כיכר השבת

גל שני?

המלצה: לשקול להחזיר את הלמידה מרחוק

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, גוף המחקר של אגף המודיעין של צה"ל ממליץ לאור אירוע ההדבקה הגדול בגימנסיה בירושלים לשקול חזרה ללימוד מרחוק בלבד (קורונה)

| 7 | כיכר השבת |
הגמנסיה בירושלים
הגמנסיה בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

גל ההדבקה החדש של הקורונה מביא הצעות להחזיר אחורה את הגלגל ולצמצם שוב את הלמידה במערכת החינוך ולשוב ללימוד מרחוק. על פי הדיווח ב-ynet, זו אחת מההצעות של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, גוף המחקר של אגף המודיעין של צה"ל, שהופצה הבוקר (שלישי) לגורמים במערכת הבריאות.

הסיבה המרכזית להצעה היא כמובן ההתפרצות בגימנסיה בירושלים, בה חלו למעלה מ-173 תלמידים ומורים או אנשים שבאו איתם במגע ישיר.

לפי גוף המחקר של צה"ל, "מכיוון שמדובר בבית ספר 'רגיל', המייצג ככל הנראה התנהלות דומה בבתי ספר רבים אחרים בארץ, מודגש האתגר במצב הנוכחי, וכן הצורך בהפקת לקחים מהירה מהתנהלות כלל הגורמים המעורבים (משרד החינוך, בית הספר עצמו ומשרד הבריאות)".

בהמשך נכתב: "לקחים אלה, אשר נראה שכבר מיושמים, לפחות במתכונת חלקית, באירוע התחלואה שהתפרץ בבית ספר בחדרה, יכולים לצמצם את הסבירות להתפרצויות עתידיות בהיקף דומה בהמשך שנת הלימודים הזו, או בשנת הלימודים הבאה".

בין ההמלצות הנוספות במסמך, ובהתאם לשינוי במדיניות משרד הבריאות שעליו הכריז השר יולי אדלשטיין ביום ראשון בערב, ביצוע בדיקות המוניות לכלל התלמידים והמורים בבית הספר שבו אותרו מקרי הדבקה כולל המעגל השני. עוד נכתב כי יש "להקפיד הקפדה יתרה על אי-הגעה למסגרות הלימוד במקרה של חשד למחלה (תלמידים ואנשי הוראה כאחד)".

למרות המסמך של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, לא ברור האם משרד הבריאות צפוי להתחשב בדעת הצבא בנושא שרחוק לחלוטין מתחומי ההתמחות שלו.

לדלל את הנוכחות בכיתות הלימוד באמצעות שימוש בלמידה מרחוק. זו אחת ההמלצות מהסקירה היומית של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, גוף המחקר של אגף המודיעין של צה"ל, שהופצה הבוקר (יום ג') לגורמים במערכת הבריאות.

הסקירה מתמקדת בהתפרצות הקורונה בגימנסיה העברית בירושלים, לאחר ש-173 בני אדם שקשורים כך או אחרת למוסד החינוכי נמצאו חיובים לנגיף, בהם 25 נדבקי "גל שני" - כלומר, לא רק תלמידים או מורים בבית הספר.

בית ספר הרב תחומי בחדרה נסגר בעקבות תלמידה שחלתה בקורונה(צילום: אלעד גרשגורן)

לפי גוף המחקר של צה"ל, "מכיוון שמדובר בבית ספר 'רגיל', המייצג ככל הנראה התנהלות דומה בבתי ספר רבים אחרים בארץ, מודגש האתגר במצב הנוכחי, וכן הצורך בהפקת לקחים מהירה מהתנהלות כלל הגורמים המעורבים (משרד החינוך, בית הספר עצמו ומשרד הבריאות)".

בהמשך נכתב: "לקחים אלה, אשר נראה שכבר מיושמים, לפחות במתכונת חלקית, באירוע התחלואה שהתפרץ בבית ספר בחדרה, יכולים לצמצם את הסבירות להתפרצויות עתידיות בהיקף דומה בהמשך שנת הלימודים הזו, או בשנת הלימודים הבאה".

הגימנסיה העברית בירושלים(צילום: אלכס גמבורג)

בין ההמלצות הנוספות במסמך, ובהתאם לשינוי במדיניות משרד הבריאות שעליו הכריז השר יולי אדלשטיין, ביצוע בדיקות המוניות לכלל התלמידים והמורים בבית הספר שבו אותרו מקרי הדבקה כולל המעגל השני. עוד נכתב כי יש "להקפיד הקפדה יתרה על אי-הגעה למסגרות הלימוד במקרה של חשד למחלה (תלמידים ואנשי הוראה כאחד)".

בעבר, יצוין, נמתחה ביקורת בעקבות פרסום מסמכים בנושא הקורונה מצד גורמים צבאיים. "לצערנו, נמשכת התופעה של הובלת ניהול משבר הקורונה על ידי גורמים לא מקצועיים באפידמיולוגיה ובריאות הציבור, גם בשלב שבו התחלואה ירדה אך לא נעלמה", אמרו הבוקר באיגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית.

הם הוסיפו כי "גוף אמ"ני, שמתנהל בחוסר שקיפות, מגדיר 'ערים אדומות' במנותק מרופאי בריאות הציבור במשרד הבריאות, שלהם האחריות וגם הניסיון בהגנה על בריאות הציבור במחוזות ובנפות. יש להפיק בדחיפות את הלקחים מהגל הראשון של הקורונה ולהתבסס על המומחיות של אנשי המקצוע בשטח, בקבלת החלטות מותאמת מקומית ואפילו ברמה שכונתית, על בסיס נתונים ובשקיפות".

לחצו כאן
לחצו כאן

ביומיים האחרונים ניתנו הנחיות סותרות באשר לפרמטרים לסגירת מוסדות חינוך בעת משבר הקורונה. בעוד בהנחייתה של פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות צוין כי "אם יש מעל 3 חולים במוסד (אף אם כולם מאותה כיתה) יש להעדיף את סגירת המוסד כולו" וכי "אם יש 3 חולים או פחות, אך הם מפוזרים במספר כיתות או לחילופין במקרה ומדובר במורה המלמד במספר כיתות, יש להעדיף סגירה של המוסד או שכבת גיל שלמה".

במשרד החינוך בחרו במדיניות סגירה נוקשה יותר. בהודעה שפרסם שר החינוך יואב גלנט צוין כי הנחה על סגירת בתי ספר גם במקרה של תלמיד מאומת אחד. "אם בבית הספר מתקיימת שגרת לימודים בבניינים ומתחמים נפרדים תישקל הפעלה חלקית", צוין.

תוכן שאסור לפספס
7 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
5
יעשו בשכל אם יחזירו את הלמידה מרחוק בגלל מספר דברים. 1.התלמידים/ות יכולים ללמוד מתי שנוח להם 2. אם לא מבינים משהו אפשר לחזור אחורה בהקלטה ולהבין טוב יותר (בבית הספר המורה לא חוזר/ת יותר מפעמיים ויש תלמידים שצריכים יותר פעמים) 3.גם למלמדים המורים/ות מעבירים שיעור נטו בין 20 ל 25 דקות כי אין להם את הה
משה לוי
הטענות שהצגת כאן נכונות אבל לצערי הם לא יכולים להתחשב בטענות האלא כי גם אחרי הקורונה הבעיות האלא ישארו
טובה פינקל
4
גם בתי הכנסת בעייתיים מאוד. צריך להגביל ל 19 מתפללים ולא יותר.
אחד שמבין
3
"איזה הוא חכם? הרואה את הנולד" זה ברור שאם ההתנהלות בכל הבתי ספר היא דומה, צריך לחזור למתכונת הקודמת - למידה מרחוק. ואף אחד לא יקח אחריות אם חס ושלום יהיו עוד הדבקות.
אלמוני

הצגת כל התגובות

2
למה אף אחד לא מדבר על הנזקים של ילדים ללא מסגרת. הקורונה לא מסוכנת לילדים חוסר מסגרת גוררת ילדים לסכנות נפשיות, להדרדרות לסמים, לחוסר עתיד גוררת את המשפחות לעוני כיון שאי אפשר ללכת לעבודה. עם כל הכבוד לזהירות לקורונה יש סכנות רבות אחרות ואסור לרגע לשכוח אותם!!!!
אלי
למה אף אחד לא מדבר על נזקים של טמטום מאנשים כמוך??? הילדים לא היו יום אחד ללא מסגרת חוץ משבת וחג!! או שאין לך ילדים או שאתה לא מתעניין בכלל בילדים שלך מה הם עושים, כי אם היית, לא היית מתמם ומטמטם. ה"קורונה" וה"קווסאקי" (שלא שמעת עליו כי לא מעניין אותך שום דבר) מסוכנים מאוד לילדים [ראה ערך ניו יורק,
א. שמויגר
1
אני אמא לילדים, ולא מורה!!! הלמידה מרחוק נפלה עלינו ההורים, בנוסף לכל המטלות היומיומיות. אני לא יודעת ללמד הקנייה של לוח הכפל, שבר עשרוני, אנגלית, הבעה וכו... לא הצלחתי להשתלט על כמויות החומר ולתמרן בין טלפונים לארבעה ילדים כשיש שני קווים בבית. זה ממש לא פייר להפיל את כל הלמידה עלינו ההורים!!!!! די
לאה
אולי גם יעניין אותך
קורונה - כל המידע בכיכר השבת