ריטה פירסון נולדה ביוסטון שבטקסס שני הוריה היו מורים, למרות שנולדה בבית עני היא קבלה חינוך טוב על אף האלימות שספגה, היא החליטה עוד מימי נעוריה כי היא תהיה מחנכת משפיעה, היא הגשימה את ייעודה בחיים והפכה להיות מנהלת ויועצת לאנשי הוראה בשנת 2013 היא נפטרה ממחלת מעיים קשה והשאירה אחריה מורשת חינוך חזקה.
כל חייה הקדישה לעבודה מול מול אנשי חינוך להגברת המודעות החינוכית, בעקבות הצלחתה המרובה היא הופיעה במקומות רבים והרצתה את משנתה וזכתה להצלחה רבה. פירסון יזמה את התוכנית מורים שאכפת להם: היא הכשירה 40 מנהלים ומחנכים שעובדים על פי דרכה החינוכית, בעיקר עם הרבה אהבה לתלמידים שלה.
היא אמרה כי מה שהכי חשוב הוא החיבור האנושי, ילדים לא לומדים מאנשים שהם אינם מחבבים, רק ממי שיש להם חיבור איתו. היא מצטטת הרבה את ג'יימס קומר, אשר אומר שאין למידה משמעותית בלי יחסים משמעותיים ואת ג'ורג' וושינגטון קארבר, אשר אומר שכל הלמידה היא יחסים. היא שמהדגש על כך כי הבעיה המרכזית היא שהמורה מגיעה לשיעור מוסר אתת השיעור והולך לא יוצר מערכת יחסים בין תלמיד למורה בגלל עומס לחץ הספק ושחיקה עקב השכר הנמוך.
"teaching on your feet" - ספר שאותו חיברה פירסון שם היא מעבירה 10 שיעורים, בהם היא מציינת שהסיכוי של החינוך הוא בין התלמיד למורה, הבנת הלמידה תלויה בהבנה של היחסים.
איך בונים יחסים עם תלמידים?
1. ידע הוא כוח - לדעת מה עובר על התלמיד ובני משפחתו, ומה עובר עליו.
2. מעקב - לעקוב אחר התפתחותו הילד וההורים היא היתה נוהגת ללכת ולקנות בסופרים שכונתיים על מנת לפגוש את הורי התלמידים ולהכיר אותם מקרוב.
3. כבוד להורים - לכבד את ההורים לכבד את הורי התלמיד בכל מצב וליצור קשר ישר לליבו, ולכבד את החלטותיהם של ההורים.
4. לדעת להתנצל כמו כשצריך - מתי שיש צורך בתיקון פשוט לעשות זאת, ולהתנצל זו לא בושה , להודות שטעינו.
5. שיחת אמון בכל בוקר - פירסון היתה מחזקת את תלמידיה כל הזמן, היא היתה נותנת להם שיחת חיזוק ועידוד והיתה אומרת להם שישננו לעצמם אני 'מישהו ואהיה מישהו, חזק ובעל עוצמות'.
6. תשחקו - פירסון עוד טענה כי מורים אמורים להיות גם שחקנים ושחקניות מצטיינים, אנחנו באים בבוקר גם כשלא מתחשק לנו ואז אנו הופכים להיות מחנכים.