כיכר השבת

פרשת כי תצא

משפט והלכה מהפרשה: פינתו של ראב"ד ת"א הגאון רבי זבדיה כהן

ראש אבות בתי הדין בתל אביב, הגאון רבי זבדיה כהן, מגיש דיון הלכתי המתקשר לפרשת השבוע • והשבוע: חרם רבנו גרשום - שבעה טעמים מדוע אסור לשאת היום אישה שנייה • צפו (יהדות)

| 16 | כיכר השבת |

This browser does not support the video element.

16 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
12
הרב גאווה לעדה הבוכרית
11
לטענה א היום שמתגרשים על כל שטות מוטב לא יפרקו בית ויתעוללו באישה זרים ט' ב' היום שהאישה נוחה להתמרד על בעלה מציאות הפוכה וכמה מתגרשים מסיבה זאת גופא שאין לבעל מה לעשות כמות אשתו הירדנית ומתגרש ט' ג' בימינו דור שפע אין לחוש ד' שתי החרמות בטלו באלף הקודם ה' וודאי בדורנו אין חשש זה ו' חורבן מצד הדין
10
גם אם היה מותר לא מכירה אישה שתסכים לחיות עם גבר שיש לו עוד אישה...
השאלה שלך שוגה בלשונה. לא אשה שמסכימה להתחתן עם גבר יש לו עוד אשה אלא אשה שרוצה להתחתן עם גבר שנשוי כבר. ומה ההבדל בין אחת לשניים? עדיפ בגידות? עדיף נשים רווקות מזדקנות? עדיף נשים עם ערבים? על כל גבר יש 3 נשים כאן במדינה. ושלא לדבר בעולם. כל הבעייה זה נשים שרואות בזה זלזול בכבודן. והמדינה מנוהל על ב
אז איך עם יעקב חיו ארבע נשים??? ועוד הרבה כך חיו.
אם הגעת עד יעקב, שים לב שאצל התנאים והאמוראים לא מוזכר אשה שניה בשום מקום וגם בתנך זה רק אצל המלכים. תחשוב על זה

הצגת כל התגובות

9
בתור אישה, זה בהחלט היה מוריד לי את האף, אם הייתי יודעת שמחכה לבעלי עוד אישה בחדר ליד... לא הייתי ממהרת לריב על כל שטות, ובוודאי הייתי מנסה הרבה יותר להתייפות בעיניו. כך, כשאני האישה היחידה בבית, בהחלט אני מרגישה שאני יכולה להתנהג "איך שבא לי", כי בעלי הוא רק שלי, כמו שאני רק שלו, ובשם "הזוגיות" אנ
8
אם יתחתנו בגיל 13 ויתחתנו עם יותר מאחת תבוא הגאולה
7
האים מותר לנסוע למרוקו ולהתחתן שם עם שתי נשים לפי הכתובה שם בלי התחייבות לא לישא אישה נוספת ולחזור לארץ מי שיודע שישיב
6
הדברים לא מדיוקים כמו תמיד גם לפי הרמ"א בסימן א אבן העזר סעיף י ובדרכי משה אות ט גם כיום אין חרם הוא רק מכוח מנהג בלבד רק לפי המהרש"ל ונפק"מ אם צריך היתר מאה רבנים צ"ע על הראב"ד שנעלמו ממנו דברים מפורשים אני מצטט: דרכי משה הקצר אבן העזר סימן א תב הב"י לקמן סימן ע"ו (עמ' שלו ד"ה ונמוקי יוסף) דבז
ע' ביאור הגרא שביאר דאם הוא רק מכח מנהג אין לכוף להוציא את הבעל אם עבר ונשא וכיוון שסיים הרמא שהאינדא ג"כ כופים להוציא אם עבר ונשא ש"מ דלאו מכח מנהג הוא אלא מדינא אסור לישא ב' נשים
5
חח קודם צריך ללמוד איך להסתדר עם אישה אחת אחכ נחשוב על השניה
4
התחסדות פסולה, כמה נשים ארורות מוציאות לבעליהם היום את הנשמה, אם היה אפשר לשאת שני נשים הם לא היו כאלו אכזריות היו מכירים את מקומם כמה משפחות נהרסו וכמה אנשים נפטרו לעולמם בלי ילדים בגלל החרם הזה לא סתם דוקא העולם המערבי המתירני והמופקר הוא זה שתומך בשגעון הזה אצלינו במקורות זה לא מופיע, האור החיים
3
אפתח בכבוד הראב"ד שליט"א ה יאריך ימיו. כל הנק"מ שהביא מר יש עליהם תשובות ברורות ואין להם שחר בדור הזה כל אחד לפי מעמדו וכ"ו. האיסור הזה בוטל על ידי כל גדולי הדור והדברים ידועים. איני מתיימר לפסוק הלכה כי זרתו עבה ממותניי אך הדבר ידוע ומפורסם שזה מותר ואף מצווה ועושה במיוחד שעשרות אלפי בנות הולכות לב
2
אני שמעתי באוזני מהרב יהודה מועלם זצו"קל בשיעורו בשמש צדקה כשנה וחצי לפני פטירתו שמעיקר הדין מותר לשאת שתי נשים וגם אין לחשוש מחרם רבינו גרשום כיון שעבר יותר מאלף שנה. אלא שהחוק אינו מאפשר זאת. אני מאמין שמשתתפי השיעור הקבועים עדיין זוכרים זאת .
1
בכתובה התימנית אין את הסעיף שלא ישא אשה על אשתו
משפט והלכה - הגאון רבי זבדיה כהן