לאור קריאת גדו"י:

'משמרת השבת' פרסם הנחיות שמירת שבת למפונים במלונות

הגר"י זילברשטיין קרא מיד עם היודע דבר האסון להתעורר בענין שמירת השבת, אשר על כן פרסם ארגון 'משמרת השבת' את ההנחיות לשמירת שבת כהלכתה בשעת חירום, בין היתר בבתי המלון שבהם משתכנים רבבות המפונים ברחבי הארץ (חרדים, שבת).

'משמרת השבת' פרסם הנחיות שמירת שבת במלונות המפונים (צילום: יח"צ)

בעקבות בקשת גדולי הדור פרסם ארגון 'משמרת השבת' הנחיות מפורטות לשעת חרום בבתי המלון שבהם משתכנים רבבות המפונים מהדרום ומהצפון.

כידוע, רבבות יהודים פונו מבתיהם בגבול הדרום והצפון לעבר בתי מלון ברחבי הארץ, ושם הם נתקלים בשאלות חדשות בכל הנוגע לשמירת השבת בשעת חירום זו.

בימים אלו, כשכל עם ישראל כואבים את אשר קרה לנו ביום שמחת תורה, שמחבלים פרצו טבחו ושבו יהודים קדושים, בצורה מזעזעת שלא ניתן להעלות על הדעת, הורו גדולי ישראל להתחזק במיוחד בנושא שמירת השבת.

אף בתוך כל הכאב והקושי אנו רואים ומרגישים את חסדי ורחמי הבורא עלינו, סיפורים רבים על אנשים שהיו כפסע לפני המוות וניצלו בניסים גדולים.

הגר"י זילברשטיין קרא מיד עם היודע דבר האסון להתעורר בענין שמירת השבת. להתחזק בשבת מתוך קידוש שם שמים, כלומר, ששמירת השבת תהיה חביבה אצלינו, ובמסירות של קדושה ורוממות, שאנו שמחים בהימנעות מכל דבר אסור, וזה הדבר שיציל אותנו וישמור עלינו בתקופה זו.

ואף הוסיף שכל אחד יקפיד ללמוד שתי הלכות מהלכות שבת בכל יום, שעי"ז יהיה לנו זכות להינצל מכל פגע.

אשר על כן פרסם ארגון 'משמרת השבת' את ההנחיות לשמירת שבת כהלכתה בשעת חירום, בין היתר בבתי המלון שבהם משתכנים רבבות המפונים ברחבי הארץ.

מזגנים ומקררים

ישנן שאלות הלכתיות רבות בעניין השימוש במקררים ומזגנים בשבת. לכן יש לבדוק כי קיים במקררים ובמזגנים במקום ’התקן שבת‘ או שעון שבת. במלונות רבים המזגן נדלק על ידי הכניסה לחדר יש לוודא שהמזגן לא נכבה ונדלק על ידי חיישן תנועה. במקררים רבים לא ניתן לנתק את האור כיון שהלחצן דלת לא גלוי ניתן רק באמצעות מגנט לשים במקום המתאים ניתן לקבל עזרה במוקד משמרת השבת בנדון או להצטייד בשעון שבת ולפתוח כשמנותק מהחשמל

מיני בר

יש לבדוק כי המיני בר במקום כשר לשימוש בשבת.

מיחם

מיחם גלישה אינו כשר לשמוש בשבת

חיישן תאורה

מצוי במקומות שונים חיישן תאורה בכניסה לבניין. שמפעיל את התאורה של חדר המדרגות ברגע שמזהה כי אדם עומד להיכנס לבניין ע“כ יש לכסות או לנתק חיישן זה מערב שבת. במלונות שלא ניתן לנתק יש לבדוק דרכים נוספות לצאת ולהיכנס למלון.

יש לעבור בערב שבת במקומות שחושב לעבור בהם בשבת, בפרט אם עולה בערב שבת במעלית חשוב לבדוק לפני השבת את חדר המדרגות.

במקרה ויש חיישן שאי אפשר לבטלו יש לעלות יחד עם גוי אם הדבר אפשרי, ואם לא עדיף להישאר בחדר. חיישן מנוטרל שרק מצפצף כשעוברים, ולא מדליק אור, יש להקל בשעת הצורך.

עירוב

יש לברר את רמת וכשרות הערוב במקום וכן לא לטלטל מחוץ לתחומי העירוב. כ“כ יש להקפיד שלא לטלטל מחוץ לתחומי הערוב בשבת. (ניתן לברר ב”מוקד הערוב“ 054-848-33-20) כ“כ יש לשים לב שלא לצאת מחוץ לתחום שבת דהיינו 2,000 אמה שהוא סה“כ 960 מטר. (ניתן לברר בענייני תחום שבת. ב“ערבתם“ 0722-722-909)

[יש לשים לב שבטיול קצר יכול לצאת מחוץ לתחום וכן רמות הערוב בכל מקום ישוב שונות ]

יו"ר משמרת השבת הגאון הרב אליהו בייפוס מסכם: "גם בחירום תושבים רבים רוצים להמשיך לשמור את השבת הקדושה. לאור המצב צריך להישמע להוראות ולנהוג בזהירות, השבת הקדושה שמרה על עם ישראל כל הדורות ובע"ה גם בתקופה זאת היא תשמור עלינו, בתקווה לימים שקטים יותר לכל עם ישראל".

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות