כיכר השבת

הלכה ב-60 שניות

הלכות בין הזמנים: האם מותר להשתמש במנגל הקבוע בפארק?

"הלכה ב-60 שניות" עם הפוסק הגאון רבי בנימין חותה - פינת הלכה יומית קצרה ואקטואלית היישר מאולפני 'כיכר השבת' | ובפינה היומית - הלכות בין הזמנים: האם מותר להשתמש במנגל הקבוע בפארק? • צפו (יהדות)

| 11 |

This browser does not support the video element.

הלכה ב-60 שניות - הלכות בין הזמנים >>

תוכן שאסור לפספס
11 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
8
מה עם הסבר?
7
ישנה הלכה הקובעת שהולכים אחר הרוב, ומכיון שרוב הבשר המצוי בישראל הוא כשר, ודאי שאנו דנים שהבשר שנצלה ע"ג המנגל הוא כשר, ולכן נראה שיש להכשיר לכתחילה, וכדינא דגמ' שבשר הנמצא בשוק הולכים בו אחר הרוב ומותר לאכלו
התורה אומרת הפוך לא תהייה אחרי רבים להטות ..בפועל היהדות אומרת הרוב קובע .
6
מהו גר .לפי החכמים אחד שקיבל תורה ומצוות .לפי התורה זה אחד שמותר לו לאכול נבלות וטרפות .ראה פרשת השבוע .

הצגת כל התגובות

5
עם כל הכבוד לרב בנימין חותה להלכות שהוא מוסר בשישים שניות, הוא מבטא את דעתו או לפי שיטת פוסקים מסוימים,למשל אם מותר להשתמש במנגל שמצוי בפארקים , אכן מהיות טוב בודאי יש להשתמש רק במנגל וברשת ללא חשש כשרות,אבל מעיקר הדין אפשר להשתמש במנגל הן בגחלים והן ברשת המצוי בפארקים בתנאי שלפני שמשתמשים מבעירים א
4
כל שנה אומרים ביום הכפורים את אשר אסרת התרתי .איך יתכן שכל שנה אומרים אותו דבר .מה המסקנה ?שלא מתקנים כלום .אז אומרים
3
לכאורה הבולעו כך פולטו, ומאחר והגחלים אינם נכבים מיד עם הורדת הבשר, הרי שאם המשתמש הקודם היה א"י וצלה טרפות, הרי שהרשת הוכשרה מאש הגחלים שהמשיכו לבעור. וגם אם נחשוש שמא הטרפות הורדו מהרשת לאחר כיבוי הגחלים, אפשר ליהודי להמתין עד לליבון טרם שיניח את הבשר הכשר. ובאשר לשומן טרפה הבלוע בגחלים, הרי הוא
כל הכבוד הם תמיד מחפשים איך להחמיר אפילו שמותר כמו שהרב עובדיה אמר המחמיר חמור
2
רב יקר .בזכותך אני יודע למצוא באתר איפה מגיבים .ותבורך על כך .מה שאתה אומר לא בהכרח מעניין
1
אמנם משום הטעם הבלוע לכאורה אין סבה לאסור, הרי המנגל עובר כל הזמן ליבון וגם השאריות שרופות לחלוטין. כן כתב המ"ב בהלכות פסח לגבי חצובה שעל הכיריים שאין צורך לעשות ליבון חמור כיון שמעיקר הדין אין צורך ללבן, אלא רק ליבון קל או הגעלה משום חומרה של חמץ. אבל יש סבה אחרת לאסור, הרשת של המנגל לא טבולה! הפת
דבריך מרפסין אגרי בגלל שאתה יודע איזה מב אחד אתה מטיל סברות קרס טבילת כלים זה מצוה מדרבנן כמש בתוס עז אין בזה איסור כל כך ויש לזה מקום לפתרון ולא כאן במקום אבל איסור והיתר הוא איסור מהתורה שכתוב על כך ונטמתם בם וכו גם אם אתה צודק שיש ליבון מדובר פה על כלים של טרף איפה ההיתר שמתחת ליד א ליבון הגדר הו
אולי גם יעניין אותך
הלכה בשישים שניות