כיכר השבת

האזינו לרבי

האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג תקף את הטובלים במקווה והמתפללים בציבור: "אלו רוצחים ממש!"

המקפידים על תפילה בציבור וטבילה למרות סכנת הקורונה, סופגים כעת ביקורת קשה ביותר מפיו של האדמו"ר מצאנז-קלויזנבורג: "תראו כמה יהודים נפטרו; מי רוצה להיות חלילה רוצח?" • האזינו (חרדים)

| 24 | כיכר השבת |
שיחתו הנוקבת של האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג
שיחתו הנוקבת של האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג (תמונה: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

האדמו"ר מצאנז-קלויזנבורג, המנהיג את קהילתו בברוקלין שבניו יורק, ארה"ב, יוצא בחריפות רבה נגד האנשים המזלזלים בהנחיות שנועדו להישמר מפני נגיף הקורונה הקטלני, שהפיל חללים רבים, במיוחד באזור מגוריו.

בשיחת הדרכה מיוחדת שמסר לחסידיו, אמר הרבי - אחיו של האדמו"ר מצאנז בישראל - כי הזלזול בנושא הוא "'קלות ראש' של ממש, כפי שיש הרבה אנשים שנוהגים ב'קלות ראש' בדברים נוספים. אדם לא בעל הבית על גופו, ואין לו רשות להרוג את עצמו, כפי שנכתב 'המאבד עצמו לדעת אין לו חלק לעולם הבא'".

"פתאום הם נהיו צדיקים...", תקף האדמו"ר, ותהה: "בדברים אחרים הם גם צדיקים כל כך? התורה הזהירה מאוד בנושא של שמירת הנפש והגוף, והמסכן עצמו, כאילו מואס ברצון בוראו. אין לך זלזול יותר מזה".

הרבי ציין כי בוודאי ש'תפילה בציבור' זהו דבר חשוב, אבל "זה רק כשהמצב מאפשר". בשלב זה הוא התחנן בכאב: "תרחמו על עצמכם ועל בני הבית שלכם, תראו כמה יהודים נפטרו, תרחמו על אימא ואבא שלכם; מי רוצה להיות חלילה רוצח אדם, אפילו בשוגג?", שאל הרבי בכאב.

"אני יודע שיהיו כאלו שיגידו שאני פרנואיד ושעבר עלי משהו", הוסיף האדמו"ר מצאנז-קלויזנבורג, "אבל להם אני אומר: 'מצווה שיהיה שוטה בכל ימיו - ואל יעשה רשעה אחת בכל ימיו'. הרי להלכה נפסק שמחללים שבת לטובת חולה, גם אם זה רק לטובת חיי שעה, דהיינו גם אם הוא יחיה רק עוד 10 דקות, וכאן אנשים מרשים לעצמם לזלזל בחיים שלמים של אנשים?".

לאחר מכן הסביר הרבי, כי תחילה, כשעדיין לא ידעו את חומרת הנגיף, היה אפשר להבין את אלו שמתעקשים לא לשמוע להנחיות, אך נכון לעכשיו, שכולם כבר רואים את התוצאות הקשות, יש להישמר מאוד, ולצאת לרחוב רק לצורך חיוני ממש, וכמובן בהגנה ראויה כפי הנחיות הרופאים, ותוך שמירה על היגיינה מקסימלית.

This browser does not support the video element.

"ישנם אנשים שאומרים ש'שלוחי מצווה אינם ניזוקים', וכמובן שמי שטוען כך מראה שהוא 'בור ועם הארץ', משום שהגמרא אומרת כבר כי היכן שיש אפשרות להינזק, אסור להעמיד את עצמו בסכנה, גם בנושאים של מצווה", תקף האדמו"ר.

את דבריו הללו חתם הרבי מצאנז-קלויזנבורג במשפט נוקב: "אדם צריך לעשות ככל שידו מגעת בנושא השמירה על גופו ונפשו, ולא להקשיב לכל השוטים והטיפשים שטובלים במקוואות, או במקוואות כלים; אלו אנשים רוצחים ממש!".

האזינו לשיחת הרבי

  • הסרטון שבידיעה הופץ ברשתות החברתיות, וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007
24 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
14
כואב הלב על אלה שמתו בגלל שמישהו חשב שמניין זה קודש הקודשים
טיפש ומסכן, מי אמר לך שהם מתו בגלל המניין? מאיפה אתה יודע כל אחד איפה הוא נדבק? רוב יהודי חו"ל נדבקו בפורים בחגיגות ולא קשור למנינים
פורים כבר היתה לפני חודשיים בערך נכון שמפורים זה התחיל וזה ההוכחה מפיך שחייבים לשמור כי מה הבעיה היתה בפורים שלא שמרו וזה מה שאתה וכמוך ממשיכים בוש בעולם הזה וכלום לעולם הבא אני אומר לך ולעוד כמוך מתוך אהבת ישראל
13
דברים מרגשים חכמים וחכמים מפיו הקדוש והטהור של האדמו"ר היקר. אני כבר חודש ו... לא מתפלל במנין. ולא טובל במקווה. גם לנו יש אדמו"ר. אנו חסידים. אבל ונשמרתם מאוד לנפשותיכם. אני גם כהן וכבר ימים רבים לא ברכתי ברכת כהנים. צער גדול. אך הרב לאו והרב יוסף סוברים שכך שיש להתנהג. ככל אשר יורוך... אני רואה א
אני מסכים עם כל מילה שלך. צריך לכבד את הוראות הרבנים
12
"ישנם אנשים שאומרים ש'שלוחי מצווה אינם ניזוקים', וכמובן שמי שטוען כך מראה שהוא 'בור ועם הארץ', משום שהגמרא אומרת כבר כי היכן שיש אפשרות להינזק, אסור להעמיד את עצמו בסכנה, גם בנושאים של מצווה" תודה חיפשתי את ההבנה הזאת חשוב

הצגת כל התגובות

11
הרבי מדבר מתוך הלב החם ואשרי מי ששומע לו הרבי יהודי אמיתי אנני חסיד שלו אני לא גר באמריקה אבל ניכרים דיברי אמת ישר כוח רבי
10
דברי הרבי שליט"א זה אמת ויציב דברים הנכנסים ללב
9
כל כך חבל שמתעים את הגדולים!!! יש ראיות ברורות שזה לא בגדר שכיח הזיקה ובפרט אם שומרים על הכללים אשר נשיא תואר - באשמת העם
8
אומר עליו שהוא אחד מצדיקי הגדולים בדור שלנו, מכיר אותו מקרוב הייתי הולך לטישים שלו
7
דעתו רק דעת יחיד
היית בתרדמת בחודשיים האחרונים? ב"ה שהתעוררת רוב מוחץ של גדולי ישראל סוברים כמוהו חוץ מכמה בודדים.
רוב הצדיקים הפוסקים מתירים להתפלל עם מנין
לא דעת יחיד ולא דעת רבים, יש את הקרלינער וקלויזנבורג ועוד, ומאידך יש את דעתו של שר התורה רבי חיים, ושל הרבי מבעלזא, ושל רבי מרדכי זילבר מסוטטשין ועוד
6
המתפללים צדיקים גמורים כי זה החינוך שקיבלו מהרבנים.שמצוות תפילה שקולה כנגד כל המצוות.שאפילו דוחה מצוות לימוד תורה. אמנם הנביאים חשבו אחרת שה' לא מתאווה לתפילת כל אחד מישראל. רק אלה שידיהם לא מילאו, כלומר אנשים שאינם מלסטמים את הציבור.
5
הצדיקים האלו עושים לעצמם לא לקב`ה. הרבה יותר קשה להתפלל ביחידות מאשר במניין. זה רק אתה והקב`ה. אתה מרוכז בכל 100 האחוזים בתפילה ,אין דיבורים הפרעות שיעולים מחשבות מתרוצצות...אתה מרוכז בתפילה והקב`ה בך. זה בעצם מפחיד ...אין אפשרות להסתתר ,אין אפשרות להפסיק,אין אפשרות להביט מהחלון...כל מה שתעשה אתה ע
4
בורא רוצה שנפסיק אז מפסיקים, אז מי שלא מפסיק מראה שעושה רק רצון עצמו מהטבע שלו, וכן עשה כל ימיו.
3
נראה שהרבי מצאנז זיע"א הוריש לשני בניו, הרבי שבארץ שליט"א והרבי שבארה"ב שליט"א, שכל ישר וחד!
מרוב "השכל הישר" שניהם לא מדברים אחד עם השני ורבים על שטויות כמו ילדים, ואפילו שהאימה שעכשיו נפטרה התחננה לפני מותה שידברו ויעשו שלום זה לא עזר
אין שום סתירה. כשזה מגיע למריבה אישית, גם אנשים חכמים עם שכל ישר יכולים ליפול.
הערתך מיותרת ואינה שייכת לענייננו. אמנם יש מחלוקת מצערת, בדומה לחסידויות מסויימות ולישיבות מסויימות, אבל אל לנו להיכנס לרכילויות הללו.
מי אתה ומה אתה יודע למה הם רבים? כל זב חוטם שלא שמע דקה לפני זה את השם צאנז כבר יודע למה הם רבים עדיף תרוץ לעשות מנין ואל תדחוף את האף בדברים לא לך
2
אבל מאוחר מדי
1
דברים כדרבנות
קורונה - כל המידע בכיכר השבת