סמנכ"ל חטיבת המסחר יורם שפירא, דווקא מייחס את החשיבות וההצלחה למבנה העגול של הדיוטי פרי, לטענתו המבנה הנגיש והויזואלי של החנויות הוא זה שגורם לתיירים להתאהב במקום. יורם שפירא, סמנכ"ל חטיבת המסחר ברשות שדות התעופה, זוקף את ההצלחה המסחררת של הדיוטי פרי הישראלי למגוון החנויות ולמבנה הנגיש והוויזואלי שלהן. בניגוד לשדות תעופה ברחבי העולם, המבנה העגול בדיוטי פרי ישראל הוא זה שגורם למטייל לבצע יותר רכישות משדות תעופה שבנויות בצורה מרובעת או מלבנית, המזרקה שהוצבה בלב הדיוטי פרי באה להשרות רוגע, כאשר רגועים יותר, קונים יותר. ניחוחות הקפה והמאכלים, תאורת היום הממוקמת מעל הכיכר גורמת למפלס מצב הרוח לעלות, עיקר 'שעות הקניות' בדיוטי פרי הוא דווקא בין השעות 3 לפנות בוקר ל- 6 בבוקר.
הנתון המשמעותי ביותר לגבי הרכישות בדיוטי פרי הוא דווקא נגזר מהמונח 'לקוחות שבויים', המצב הזה שאתה נמצא בין טיסה לבין חוסר היכולת שלך לבדוק או להשוות מחירים באופן זמין בתוספת התחושה הזו כי אתה פטור ממס, המכלול הזה מקנה לך את התחושה כי ביצעת את העיסקה הטובה ביותר, אלו הם רצף נתונים הממלכדים את הקונה וגורמים לו לבצע רכישות בדיוטי פרי וגם להיות מרוצה - We love you Israel Duty Free...
]]>