דף יז
*סכך פסול לסורא. *לנהרדעא. *מיעוט אויר.
א. שיעור סכך פסול לשיטת בסורא דשיעורה לרבנן ארבעה טפחים ולרבה ארבע אמות, ומייתי 1. בית שנפחת ד''א, א''ל דכשר כיון דאמרינן דופן עקומה. 2. רבה הקשה דסכך פסול לצד אויר ג''ט כשר, ואם מלאו בשפודין פסול. 3. ולרבה לא קשיא כיון דשיעורא אינו משום הפלגה. 4. לא קשיא מסוכה קטנה, דהתם ליכא שיעור סוכה.
ב. סכך פסול לשיטת נהרדעא, בצד ארבע אמות ובאמצע לרב ג''כ ד''א ולשמואל ארבעה טפחים. ומייתי. 1. נסר רחב ארבעה טפחים כשרה, לשמואל איירי מן הצד. 2. נסרים מצטרפין, לל''ק לארבע אמות ולל''ב כשיש בו ד''ט ומצטרף לד''א מהצד. 3. נסרים ברוחב ארבעה טפחים ויש בין נסר לנסר פסל ארבעה כשר, מוקים בסוכה שהיא שמונה אמות מצומצמות ובאמצע מצטרף הסיכוך שלשני הפסלים לשיעור סוכה.
ג. כיצד ממעטינן אויר בסוכה 1. בסוכה גדולה ממעטו אף בשפודין ומן הצד. 2. בסוכה קטנה ממעט דוקא בקנים. 3. אם האויר באמצע הסוכה פליגי אי אמרינן לבוד באמצע וכמו דאשכחן גבי כקורת מבוי, או דלא אמרינן לבוד וכדאשכחן בארובה.
שאלות לחזרה ושינון
א. שיעור הסכך הפסול לשיטת סורא, והשמועות (4)
ב. שיעור הסכך הפסול לשיטת נהרדעא, והשמועות (3)
ג. כיצד ממעטינן אויר בסוכה (3)