ברוב המשפחות החרדיות התמונה הבאה תחזור על עצמה בגרסה זהה פחות או יותר: האב לומד בכולל ברוב שעות היום, ואילו האישה יוצאת לעבוד במשרה מלאה. בצהריים, יתכן מאוד שהאב יהיה זה שיקבל את הילדים החוזרים מבית הספר, עד שהאם שבה מהעבודה והוא חוזר לכולל, לסדר ב'. במקביל, האישה מחליפה כובע (תרתי משמע) ועוברת לעבוד במשרה למענה יצאה בבוקר - הילדים.
האישה החרדית נתפסת בעיני המעסיקים כאמינה, מאיימת פחות מהגברים החרדים, ממושמעת, צנועה, מוסרית ועובדת חרוצה. היא מקפידה על לוחות זמנים על אף שיש לה יותר ילדים מהממוצע הכללי, והיא מקפידה לא לגזול שעות ממקום העבודה בשל עקרונות ההלכה עליה חונכה. אמנם, היא יוצאת לחופשות לידה יותר מהאישה החילונית אך ברגע שהביטוח לאומי מפסיק לשלם, היא חוזרת לעבודה. האישה החרדית מפונקת פחות ואורח חייה יהיה מצומצם בדרך כלל.
נשים חרדיות נותנות המון ומקבלות פחות. השינוי בתפיסת תעסוקת הנשים החרדיות צריך לבוא גם, ואולי בעיקר, מתוכנו. לדוגמה, מיזם כגון: 'מטריקס' שהוקם בעיר מודיעין עילית ומוצג כמיזם לכוח עבודה זול, נכון שזהו כביכול מיזם הייטק, אך מה שונה גילי מהרצליה, מחני מקרית ספר? גילי מרוויחה 10,000 ש"ח בעוד שחני המטופלת בארבעה זאטוטים קטנים, ומפרנסת בעל תלמיד חכם מקבלת 5,200 ש"ח באותו היקף משרה. ההבדל הוא באופן שהעסקן החרדי האמור להביא את המיזם לעיר כדי לפתור את מצוקת התעסוקה מציג את הדברים לבעל העסק.
פנינו ללשכת השר אריה דרעי, יו"ר ש"ס, המכהן כשר הכלכלה בשבוע וחצי האחרונים, בניסיון להבין - האם השר, כחרדי, מכיר בפערי השכר ומתכוון לשנות את התמונה.
מלשכת השר נמסר כי במהלך תקופת הבחירות הצהיר אריה דרעי כי לא תהיה שום אפליה בין אשה לאשה במשמרת שלו כשר. "בימים האחרונים הוא החל לפרוע את השטרות כאשר הבשורה הראשונה הייתה בדמות הורדת הקנס לנשים עובדות שבעליהן לומדים בכולל, אותו קנס שהטילה הממשלה הקודמת בטענה שכביכול זה מה שיוציא גברים חרדים לשוק התעסוקה.
דרעי גם החל לקדם את נושא העלאת שכר המינימום וקיבל את הסכמת ההסתדרות למהלך שישפיע על כלל המשק ועל אלפי נשים חרדיות שמרוויחות שכר מינימום שאינו מאפשר להן לסיים את החודש בצורה מכובדת".
]]>