דף ב
*סדר הקינוי.
א. סדר הקינוי 1. הרואה סוטה בקלקולה יזיר עצמו מן היין, וסדר המסכתות: בכתובות איכא פרק המדיר, ואגב כך נדרים, ואח''כ נזיר שדומה לזה, וסוטה שהרואה יזיר. 2. ריש לקיש פתח אין מזווגין לאדם אשה אלא לפי מעשיו וקשה לזווגן כקריעת ים סוף, והא דאמרינן בת קול יוצאת ארבעים יום לפני יצירת הולד ואומרת בת פלוני לפלוני זהו בזיווג ראשון. 3. לשון קינוי משום שמטיל קנאה, לר''ל בינה לבין אחרים משום דקינוי ע''פ עצמו, ולאביי בינו לבינה דקסבר ע''פ שנים, ולתרוייהו אסור לקנאות וכן משמע מלשון המקנא שבמשנתינו, ולמ''ד מותר זהו לשון התראה. 4. אדם עובר עבירה בסתר וה' מכריז עליו בגלוי שנאמר ועבר לשון הכרזה, ומלשון תשטה שמעינן שאין אדם עובר עבירה אא''כ נכנסה בו רוח שטות. 5. אין אדם מקנא לאשתו אא''כ נכנסה בו רוח, לרבנן רוח טומאה ולרב אשי רוח טהרה וה''נ מסתברא מדפליגי אם הקינוי חובה או רשות. 6. וקנא את אשתו לרבי ישמעאל רשות ולר''ע חובה משום שנאמר לא תשנא את אחיך בלבבך, וכן פליגי גבי לה יטמא דכתיב לנפש לא יטמא, ולעולם בהם תעבודו משום לא תחיה כל נשמה, ור''ע יליף מקרא אחרינא לכן הויא חובה, ולרי''ש פרשה שנשנית היא עבור דבר שנתחדש בה.
שאלות לחזרה ושינון
א. סדר הקינוי (6)
לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com