דף מה
*שנוי הגוף. *מלקות ותשלומין למוש"ר.
א. השמועות בשינוי הגוף 1. נערה המאורסה שזינתה, אם באו עדים אחרי שנישאת סוקלין אותה על פתח בית אביה ואם באו קודם נישואיה נסקלת בשער העיר דילפינן בגז''ש שער מעובד ע''ז, ואם כבר בגרה לשילא דינה בחנק ש''מ דבאישתני גופה אשתני קטלא, ולרבי יוחנן בסקילה שנאמר הנערה ומשמע שהיתה כבר. 2. נערה המאורסה שהוציא עליה שם רע משבגרה נסקלת ש''מ דאפילו שהשתנה גופה לא אישתני קטלא, ותירץ דמוציא ש''ר הוי חידוש שהרי אם נכנסה לחופה ולא נבעלה דינה בחנק ועל הוצאת ש''ר נסקלת ודחי דלמא התורה לא חששה באישתני גופה אלא זו מחלוקת תנאים כדלקמן, ולמסקנא לא אמרינן אשתני קטלא ולכן היא נסקלת כיון שמעשה הזנות היה בעודה נערה, והבעל פטור ממלקות ותשלומין כיון שבשעת הוצאת השם רע היתה בוגרת. 3. מלך וכה''ג שחטאו ונתמנו ואח''כ נודע להם, לת''ק דינם כהדיוטות ולר''ש פטורים ולא מייתו כי השתא ש''מ שסובר דאמרינן הואיל ואישתני.
ב. לרבי יהודה המוציא שם רע לוקה מכל מקום ומשלם מאה סלע אם בעל, ומפרשינן 1. לל''ק פליגי במח' ראב''י ורבנן האם בעינן דווקא שיבעול. 2. לל''ב כולה כראב''י ופליגי האם לוקה אף שלא בעל. 3. מקשינן דר''י קאמר שאם לא בעל אינו לוקה, ותירץ דלוקה מ''מ היינו מכת מרדות מדרבנן או דבעל לוקה קאי על התשלומין.
שאלות לחזרה ושינון
א. השמועות בשינוי הגוף (3)
ב. מלקות במוציא שם רע לר"י ומאי קאמר (3)