כיכר השבת

"צריך להדליק נורה אדומה"

פחד בשכונה החרדית: שישה שכנים מבניין אחד נפטרו מסרטן

לאף אחד אין הסברים למה שעובר על בניין מגורים בשכונת נחלת הר חב"ד בקריית מלאכי: 6 דיירים נפטרו מסרטן ונוספים חלו. בדיקות שנעשו לא הצליחו לאתר את הגורם למחלה הקשה (חרדים, ארץ)

54
חיים אבני | כיכר השבת | כ' באדר א' | 29.02.16
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בהלה בשכונה החרדית: בשעות הבוקר (שני) הלכה לעולמה הגברת יהודית פורסט ע"ה, זאת לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. יהודית ע"ה, התגוררה בשכונת נחלת הר חב"ד בקרית מלאכי, בבניין בו כבר נרשמו בעבר חמישה מקרים של תושבים שהלכו לעולמם בעקבות מחלת הסרטן.

מלבד ששת הדיירים בבניין שנפטרו ממחלת הסרטן - חלקם הגדול במהלך השנתיים האחרונות - תושבים בשכונה מספרים כי בשכונה שגודלה כשני רחובות, נפטרו במהלך השנה האחרונה חמישה תושבים נוספים מאותה מחלה קשה. זאת בנוסף לדיירי הבניין ותושבים נוספים שחלו במחלה וחלקם מתמודדים עמה עד היום.

על פי עדויות של שכניהם ומכריהם של הנפטרים, מדובר באנשים בריאים וצעירים יחסית, חלקם בשנות העשרים והשלושים לחייהם שניהלו אורח חיים בריא, מה שתורם לתחושת הדאגה של תושבי נחלת חב"ד בקריית מלאכי.

תושב קריית מלאכי שמכיר את הפרטים אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי קיימת תחושה קשה אצל התושבים בעיר בכלל ובשכונה בפרט. לדבריו, התושבים מתקשים להניח את האצבע על הגורם הספציפי שמהווה סכנה וגרם למקרי המוות הרבים, כמו גם בדיקות שנעשו בחודשים האחרונים שללו ממצאים פיזיים למה שבשכונה כבר מכנים מגיפה.

הבניין בו נפטרו שישה דיירים ממחלת הסרטן (מפות גוגל)

סגן ראש עיריית קריית מלאכי ותושב השכונה, חיים שטיינר, אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי אכן מספר גדול של תושבים פנו אליו בבקשה שהעירייה תבצע בדיקות במקום על מנת לוודא כי לא קיימים גורמי סיכון למחלה. שטיינר מוסיף כי לאחרונה נבדקה רמת הקרינה באזור על ידי מומחים שנשכרו באופן פרטי אך לא נמצאו ממצאים חריגים.

תושבים נוספים עימם שוחחנו מעלים חשש ממספר גורמי סיכון שלטענתם נמצאים באזור. "הכמות הבלתי נסבלת של התושבים שנפטרו מאותה מחלה חייבת להדליק נורה אדומה אצל כל התושבים בשכונה, זה לא מקרה, יש כאן משהו מסוכן" אומר תושב השכונה. לדבריו, בעקבות העובדה שמדובר במבנים ישנים, "חובה לבדוק אותם ולשלול אפשרות של המצאות אסבסט שידוע כמסרטן והיה בשימוש בעבר בתעשיית הבנייה בישראל".

תושבים אחרים מפנים אצבע מאשימה לכיוון אזור התעשייה הסמוך לנחלת חב"ד, כשחלקם סבורים כי קו מתח גבוה שעובר בסמיכות לבניין בו נפטרו שישה תושבים ממחלת הסרטן מסכן את התושבים. אחרים מאשימים את המפעלים עצמם וטוענים כי הגורמים הרלוונטיים חייבים להתעורר ולבצע בדיקות לשלילת הימצאות חומרים מסרטנים באזור.

מנגד, תושב נוסף בשכונה טוען כי לא מדובר במקרים חריגים וכי גם באזורים נוספים ישנם מקרי תחלואה רבים ממחלת הסרטן. לדבריו, "הלחץ של התושבים נובע מהעובדה שמדובר בקהילה מגובשת בה מכירים התושבים אחד את השני, בניגוד למצב במקומות אחרים בארץ".

במקביל, בחודשים האחרונים התעוררו התושבים גם בפן הרוחני, ולפני מספר חודשים קיימו כנס התעוררות בעקבות ריבוי מקרי המוות במהלכו הוכנס ספר תורה לעילוי נשמת הנפטרים, לרפואת החולים ולזכות תושבי המקום.

תוכן שאסור לפספס
54 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
30
בעזרת השם יתברך אולי שהנשים שם יתחילו ללכת בצניעות יש לי משפחה שגרה שם ואני מכירה את זה מקרוב הנשים שם הולכות בפריצות ה' ירחם וזה מאד לגיטימי אצלם ואצל הרבנים שאפילו לא מעוררים על זה: ==================== וצניעות!!! ורק צניעות!!! יש באמתחתי עשרות בעשרות עובדות
!!!חבדניק!!!01.03.16
בספר "חמדה גנוזה" עמוד צו' אשר נדפס מכתב יד קודש נכד מרן רבינו הקדוש מצאנז זי"ע ה"ה הגה"ק ר' סיני מזמיגראד זי"ע בן הרה"ק רבי ברוך מגארליץ זי"ע גיסו של הגה"ק בעל השפת אמת מגור זי"ע כתוב שבהספד על פטירת שלושת ילדיו הקטנים אמר הרב הקדוש מצאנז שכל זה בא לו מחמת שמחריש על פירצת הפאה הנכרית ולזאת מוכרח לז
אכן כן01.03.16
29
הוא אחראי בדורנו על חשבונות שמיים ובמה צריך להתחזק (אם כי זה משתנה על בסיס תקופתי)
מוטי01.03.16
פשוט בושה
מאמין03.03.16
28
הדבר היחיד שיש שם והרבה זה יתושים וביובים פתוחים... מפעלים אין שם ואף פעם לא היו, זה חרטא ממדרגה ראשונה
גרה שם01.03.16

הצגת כל התגובות

27
ושיהיה רק בשו"ט לכלעם ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם01.03.16
26
מי החצוף הזה שמוציא שם רע על השכונה של הרבי. אף אחד לא מושלם וכולם צריכים להשתפר זה לא אומר שהנשים לא צנועות ושלרבנים לא אכפת. זה שקר גס!!! תזהרו מלשון הרע ששקול כנגד ג עברות של ייהרג ואל יעבור!!! ומי ששומע בקול הרבי מליובאוויטש והולכת עם פאה הרבי מברך אותה בכל הברכות!!!!! (כמובן שלא מדובר בפאה לא צ
נחלת הר חבד01.03.16
25
אמנם 6 אנשים נפטרו מאותו בנין במשך שנים לא מועטות אך בשנים הממש אחרונות נפטרו מידי הרבה בשכונה מהמחלה הארורה הזאת…. כבר אי אפשר לשאת זאת!! חייבים משיח!! ועם יהודית פורסט זו מכה בלתי נתפסת… אישה (ומשפחה) שאי אפשר לתאר במילים! רק מי שמכיר יכול להבין… (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחלת הר חב"ד 29.02.16
24
אולי אין מזוזה כשירה בכניסה לבניינים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימית29.02.16
23
היו אנשים שסמו מטפחות במקום פאה וניתרפו
שמעון06.03.16
22
זה יכול לקרות לכל אחד.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל01.03.16
21
ומשתמש בו שידע שבכל שיחה הוא חושף את הסביבה לקרינה ומזיק לזולתו ולעצמו. אי אפשר לצעוק "קרינה קרינה" ולהמשיך לדבר בסלולר. אם היו מתעקשים האנשים שבסלולר עם קרינה, הם לא ישתמשו-היום כבר היו ממציאים סלולר בלי קרינה. אך אם אין לכך ביקוש-למה שיתאמצו?
מי שמחזיק נייד 01.03.16
20
לכתוב את השמות (כמובן רק מי שמעוניין) כדי שנוכל להתפלל לרפואתם. אפשרי פה בתגובות אשמח לכתוב לעצמי בדף ולהתפלל
אחת 03.03.16
19
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק שלום01.03.16
18
ששת הנפטרים הם במשך זמן של עשרים שנה. לא זמן שמספיק להפחיד אנשים. מה שכן, זה שבארבע שנים האחרונות נפטרו המון אנשים מהמחלה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בכג29.02.16
17
רש"י מקום שמתקשטות בפאות נכריות שם תהיה מכה המקרחת את הראש
ישעיהו ג29.02.16
מי שמך להיות הדובר שלו ולומר ממה דברים קורים??? בלתי נתפס איך שופטים אנשים ומחליטים דברים בשמו של אלוקים. ואם חלילה זה היה קורה קרוב אליך וסביבתך הולכת עם מטפחות מה אז היית אומר? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טל01.03.16
השם ירחם!!!!
מיכל01.03.16
6 אנשים נפטרו בבניין הזה ו-6 אנשים נהרגו בתאונת האוטובוס בכביש ת"א ירושלים. קבלו סיפור שסיפרה תלמידת סמינר שהייתה באוטובוס בזמן התאונה: בכנס נשים בהר נוף, סיפרה בת סמינר, שהיא ושתי אחיותיה היו בתוך האוטובוס שאירעה בו התאונה הקשה בכביש י-ם-ת"א לפני כשבועיים. שלושתן היו בדרך לחתונה. לכל אחת מהן הייתה
ירושלמית01.03.16
ככל הנראה, אחד מתוך כ"ד מיני ההתקשטויות שמונה הנביא ישעיהו בפרק ג', שהביא לחורבן הבית, ושחוזר בימינו, זמן אחרית הימים, ושגורם לאותן מכות ואסונות המתוארות בנביא, הינו הבּוֹבּוֹ. בפסוק ט"ז נכתב: "הָלוֹךְ וְטָפֹף תֵּלַכְנָה", פירש רש"י הקדוש: "הלוך וטפוף תלכנה ... ויונתן [בן עוזיאל] תירגם, ובפתהן מקפן
yzi01.03.16
בחוסר צניעות וניסו לגרות ובין הטריקים השתמשו בפאה נכרית ובנעליים מגביהות... תאסור נעלי עקב? ובר מן דין, רש"י בשבת מתיר במפורש יציאה לרה"ר בפאה לנוי אפי' זקנה בשער של ילדה! לך ללמוד ילד.
איינער01.03.16
מדובר על כל מיני התקשטויות, למי שלומד ומעניין במפרשים רואה שהבית נחרב גם על עוון הפאות, גם הבובו, גם העקבים הגבוהים והנעליים שמשמיעות רעש בהליכה, גם איפור, גם פאות גם חגורות גם מטפחות צבעוניות ומקושטות, גם איפור וגם בושם וגם תכשיטים וכו'. וזה רק לפתוח ישעיהו פרק ג ולהסתכל ברש"י ובשאר המפרשים. פשוט מ
הפוסל במומו פוס02.03.16
16
שאין קליטה זה יכול לגרום לקרינה חזקה כדי לפטור בעיות כאלו יש כמה אשרויות 1 ע"י בלוטוס או אוזניה או לשכניע את התושבים שיתקינו יותר אנטונות רק חלשות וכך הקרינה תיהיה חלה ןהקליטה תיהיה חזקה
