ה' אומר למשה ואהרון : "אל תכריתו את שבט משפחת הקהתי מתוך הלווים" מה היה יכול לגרום לכריתת משפחת הקהתי?
המדרש מסביר שתפקידם של הקהתיים היה לשאת בזמן נסיעה את כלי המשכן, ביניהם גם את הארון. בתוך בני קהת כולם רצו לשאת את הארון ולא את הכלים הנותרים והתאמצו לעשות זאת וגם התווכחו ביניהם בכדי לקבל את הכיבוד. מה שגרם לביזיון לכלים ולמלחמה בין הקהתיים. הרמח"ל בספרו מסילת ישרים כותב שלפעמים זה נראה כאילו אנחנו מקיימים מצווה, אבל בגלל שאנחנו לא חושבים על ההשלכות, אנחנו מקיימים עבירה. גם בעת ביצוע מצוות עלינו לחשוב על ההשלכות השליליות שיתכנו למעשינו. מסילת ישרים מביא דוגמה לרדיפה אחר מצווה הגורמת למריבה והוא כותב(פרק כ )
"פשוט הוא שראוי לכל אדם להיות מקדים ורץ לדבר מצווה ולהשתדל להיות מן העוסקים בה, אך הנה לפעמים יכולה להיוולד מזה מריבה, שיותר תתבזה המצווה ויתחלל בה שם שמים ממה שיתכבד, בכיוצא בזה וודאי שחייב החסיד להניח את המצווה ולא לרדוף אחריה.וכן אמרו ז"ל בעניין הלווים ז"ל (במדבר רבה פ"ה):
"מפני שהיו יודעים שכל מי שטוען בארון שכרו מרובה, והיו מניחין את השולחן והמנורה והמזבחות, וכולן רצים לארון ליטול שכר, ומתוך כך היה זה מריב ואומר: אני טוען כאן, וזה מריב ואומר: אני טוען כאן, ומתוך כך היו נוהגין קלות ראש, והייתה השכינה פוגעת בהם וכו'".
הרבה פעמים אנו גורמים לריב בשל קיום מצוה. למשל, יש שנלחמים על העמוד כשיש לאדם חיוב במצב כזה לא מקיימים מצווה. אם אתה עושה דבר אחד על חשבון אחר, ביצוע הדבר הראשון פוגע בדבר השני: עלינו לבחון תמיד את מעשינו ואת ההשלכות הנובעות מהן.