כיכר השבת

משאל רחוב | צפו

'יום הזיכרון' והחרדים • כשיש דרך אחרת לזכור את הנופלים

יום הזיכרון, הוא יום שעם ישראל זוכר בו את נופליו. הציבור החרדי, לכאורה, נראה שקצת פחות זוכר, פחות מתחבר לטקסים, לצפירה • משה מנס יצא לרחובות ירושלים, ובדק - האמנם?! • צפו (חדשות)

| 19 |

This browser does not support the video element.

יום הזיכרון, הוא יום שעם ישראל זוכר בו את נופליו. אבל, הציבור החרדי לכאורה נראה שקצת פחות זוכר, פחות מתחבר לטקסים, לצפירה. האמנם?!

האם הם לא אחים שלנו? או אולי כי זו פחות הדרך שלנו, לזכור?

>> הכנסו עכשיו וקחו על עצמכם
ספר תהילים או אפילו פרק אחד - לזכרו של אחד הנופלים
<<

משה מנס יצא אל הרחוב, פגש את העוברים ושבים ובדק - מה זה יום הזיכרון עבור בני הציבור החרדי? האם כשיש דרך אחרת לזכור, כמו המיזם של 'כיכר השבת' - "מתפללים וזוכרים", הציבור החרדי כן ירצה להיות שותף?

המשתתפים, אמנם חלוקים בדעתם האם לעמוד בצפירה, מרביתם יעמדו כשהם ברחוב - כדי לא לפגוע ברגשות של אחרים, אבל כולם ללא יוצא מן הכלל נענו לאתגר שהציב בפניהם משה מנס.

צפו במשאל המלא

גולשי 'כיכר השבת', מתגייסים ביום זה - בתמיכת וברכת גדולי הרבנים, לומר פרקי תהילים, המוקדשים כל פרק ופרק - לעילוי נשמתם של הקדושים, חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה הי"ד, פרק לכל חלל או נופל, עם שמם ותמונתם.

אנחנו, השותפים לאבל - בדרך ובאמונה שלנו, פונים לכל אחד ואחת מכם, אזרחי ישראל: הצטרפו אלינו. קחו פרק, שניים, או יותר - למענם של הנופלים, לזכרם ולעילוי נשמתם.

>> הכנסו עכשיו וקחו על עצמכם
ספר תהילים או אפילו פרק אחד - לזכרו של אחד הנופלים
<<

מיזם "מתפללים וזוכרים" של אתר 'כיכר השבת' יצא לדרך במהלך משבר הקורונה, בשיאו של הפילוג החריף בחברה הישראלית, כאשר הציבור החרדי הפך למרמס בביקורת קשה שהוטחה בו - שלא בצדק, יחד עם הביקורת הקבועה על "החרדים שלא עומדים בצפירה", מנהג שנתפס בעינינו כמנהג של גוים.

המיזם, שנועד לקרב לבבות ולאחד בין כל פלגי החברה הישראלית - מאפשר לכלל המגזרים להתאחד ולזכור את חללי מערכות ישראל בדרכנו היהודית - דרך קריאת פרקי תהילים.

"מתפללים וזוכרים" זכה להצלחה חסרת תקדים, קיבל את ברכתם של גדולי הרבנים וזכה לשיתוף פעולה מצדם של שרים, חברי כנסת, אנשי עסקים ואנשי תרבות חרדים.

19 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
16
אני אומר תהלים אבל עם כוונה אחרת, אני מכוון על אף שאותם חיילים גרמו שלא יוכל להיות ישוב יהודי בא"י בשלוה לפני ביאת המשיח, בכל זאת אומר עליהם תהלים, שירחמו בשמיים על נשמתם האומללה שבודאי סובלת בגלל זה, ושלא יאשימו בשמיים את החייל הזוטר העם הארץ שחשב שעשה בזה מצוה,
15
למה אני לא עומד בצפירה כי לעמוד בצפירה זו כפיות טובה. היהודים הקדושים האלו נהרגו למען עם ישראל. ואנחנו נגרום להם רעה לנשמתם לעמוד באפס מעשה. אנחנו נעשה הצגת עמידת דום (גם אם נאמר שאין בזה איסור ובחוקותיהם) ונגרום רעה לנשמת הקדושים? מילא החילונים החלולים מכל תוכן שאינם יודעים כלום העמידה שלהם לא מועי
14
כל הכבוד לכם איזה פרויקט מרגש ממש עם ישראל חי

הצגת כל התגובות

13
החרדים הכי מתחשבים בחילונים! כשחרדי נמצא במקום ציבורי בצפירה הוא יעמוד דום ברוב המקרים ואילו חילוני לא יעצור מלנסוע בשבת כשהוא רואה חרדי אפילו שזה פוגע ברגשותיו. יפי נפש...
מי שכבר נוסע בשבת, עדיף שלא יעצור לכבוד שומר המצוות שלידו, כי בכל עצירה עובר עבירות נוספות (לכן אם יש מעבר חצייה ללא רמזור, עדיף שלא לעבור בו כשיש תנועה, על מנת לא לגרום לנהג עצירה נוספת).
12
אין ליום הזיכרון שום משמעות יהודית עם כל הצער , לכל חייל שנפל יש את יום הזיכרון (יארצייט) הפרטי שלו ואז חובה לזכור ולהגיד קדיש וללמוד משניות ויש שגם נוהגים לתת תיקון בביה"כ בתפילת שחרית וגם לעלות לקברו , אין כל משמעות ליום קולקטיבי , סה"כ מדובר בתעמולה ציונית לעורר רגשות הציבור ולהסיט כל ביקורת ולהו
11
עם כל הכבוד לחיילים האלו, האם מותר לי גם לומר את האמת, או שחוסמים פיות? אלו שהכניסו את כל הישוב היהודי בסכנה בתש"ח ובכל השנים, להם אני צריך להכיר טובה? למה 19 שנה לא יכלו יהודים לגשת לכותל משנת תש"ח ועד תשכ"ז? רק בגלל אותם חיילים. לפני תש"ח התפללו יהודים בכותל בלי שום בעיה. ובלי כותל רפורמי!
10
בוודאי צריך לעמוד במקום ציבורי בכדאי להתחשב ברגשות של אחרים.שכחו את המשמעות של היום והערכים של עמנו.בזיון בעיני שכך זוכרים את אלו שמסרו נפשם על קדושת השם.המדינה היתה לבנות בתי כנסיות מיוחדים לעילוי נשמתם בצומתים מרכזיים בארץ ולדאוג שילמדו תורה ויגידו משניות ותהילים בזמנים ומקומות קבעים לעיל
9
מצויין.
8
כל הכבוד! אני חרדיה ועד שאיבדתי אח בפיגוע, לא הבנתי מה זה להיות במשפחת השכול. ועד שאיבדתי אח לא כאב לי איך החרדים מתנהגים בעניין. עד שזה הגיע לבית שלי. אבל האמת כמו שמשה אמר בהתחלה, זה לא שלא אכפת לנו. אולי אבל אנחנו קצת אדישים. בעיקר שזה לא הדרך שלנו. תודה על היוזמה ובעיני צריך להביא את הסיפורים,
חשבת פעם למה הפלסטינים עושים פיגועים, והאיראנים לא עושים נגד יהודי איראן? (רמז זה קשור לויכוח מי ישלוט, ולא לאנטישימיות סתם, אלא זה גורם האנטישמיות)
7
לא שומר את הדת החילונית ולא מועיל לנפטרים כל הטקסים של היום הזה. מידי שבת מזכירים באב הרחמים את כל ההרוגים על קידוש השם שזה כולל את ההרוגים בשבעים השנים האחרונות ובכך מבאים תועלת גדולה להרוגים, לא רואה את החילוני הממוצע מתחשב בערכים שלי כמו שדורש ממני להתחשב ברגשות שלו וחבל.
על קידוש השם נחשב כשהורגים אותך בגלל שלא רצית להמיר את דתך, ולא בגלל שהלכת להתגרות עם רוצחים, בויכוח טיפשי איזה דגל יונף על שטח מסויים.
6
עזבו את הצפירה.אך אמש הייתי באיזור כיכר השבת (אחרי השעה 21:00) בתוך האוטובוס.כל החנויות היו פתוחות! חניות מזון,חנויות אוכל מהיר וסתם חנויות.אז אל תבלבלו את המח עם הצפירה!! אלוהים עוד ישלם לכם!!! במקום שחלל צה״ל עומד,אף חרדי לא יתקרב לעולם לשם!!!
5
אני עומד בצפירת יום הזיכרון לחללי צה"ל בכל מקום בו אני נמצא (גם אם לבד בבית), ואומר בלחש משנה או פרק תהילים, במתינות ובכוונה, לעילוי נשמת חייל שהכרתי שנפל, בתוך שאר כל מי שמסר נפשו על קידוש השם והגנת עם ישראל בכל הדורות. בנוסף, אם אני נתקל במיזם המבורך שלכם, אני אומר פרק או שניים נוספים, שלא בזמן ה
4
מרתק לראות את החומרא שלנו בלנהוג מנהגי הגויים רק בנושא הצפירה, ולא במנהגיהם שחודרים לבתינו בדלת הקדמית בדוגמת בגדי אופנה ושאר ירקות
3
סנהדרין צח ע"א וז"ל: אמר רבי חמא בר חנינא, אין בן דוד בא עד שתכלה מלכות הזלה מישראל! רש"י: עד שתכלה מלכות הזלה - שלא תהא להם שום שולטנות לישראל אפילו שולטנות קלה ודלה. עכ"ל. ואם המדינה זה כביכול התחלת הגאולה, והגאולה רק תמשיך עוד ועוד, אז למה חייבת להתבטל המדינה לפני שיבא המשיח?
2
קצת ציוני מידי. היית צריך להביא אדם שיגיד את האמת.
1
אהרן הוא מתראיין טוב!
מתפללים וזוכרים