, כאשר הרב פוקס כבר היה ללא ההגנה של הרב ג'אן, הוא ספג מטח אבנים מהחבורה.

העימות הסלים למחרת, ביום שבת. הרב פוקס מספר כי שמע שרצה שמועה לפיה הוא מואשם בכך ששלח מיילים נגד רבם, הרב אליעזר ברלנד. בצהריי השבת, בזמן תפילת מנחה, "בעת שספר התורה היה פתוח על הבימה" מתאר הרב פוקס, "ניגש אליי אחד התוקפים, אחז בציונו של רבינו (רבי נחמן מברסלב. ח.א.) ונשבע לרצוח אותי במיתה משונה עוד היום".

הרב פוקס מספר כי לאחר שיצא ממקום התפילה, התאספו סביבו מספר צעירים והחלו להכותו פיזית. "הם באו לרצוח אותי, זו לא הפעם הראשונה שאני סופג מכות חזקות, אבל הפעם הם ממש באו לרצוח. צעקו לי ביידיש, "יואלי תכין צוואה, אתה מת". רק בחסדי שמיים התערבו מספר אברכים קדושים שהיו באזור והרחיקו את התוקפים".

"הם באו עם רצח בעיניים" הוא משחזר, "אין לי ספק בכלל שהם באו לרצוח אותי. הם בעטו בי בכל הכוח בבטן ואז הטיחו את ראשי מצד לצד. אחד מהם לקח לי את המשקפיים וריסק אותם, בעוד חברו קרע לי את הקפט'ן בעיצומה של שבת קודש". הרב פוקס מספר כי הצעירים צעקו לעברו בין היתר: "אנחנו נרצח אותך ונזרוק את הבשר שלך לנהר התשליך".

לאחר השבת, מספר הרב פוקס, ניגש אליו אחד התוקפים וביקש את סליחתו - לטענתו, לאחר שהתברר לו כי הרב פוקס לא שלח את המיילים המדוברים. "צעקתי עליו צעקות נוראיות, איך אתה לא מתבייש? לרצוח יהודי רק בגלל שחשדת שהוא שולח מיילים? ואם אני הייתי שולח את המיילים נגד הרב שלך - מגיע לי למות?!".

לדבריו, הצעירים צעקו כי "בראש השנה יהיה כאן רצח, אנחנו נרצח את החשינים (הרב יום טוב חשין והרב אליעזר חשין ח.א.), אתם לא תצליחו לברוח". הוא מזהיר כי מדובר בעליית מדרגה באלימות שיש לתת עליה את הדעת: "לפני שהם ירצחו מישהו".

"אני רוצה להודות לכל הקהילה הקדושה באומן, עשרות המשפחות שמתגוררות במקום מכל גווני הקשת של ברסלב, כולל כאלו שרחוקים מאוד מהמאבק הזה, שעמדו לצידי ותמכו בי הן בליל שבת בעת שספגתי את האיומים והן בשעת המכות כשהצילו אותי, כולם שם מבינים שהאלימות מסוכנת מאוד ולא ניתן להמשיך ככה, ואני חייב להם הכרת הטוב" הוא אומר.

"התרעתי בפני העסקנים באוקראינה ובארץ על הדבר הזה, למרות שאני לא קשור למאבק המתנהל נגד הרב ברלנד", מספר הרב פוקס ומוסיף כי "זה לא משנה מה חושבים על רבנים של אחרים, מותר להתווכח, אבל אסור לנו בשום אופן להיגרר לאלימות שכזו, זה חייב להיפסק, מותר להתווכח אבל אסור להיגרר לרצח" הוא מתריע.

הרב פוקס שב ואומר כי למרות שאינו מתערב במאבק "שמנוהל על ידי רבנים ומשפיעים גדולים בברסלב", הוא סבור שהידרדרות להסתה לרצח היא "סכנה חדשה שלא הייתה כמותה ביהדות", כדבריו: "מספיק להם לחשוד בי בשליחת מיילים כדי לרצוח אותי, הם לקחו אותי לבית דין או לסנהדרין שהורה שצריך לרצוח אותי? וכי זו מה שהיהדות מלמדת אותנו?" הוא אומר.

לסיום, חוזר הרב פוקס וקורא למנהיגי קהילת שובו בנים להתעורר ולהתריע בפני הצעירים בקהילה, "לפני שיהיה מאוחר".

משובו בנים נמסר: "אנשים שמשתלחים בצורה כזאת על גאון וצדיק בישראל באים בצעקת הקוזק הנגזל. ידוע לכולם שמורינו הרב שליט"א סולד מכל אלימות שהיא אבל כשקבוצה שולית ובוטה מתנהגת באלימות פיזית ומילולית מתחילת מאבקם ברב שלנו כשהשיא שלהם היה כשהאיש שהתחיל את הלכלוכים נגד הרב ירה יחד עם אחיו באש חיה לתוך בית של משפחה עם ילדים בתוככי מאה שערים, כשאלה מתלוננים על מספר מכות שקיבלו מאיזה צעיר שלא שלט בעצמו ואפילו לא נזקקו לטיפול רפואי מדובר בשיא הצביעות. כשהאנשים האלה עושים הכל כדי שהרב ברלנד יישאר במעצר שלא יתפלאו שאין מי שיעצור צעירים כאובים מלהגיב. כשהרב היה בחוץ הוא תמיד מנע בכל דרך שהיא אפילו בגופו שצעירים לא יגיבו להתקפות נגדו ולא יפגעו באויבים והחולקים שלו. עם הזמן שהרב נשאר במעצר הדברים מתחילים לאבד שליטה וזה הפסד של כולם"

תוכן שאסור לפספס
46 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
22
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רות05.09.16
21
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא דרך רבנו05.09.16
20
השם עימכם
מיכאל חנניה05.09.16

הצגת כל התגובות

19
זה מה שלמדתם מרבי נחמן? להרג להרים ידים? אוךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךך ימח משכם תפסיקו לעבוד על עם ישראל לנסוע לאומן תיקון כללי וכל מיני בלופים שלכם ערב רב למה לנסוע לחו''ל בראש השנה לעזב המשפחה חבורת רוצחים מדאעש שמוקים לכו לאלף עזזאל
פפפווועעע04.09.16
18
אנשים שרודפים בצורה כל כך מרושעת אדם שכבר נמצא בכלא כמה חודשים אני לא נכנסת לסוגיה עם זה נכון או לא נכון מה שהוא עשה פשוט רשעים גמורים אפילו צדיק רודף את הרשעה השם מענישו הם רודפים אותו עד חורמה אפילו שהוא כבר כמה חודשים בכלא בפרט יום רע שחין שנקרא יום טוב חשין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סימה05.09.16
וגיהנום
אחיה05.09.16
ואת פוסקת שיום טוב חשין רשע, מנין לך שהוא רודף אותו כשהוא בכלא?אולי זו המשטרה? ולמה החלטת שבגלל שהוא ישב כמה חודשים בכלא עכשיו צריך לשחרר אותו? הוא פושע מנוול
אהרון105.09.16
17
הסוף שלהם היגיע הם גוססים רשעים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ארז05.09.16
16
אלו שלכלכו על הרב ברלנד בכל צורה אפשרית, אלו שביזו קהילה ענקית והתירו את דמם כשהם אומרים: שכל מי שממשיך להאמין בו מותר להשפיל אותו ולהרוס לו את פרנסתו.. שלא יתפלאו שיש גם צעירים חמומי מוח בתוך כל אותם אלפי אנשים!!! בלי להצדיק אותם אבל כל בר דעת היה מבין שקהילה ענקית מכילה כל מיני סוגי אנשים... ובצי
חרדי05.09.16
15
לייזר ברלנד הוא ראש ארגון פשע בשם שובו בנים. ברלנד משיח השקר מטנף כבר עשרות שנים את ברסלב עם התאוות המגעילות שלו. רדיפת בצע ואהבת נשים!! ברוך השם שהוא בכלא שיישב שם לנצח
צביקי05.09.16
14
חסידים נאמנים 😠 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים05.09.16
13
ושאר עבריינים ש"חזרו בתשובה". כת הס"מ. אמור לי מי רבך ואומר לך מי אתה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסיד שוטה05.09.16
12
מי שמכיר פוקס לא מתלהב מכל המכות. כי הוא שוה פי ארבע.. העגמת נפש שהוא גרם לעשרות משפחות בבית שמש עם אלימות לא ניתן לתאר.. אז תרגעו חברה. בן אדם סקריק למהדרין... מי שמבין מבין. והרבה יותר גרוע... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה משה06.09.16
11
ללללל
ליאור05.09.16
10
ברלנד מוקף משפחות פשע ועבריינים . לא מעניין אותם הרב , מעניין אותם לרצוח בשם אלוקים . שיחפשו את עצמם בדעאש - יסתדרו שם מצוין הרב הזה אולי חף מפשע , וסביר להניח שחולה נפש , אבל החברה האלימים האלה פושעים יום יום
בושה וחרפה 06.09.16
9
למה להם מותר לבזות ולשפוך את דמנו בכל צורה אפשרית, להגיד על קהילה שלימה בישראל שהם ממזרים פושעים אנסים וכל מה שעולה להם בראש. במשך כמה שנים הם לא גומרים להשפיל אותנו. התירו את דמנו, התירו לבזות אותנו בראש כל חוצות!!! ומה הם חושבים שאין אצלינו צעירים? שאין לנו רגשות? בכל קהילה יהודית מהקהילה הכי חסיד
חסיד של הרב 05.09.16
8
בס"ד אחד האירועים הראשונים שהתורה מתעדת בספר שמות הוא מריבת האנשים העבריים ומחאת משה: "ויצא ביום השני והנה שני אנשים עברים נצים ויאמר לרשע למה תכה רעך". בגמרא (סנהדרין נח, ב- כפי שהובא ברש"י שם) נדרש מכאן שאסור לאדם להרים יד על חברו: "אמר ריש לקיש המגביה ידו על חברו, אע"פ שלא הכהו, נקרא רשע, שנאמר:
נ.05.09.16
7
שובו לכלא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחמן05.09.16
6
כבר היה רצח אחד ביבניאל, היו תופעות קשות של אלימות בחצר הרב ברלנד עוד לפני התפתחות הפרשה הנוכחית, לא בכדי, הדרך של ברסלב כפי שהיא מתפרשת כיום על ידי ההמון מושכת אליה את כל מי שלא מסוגל לייות על פי אמות מידה של מוסר והלכה נורמטיביים, התוצאה, אסופת אנשים חסרי תרבות וחסרי מוסר שחיים טוב עם עצמם בהאמינם
אורי05.09.16
5
"שובו שובו בנים שובבים", אמר הנביא לפני כ-2000 שנה, די לביזיון די לחילול ה', מה יאמרו אחינו התועים שמנסים להתקרב לאבינו שבשמים במיוחד בימים נוראים שלפנינו ימים של "אני לדודי ודודי לי" קצת ח"נ "אל תגיד מחר פן יהיה מאוחר" וד"ל! תודה למערכת!
שובו, היום05.09.16
4
שלומו בכל רגע נתון עלילות דם שלא היו כמותם מימות עולם
ערב רב05.09.16
3
פיות
לאה גוזל05.09.16
2
הוא כותב ומפיץ את כל המאמרים הארסיים במיילים ובוואטסאפ (שם הוא מזוהה בשמו), והוא זה שהכין ושלח את כל הכתבות נגד הרב ברלנד לעיתונות בחו"ל. (העיתונאי של זימבבואה שפרסם כתבה אנטישמית על הרב ברלנד לפני שגורש, חשף שקיבל את תוכן הכתבה באימייל מאדם בישראל בשם צחי הורביץ). הוא לימד את נחמן שלום ממציא העליל
Main Emet04.09.16
1
אל תבואו לאומן יא חלאות - לכו לערב רב של ברלנד שהוא יעשה לך תיקון
יוסי05.09.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: נשמות ישראל ואותיות התורה כרוכות יחד |  צפו

