רכבי שטח עם נגררים

בעולם שבו רב שימושיות ופונקציונליות נמצאים בראש סדר העדיפויות, היכולת להבטיח את נוחות הנסיעה ברכב שטח המוביל נגרר מאחור, הוא דבר מאתגר (תחבורה)

אילוסטרציה (צילום: פיקסלס)

רכבי שטח עם יכולת גרירה מציעים שילוב של פונקציות של נהיגת שטח ונוחות לנוסעים, בין שזה נגרר, סירה או קרוואן. הנה כמה דברים שאתם צריכים לדעת על רכבי שטח המגיעים עם ווי גרירה.

הבנת קיבולת הגרירה

קיבולת הגרירה היא כמות המשקל המקסימלית שהרכב שלכם יכול לגרור בבטחה. חשוב לדעת את הנתון הזה לפני שמחברים נגרר או קרוואן לרכב SUV שלכם. יכולת הגרירה תלויה בגודל המנוע של הרכב, תיבת ההילוכים, מבנה השלדה ומערכת הבלימה. חשוב לציין שיכולת להוביל ולגרור דברים כוללת את משקל של הנגרר והמטען שהוא נושא.

חריגה מקיבולת הגרירה עלולה להוביל לבעיות מכניות משמעותיות. זה יכול לאמץ את המנוע, תיבת ההילוכים והבלמים, ולהוביל לכשל. יתר על כן, זה עלול להשפיע לרעה על הטיפול ברכב, מה שהופך אותו ללא בטוח. בדקו תמיד את מפרטי היצרן לגבי קיבולת הגרירה וודאו שאתם מובילים דברים בבטיחות.

אילו שיקולים צריך להביא בחשבון בבחירת רכב שטח עם נגרר?

בעת בחירת רכב שטח עם אופציה להתקנת נגרר עליכם להביא בחשבון כמה דברים.

ראשית, בחרו רכב שטח עם מנוע ותיבת הילוכים חזקים. רכבים הפועלים על מנועי דיזל טובים להובלת נגררים בזכות המומנט הגבוה שלהם בסל"ד נמוך, שהוא אידיאלי להובלת משאות כבדים. מומלץ לבחור רכב שטח בעל מערכת הנעה ארבעה גלגלים (4WD). סוג הנעה זו חזקה יותר לעומת (AWD) ומתאימה יותר להובלת דברים כבדים על נגרר בתנאי שטח לא פשוטים.

דבר נוסף אשר מומלץ לשים עליו את הלב הוא בסיס הגלגלים. בסיס גלגלים ארוך יותר יכול לספק יציבות מרבית בזמן הגרירה, ורכב כבד יותר מעניק שליטה טובה יותר במטען הנגרר. רכבים מסוימים מגיעים עם אביזרי גרירה הכוללות מערכות קירור משודרגות, מצננים תיבת הילוכים ומתלים מחוזקים, אשר נועדו להתמודד עם הלחץ המופעל על הרכב בזמן גרירה.

חוקי הגרירה

לפני שאתם מתקינים נגרר ויוצאים לכביש, שימו לב לחוקים ותקנות לנשיאת נגררים. ראשית כל, ודאו שרכב בנוי לנשיאת דברים שאתם רוצים בנגרר. השתמשו בציוד גרירה מתאים כגון מוטות גרירה, זיווגים ושרשראות בטיחות. בדקו אם האורות והבלמים שלכם מסונכרנים עם הנגרר.

תחזוקה

אם אתם משתמשים בנגרר באופן קבוע הדבר עלול ליצור עומס על הרכב שלכם. כדי להבטיח אורך חיים, תחזוקה שוטפת של הרכב חיונית אף יותר. התחזוקה זו כוללת החלפות שמן תכופות יותר, בדיקות נוזל תיבת הילוכים ובדיקת בלמים סדירה. כמו כן לפני כל גרירה מומלץ לבדוק לחץ אוויר בצמיגים, כולל הרזרבי.

חיסכון בדלק

רכבי שטח עם נגררים הם לרוב חסכוניים פחות בדלק מרכבים אחרים, במיוחד בעת גרירה. המשקל הנוסף דורש יותר כוח, אשר שורף יותר דלק. לכך יכולה להיות השפעה משמעותית על צריכת הדלק ועל פגיעה באיכות הסביבה של הרכב שלכם. כדי להפחית זאת, תנסו לנהוג במהירויות קבועות ומתונות כדי למקסם את חיסכון בדלק. כאשר אתם לא נושאים כלום, הסירו את מוט הגרירה להפחת המשקל, ובכך להפחית את צריכת הדלק.

הדרכה וטיפול

גרירת נגרר או קרוואן אינה פשוטה כמו נסיעה ברכב שטח עצמו. זה מצריך הבנה כיצד לאזן את העומס, לתמרן את הרכב ולהגיב לתנועת הנגרר. תנהגו בחוכמה אם תיקחו קורס לגרירה כדי ללמוד את המיומנויות הנדרשות.

ביטוח

שימוש בנגרר עלול להשפיע על עלויות ביטוח הרכב שלכם. לחלק מהפוליסות יש סעיפים ספציפיים לנגררים, וייתכן שתזדקקו לכיסוי נוסף. יתרה מכך, עשיית ביטוח על הרכב עצמו ועל הנגרר חשובה במקרה של גניבה או נזק.

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות