דף יח
*נזר בבית הקברות החלות וגילוח.
א. בעי האם נזיר בבית הקברות צריך לשהות בכדי שיתחייב מלקות וכדין ביאת מקדש והאופן כגון שנכנס בשידה ונפרעה מעליו ועלתה בתיקו, ובעי בנזר בבית הקברות האם טעון גילוח אף שלא חלה עליו הנזירות. והשמועות 1. במשנתינו אמרינן דאינו מביא קרבן טומאה ומשמע דטעון גילוח, ודחי דהטעם שאינו מביא קרבן טומאה משום דא''צ לגלח. 2. טמא שנזר שביעי עולה לו מן המנין משא''כ טהור שנטמא משמע דשוין לענין תגלחת ודחי דלמלקות שוין ולא קאמר שחולקין לענין תגלחת דתנא שביעי וכלול בזה כל מיליה. 3. ילפינן שימי חלוטו דמצורע לא עולין לו מן המנין, להו''א דומיא דימי טומאתו שבתרוייהו מגלח ומביא קרבן ודחי דבנטמא מבטל את הקודמין משא''כ בנצטרע, אלא אתי מנזיר בקבר ששערו ראוי לתגלחת כ''ש מצורע שאין שערו ראוי לתגלחת, ודחי דאין הכוונה לתגלחת טומאה אלא לתגלחת הטהרה. 4. וטימא ראש נזרו קאי על נזיר טהור שנטמא דטעון גילוח וצפורין משא''כ נזיר בקבר, וקרא אתי דלא נילף טמא בתחילה בק''ו מטהור שנטמא, שמעינן להדיא דנזיר בקבר אינו טעון העברת שיער.
שאלות לחזרה ושינון
א. גילוח לנזר בבית הקברות והשמועות (4)