שמעון06.03.16
15
אולי שהנשים שם יתחילו ללכת בצניעות יש לי משפחה שגרה שם ואני מכירה את זה מקרוב הנשים שם הולכות בפריצות ה' ירחם וזה מאד לגיטימי אצלם ואצל הרבנים שאפילו לא מעוררים על זה
בכיעכ29.02.16
רבני חב''ד מוקיעים חוסר צניעות ופועלים לשנות מצבים כאלו, הבולט ביותר הוא רבה של כפר חבד שליטא
yzi01.03.16
התמקדי במעשיך ולא במעשי אחרים, משה רבינו רצה לדעת ״הראיני ה דרכיך״ ולא נענה, אבל את יודעת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מי שמך01.03.16
יהודיה שהולכת בפריצות זה כמו איש בתוך אניה שקודח חור בקיר של התא שלו ואומר מה אכפת לכם מה אתם מתערבים לי אני קודח רק חור בתא שלי. אבל האניה תטבע וכולם ימותו בגלל אותו טיפש. כי נשים שהולכות בפריצות גורמות אסונות לכל עם ישראל. הערבים דוקרים, תינוקות חרדיים מתים בעריסה, משפחות שלמות נשרפו, תאונות דרכים
שרון02.03.16
14
מי שעומד מאחורי הכתבה לא מאמין ב13 עיקרי האמונה של ביאת משיח ותחיית המתים. כל אחד שיש לו קצת הגיון יודע שאין נצחיות בעולם, עד ביאת המשיח. לכן, כל בניין, כל שכונה, כל כפר, כל עיר, כל מדינה, יש לידה ומוות. לכן זה לא קשור לא למקום, לא לזמן ולא לאיש. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה03.03.16
13
איזההה שטויוותתתת שקרים והבליםם לא שכנים ולא נעליים שקר גס ומוחלט אני גרה בלב חבד וכן נפטרו כאן אנשים מאוד מוכרים אבל אולי במקום להאשים ולהפחיד רצוי ומתבקש לעשות בדק בית בקרב הציבור החבדי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אתי01.03.16
12
היתה אישה מדהימה ואין הרבה נשים מיוחדות כמוה!!! לא להאמין שזה קרהה שוקק וכאב אצל כולםם.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חני29.02.16
11
האם נבדק גז הראדון בקרקע? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודיה29.02.16
10
דבר ידוע
פשוט02.03.16
9
שיבדקו אם הבנין שלהם לא נבנה על עץ שנעקר, זה ידוע כגורם למחלות ולצרות רבות .
אחת שכבר שמעה..29.02.16
8
זה ממש בשנים האחרונות ויותר מחמישה אנשים שנפטרו מהמחלה הזאת!!! אנשים פתאום נקטפים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחת מהשכונה..29.02.16
7
לפני מספר חודשים את המחלה, הוא בטיפולים ומקווים לרפואה שלמה!!!
אני02.03.16
6
למי שאינו יודע ואינו מכיר, שכונת נחלת הר חב"ד מצטיינת במעשי חסד יומיומיים, בשכונה קיימים ארגונים פעילים של תמיכה ביולדות, של עזרה לחולים ולבני משפחותיהם…. עזרה גדולה להורים המחתנים ילדים בקבלת נדוניה מכובדת… עריכת שבע ברכות ועוד גמחים של עזרה לזולת, אהבת ישראל בשכונה היא מהבולטות… והאוירה הכללית
א.ב01.03.16
5
החדש בן אהרון אליהו אחד מהמתפללים אצלינו בבית כנסת גר בבנין השה ועוד כמה בבנים שלעד בצד השני (לא רואים אותו) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נאור29.02.16
4
תפסיקו לדבר שטויות רק אני הצודק אז תיסתמו את הפהשלכם הרגה ואכשיו
מוטי02.03.16
3
שתדעו, ה' לא עושה דברים כאלו סתם. לפעמים זה בגלל שהוא רוצה להביא עלינו ייסורים ומחלות וכל מיני דברים רעים כדי לעורר אותנו לחזור בתשובה! אולי בגלל זה יש פיגועים, נפטרים אנשים ומתחילות לצוץ בעיות. ולפעמים זה דברים אישיים: בן אדם לחברו- אדם לא סולח לשני והייסורים והצער שבאים עליו זה כדי להזכיר לו.
מיכל .ב.29.02.16
2
בשו"ת דברי חיים ( יו"ד ל') כתב, וז"ל: "ואך באמת אין אנו צריכים לזה, כי ידעתי בבירור כי בהיותי אצל מו"ח ז"ל במעהררין שגם שם לא הלכו במלבושי פריצות כזה ח"ו וכפי ששמעתי אז לא נמצאת בכל מדינת אשכנז שום אשה חשובה לילך בשערות ופאה נכרית ברה"ר רק איזה מנקלי העם פחותי הערך והיו לקלס. ורק בעוה"ר מקרוב נשתרבב
אוי לנו01.03.16
1
כנראה שאוכלים בשר טרף עים כשרות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוחנן סמאזה 01.03.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: נשמות ישראל ואותיות התורה כרוכות יחד |  צפו