כיכר השבת | 14:49

במרכז בני ברק

אוטובוס פגע בשני רכבים - הנהגים פונו מהזירה במצב קל

קובי אטינגר | 12:54

פְּקִידָא בְּגוֹ צַדִּיקַיָּא 

ספרי תורה פתוחים וחצוצרות: הרבנים זעקו לישועת הכלל 

חיים רוזנבוים | 10:06

בצל הקשיים התזרימיים

קבוצת 'בסדנו' הגישה בקשה להקפאה זמנית של הליכים נגדה

בני סולומון | 04.07.24

פרשת קרח

מתי עושים פדיון הבן לילד יתום? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 04.07.24
ש

לחתן ילדים בקלות -זה נכס! 

הכנס שיעניק לכם עתיד כלכלי בטוח

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופרטיס | מקודם

וַהֲרֵעֹתֶם בַּחֲצֹצְרֹת

המלחמה חידשה מנהג עתיק: תקיעה בשופרות ובחצוצרות | מסע היסטורי מרתק

ישראל שפירא | 04.07.24

"הרבנית והמשפחה ביקשו"

יום כיפור קטן לרפואת הגר"י: מ"מ נשיא ביה"ד במכתב זעקה

ישי כהן | 04.07.24

90 אלף דירות באלתא - אשדוד

מטרופולין חרדי תוך עשור - זו התוכנית למצוקת הדיור החרדי

איצלה כץ | 04.07.24

ביוזמת סגן השר

אושרה תוכנית לשחזור בית החזו"א - "בתהליך שימור ייחודי"

חיים רוזנבוים | 04.07.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

במלאת י"ג שנים

במעמד גדולי ישראל | הילולת הגרמ"י לפקוביץ זצוק"ל

חיים רוזנבוים | 04.07.24
ש

מקום שמעורר השראה

מהפכה שקטה ברמת הגולן: הישיבה שמשנה את חייהם של נערים חרדיים

כיכר בשיתוף טל חרמון | מקודם

הוציאו מתרמילם כתבי יד

'קנאת סופרים תרבה חכמה' | תיעוד מועידת סופרי סת"ם

חיים רוזנבוים | 04.07.24

הדרך לחיים טובים

בכל אחד מאיתנו יש קורח, אז איך לא נסיים כמוהו? | צפו

כיכר השבת | 04.07.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

שלטון הפקידים

רה"מ הבטיח לפתור את הבעיה, באופוזיציה עושים פוליטיקה

דניאל הרץ | 04.07.24

הטור השבועי | קורח

אנשים של מעשים // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 04.07.24

צאן קדשים

האדמו"ר העניק 'חומש ויקרא' לפרחי חסידיו | תיעוד

חיים רוזנבוים | 04.07.24