בפרק השביעי של יחסי חרדים ואינטרנט, אנחנו נוגעים בנקודת הבסיס של השימוש במרשתת. הסינון. כיצד עובד הסינון מבחינה טכנית? איך מתאימים לכל אחד את רמת הסינון הנצרכת בשבילו באופן ספציפי?
האינטרנט והאקונומיקה
הפעם, באולפן מתארחים, לצד המגיש בצלאל שטאובר, גם אברהם קליגר - סמנכ"ל מדיה בהדרן ושלמה הופנר - אינטרנט רימון. השניים יסבירו לקהל הצופים כיצד עובדת המערכת לצד שיקולי קבלת ההחלטות.
האם אינטרנט הוא אקונומיקה? מסתבר שהתשובה היא חיובית... אף אחד לא ייתן לילדיו גישה חופשית לבקבוק אקונומיקה ללא פקק בטיחות. האינטרנט הוא תכשיר שימושי - אבל זקוק לפקק בטיחות.
כמה זה עולה לנו?
מסתבר שפחות מהרווח המתקבל - שקט נפשי, לפחות בכל הנוגע לשימוש הילדים במרשתת. כמובן שזה משתנה בין חברות הסינון ורמת הסינון.
גם אופי הסינון משתנה בין החברות. בחברת הדרן למשל - המכשיר עצמו מסונן. באינטרנט רימון - הסינון הוא רק על הגלישה כשניתנת האופציה להגדיר את רמות הסינון.
חסיד? ליטאי? ספרדי?
מסתבר שהרגלי החסימה משתנים בין ה'תת מגזרים' בתוך הקולקטיב החרדי. אצל החסידים למשל, ישנו סינון קהילתי וחסיד שקונה סמארטפון מקבל הצעות ומעטפת מהקהילה בעצמה.