כיכר השבת | 05.07.24

במרכז בני ברק

אוטובוס פגע בשני רכבים - הנהגים פונו מהזירה במצב קל

קובי אטינגר | 05.07.24

פְּקִידָא בְּגוֹ צַדִּיקַיָּא 

ספרי תורה פתוחים וחצוצרות: הרבנים זעקו לישועת הכלל 

חיים רוזנבוים | 05.07.24

בצל הקשיים התזרימיים

קבוצת 'בסדנו' הגישה בקשה להקפאה זמנית של הליכים נגדה

בני סולומון | 04.07.24

פרשת קרח

מתי עושים פדיון הבן לילד יתום? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 04.07.24
ש

לחתן ילדים בקלות -זה נכס! 

הכנס שיעניק לכם עתיד כלכלי בטוח

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופרטיס | מקודם

וַהֲרֵעֹתֶם בַּחֲצֹצְרֹת

המלחמה חידשה מנהג עתיק: תקיעה בשופרות ובחצוצרות | מסע היסטורי מרתק

ישראל שפירא | 04.07.24

"הרבנית והמשפחה ביקשו"

יום כיפור קטן לרפואת הגר"י: מ"מ נשיא ביה"ד במכתב זעקה

ישי כהן | 04.07.24

90 אלף דירות באלתא - אשדוד

מטרופולין חרדי תוך עשור - זו התוכנית למצוקת הדיור החרדי

איצלה כץ | 04.07.24

ביוזמת סגן השר

אושרה תוכנית לשחזור בית החזו"א - "בתהליך שימור ייחודי"

חיים רוזנבוים | 04.07.24
ש

במקום שליבו חפץ

בוגרי מוסדות חרדים? תכנית אקדמאית מיוחדת בשבילכם

כיכר בשיתוף בר אילן | מקודם

במלאת י"ג שנים

במעמד גדולי ישראל | הילולת הגרמ"י לפקוביץ זצוק"ל

חיים רוזנבוים | 04.07.24
ש

מקום שמעורר השראה

מהפכה שקטה ברמת הגולן: הישיבה שמשנה את חייהם של נערים חרדיים

כיכר בשיתוף טל חרמון | מקודם

הוציאו מתרמילם כתבי יד

'קנאת סופרים תרבה חכמה' | תיעוד מועידת סופרי סת"ם

חיים רוזנבוים | 04.07.24

הדרך לחיים טובים

בכל אחד מאיתנו יש קורח, אז איך לא נסיים כמוהו? | צפו

כיכר השבת | 04.07.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

שלטון הפקידים

רה"מ הבטיח לפתור את הבעיה, באופוזיציה עושים פוליטיקה

דניאל הרץ | 04.07.24

הטור השבועי | קורח

אנשים של מעשים // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 04.07.24

צאן קדשים

האדמו"ר העניק 'חומש ויקרא' לפרחי חסידיו | תיעוד

חיים רוזנבוים | 04.07.24