ביטוח חובה – מה משפיע על המחיר ואיך אפשר לצמצם עלויות

המדינה חייבה כל בעל רכב לרכוש ביטוח חובה, אך במקביל היא קבעה שחברות הביטוח לא יכולות לגבות כל סכום שהן רוצות. ישנם סכומים מקסימליים ומינימליים לביטוח, כאשר התמחור נעשה על פי מאפיינים מסוימים (רכב)

אילוסטרציה (צילום: פיקסלס)

כל בעל רכב, חדש או ישן, צריך להחזיק ברשותו פוליסת ביטוח חובה. בזמן שהמרכיבים האחרים של פוליסת ביטוח רכב, מקיף וצד ג', הם בגדר זכות, הרי שללא ביטוח חובה לא ניתן לעלות על הכביש ולנהוג. נהג הנתפס נוהג ברכבו ללא ביטוח חובה בתוקף, ייענש על כך בחומרה.

מטרתה של פוליסת ביטוח חובה היא לספק כיסוי למקרים בהם נהג מבצע תאונה ופוגע בגוף או בנפש בהולכי רגל, נוסעים או אנשים אחרים שאינם מבוטחים. כך הוצאות הטיפול לא ייפלו עליו או על המדינה, אלא חברת הביטוח תכסה אותן.

המדינה חייבה כל בעל רכב לרכוש ביטוח חובה, אך במקביל היא קבעה שחברות הביטוח לא יכולות לגבות כל סכום שהן רוצות. ישנם סכומים מקסימליים ומינימליים לביטוח, כאשר התמחור נעשה על פי מאפיינים מסוימים.

חשוב להכיר את המאפיינים בשביל להבין כיצד נקבע התמחור ובשביל לדעת כיצד ניתן להוזיל את עלויות הפוליסה.

מאפיינים המשפיעים על מחירי ביטוח חובה

ישנם שני מאפיינים עיקריים שחברות הביטוח בוחנות על מנת לקבוע תמחור של ביטוח חובה. כל חברה בודקת האם ואילו מאפיינים חלים על המבוטח, לפני שהיא מגישה לו הצעת מחיר לפוליסה.

  • אמצעי בטיחות – ככל שמותקנות יותר מערכות בטיחות ברכב (כריות אוויר, מערכות התרעה על אי שמירת מרחק, עזרים בטיחותיים לנהג ולנוסעים, מערכת למניעת גניבות ועוד), כך הסיכון של חברת הביטוח יורד ובהתאם, עלות הפרמיה תפחת.

  • מאפיינים של הנהג – גיל, מין והניסיון נהיגה שיש לנהג. ככל הנהג מחזיק בשנות ניסיון רבות יותר על ההגה והעבר שלו נקי מתאונות ושלילות, כך קטן הסיכון לתאונה ולכן עלות הפוליסה תפחת.

כיצד ניתן לצמצם עלויות?

בדומה לשני המרכיבים האחרים בביטוח רכב, גם במקרה של ביטוח חובה ישנן דרכים שונות כיצד לצמצם עלויות.

ראשית, ככל שהביטוח חל על פחות נהגים, כך סביר להניח שעלות הפוליסה תהיה נמוכה יותר. במקרה של פוליסה המבטחת מספר נהגים, חברת הביטוח תצטרך להתייחס לנהג עם הסיכון הגבוה ביותר על מנת לקבוע את ערך הפוליסה. לעומת זאת, אם הפוליסה מכסה נהג אחד בלבד שיכול לנהוג ברכב, החברה תצטרך לבחון רק אותו.

שנית, יש לבחון התקנת מערכות מותאמות על מנת להפוך את הרכב לבטיחותי יותר. ככל שהרכב יהיה יותר בטוח לשימוש ויצמצם את הסיכוי לתאונה, כך עלות הפוליסה תפחת.

שלישית, תוך כדי שימוש בפוליסה אנחנו יכולים למצוא דרכים לצמצם עלויות. למשל, אם אנחנו נדרשים לרכוש פוליסת ביטוח רכב בתקופה של מתח ביטחוני, דבר נפוץ לצערנו, עלינו לקחת בחשבון שאנחנו נשתמש פחות בתקופה זו ברכב.

לכן יהיה נכון לבדוק האם יש לנו אפשרות למצוא מסלול מתאים שיצמצם את עלויות הפוליסה, למשל, בחירת מסלול מותאם על פי משך השימוש ברכב, לדוגמא על פי קילומטרים.

כל מי שרוצה לצמצם עלויות של ביטוח חובה, חייב להיעזר באתר השואת פוליסות הביטוח הגדול, הותיק והמוביל בישראל Wobi. באתר אפשר לקבל הצעות מחיר מחברות ביטוח שונות, להשוות ביניהן ולקבל תנאים טובים במחירים אטרקטיביים ובסופו של דבר להכריע איזו פוליסה הכי משתלמת לרכישה.

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות