"הלכה ב-60 שניות": הפוסק הגאון רבי בנימין חותה מגיש מדי בוקר ב'כיכר השבת' פינת הלכה יומית קצרה ואקטואלית, המתמצתת את פרטי הדינים והמנהגים.
ובפינה היומית: הלכה מדיני קריאת שמע. כידוע, אנחנו מכסים, עוצמים את העיניים באמירת פסוק ראשון של 'שמע ישראל'. מה הסיבה? שני טעמים ברבותינו הראשונים, גם כדי שלא נסתכל בדברים ונתבלבל בכוונה, וגם כדי שלא יחשדו אותנו שאנחנו לא מכוונים. זה מחלוקת ראשונים.
מה קורה אם אדם אומר - תראה, בעיניים עצומות אני מתחיל לחשוב דברים אחרים. אני רוצה להסתכל בכתב, יותר עוזר לי. אם אני אומר פסוק ראשון "שמע ישראל" בעיניים פתוחות, אני אומר אותו בכוונה יותר. האם מותר לו או אסור?
הלכה למעשה, מה שרבותינו תקנו זה תקנה ברזל לכולם. גם אם אחד יגיד, 'שמע, אצלי זה שונה, אני חריג', התקנה היא תקנה כללית. בפרט שיש גם את הטעם שיחשדו וכו', ולכן הלכה למעשה, אסור לומר את הפסוק הראשון בעיניים פתוחות, אלא אך ורק בעיניים עצומות ומכסה אותם עם יד ימין.