במסלול נפרד לגברים ולנשים

זה הולך וקורה: מהפיכה בעולם המוסיקה החרדי; כל הפרטים

לאהוב מוסיקה, לדעת לנגן ואפילו להקים להקה קטנה, זה משהו אחד. להתמקצע, לעבוד בזה ולהתפרנס בכבוד - זה כבר עניין אחר • במכללה למוסיקה "נגינות" בירושלים, תוכלו לחבר את האהבה למקצוע • כל הפרטים >> (מוסיקה, לימודים)

אל תשאיר את הכישרון בצד! תן לו במה (צילום: STORYBLOCKS)

כואב לוותר על החלום

כל יוצר מוסיקלי יודע שהסיכוי להפוך את הכישרון לקריירה הוא אתגר משמעותי, ולאדם מאמין ושומר תורה ומצוות – על אחת כמה וכמה. עולם הבידור מזמן לפתחם של אמנים ומוסיקאים אתגרים רבים ברוחניות כך שהאמן המאמין מוצא את עצמו פעמים רבות בצמתים בהם הוא בוחר להיות נאמן להלכה המסורה ולוותר על ההגשמה והחלום. מצוקה זו מנעה מיוצרי מוסיקה ונגנים מוכשרים לממש את המתנה שניתנה להם ולפתח קריירה של ממש בעולם המוסיקה. כאן נכנסה לתמונה המכללה המקצועית למוסיקה לציבור החרדי - "נגינות".

"נגינות" - הדרך שלך להגשים את החלום, ליצור ולהופיע!

בית ספר נגינות נוסד כמענה לצמא האדיר שכבר שנים בוער מהשטח. ליצור מסגרת עבור יוצרים מוסיקליים, תוך הקפדה על כללי ההלכה בלי לוותר על אף סעיף בשולחן ערוך. אל הצורך הזה נקראו כמה דמויות משמעותיות, יזמים, מוסיקאים ואמנים מהשורה הראשונה והחליטו לפתוח מרכז שיהווה בית ליוצרים ומוסיקאים חרדים. לנגד עיניהם שמו דגש, על איכות ומקצועיות ברמה הגבוהה ביותר, על טהרת הקודש וכמובן הפרדה מלאה בין גברים לנשים. הכל בהתייעצות ובברכתם של פוסקי הלכה ותלמידי חכמים והכל בפיקוח וליווי צמוד של הרב שיינפלד שליט"א.

ב'נגינות' תהפכו את האהבה למקצוע (שאטרסטוק)

לימודים ב"נגינות" ברמה מקצועית גבוהה

במכללה מתקיימים שלושה מסלולי לימוד שונים:

א. אומן יוצר - המסלול מיועד למי שחשקה נפשו לכתוב ולשיר, ליצור מילים ומנגינות. המשימה - להעמיד יוצר מקורי, עם יכולות גבוהות והשראה ליצירת שירים מקוריים והבנה בטכניקות השונות הנדרשות לכתיבה ולהלחנה. בנוסף, אומן יוצר יעבור הכשרה במקצועות הבמה, ביניהם: פרפורמנס, אינטרפרטציה, תנועה וקול, על מנת שיגיע לרמה גבוהה, יכולת עמידה מקצועית על במה והגשת שירים לקהל בצורה נכונה ומרגשת.

ב. ביצוע - בוגר המסלול יוכשר להיות נגן מבצע ומאלתר ברמות הגבוהות ביותר ובסגנונות שונים. המטרה היא להכשיר נגנים לעבודה כמבצעים בתעשיית המוסיקה הישראלית, בין אם בתור יוצרים מקוריים, נגני ליווי או נגני אולפן והפקות.

ג. הפקה מוסיקלית - המסלול יעמיד בוגרים שיהיו מומחים בטכנאות סאונד, ידעו להפיק אלבום לאמנים, לעבד ולתזמר להרכבים ולהיות מפיקים ומנהלים מוסיקליים.

פנו אלינו בווטסאפ >>

ללמוד מהאומנים הגדולים ב"נגינות"

במכללה מלמדים מיטב המרצים שנמנים על בכירי האמנים בתחומי המוסיקה בישראל. הגיוון, האיכות והייחודיות יביאו את התלמיד למימוש היכולות שלו בצורה הטובה והמקצועית ביותר. צוות המכללה הינו חלק מהותי בהתפתחות התלמידים שיקבלו הזדמנות מיוחדת ליפגוש ולהתייעץ עם דמויות מרכזיות בתעשיית המוסיקה, בדגש על התפתחות אישית של כל תלמיד.

חלמת מספיק! עכשיו הזמן לעשות את זה

מבין המרצים שלנו במסלול לגברים:

הזמר והמלחין, ישי לפידות, זוכה פרס אקו"ם, שמשמש גם כשדרן ומגיש תוכניות שונות, ישי כתב והלחין מספר להיטים ביניהם "עלה קטן" של אברהם פריד "אשת חיל" ועוד. ישי ילמד אתכם את מקצועות הבמה, פרפורמנס, תנועה, הלחנה ועוד.

אביה גרינברג, בוגר האקדמיה למוסיקה, מנהל מוסיקלי ופסנתרן בהפקות הישראליות הגדולות, ניגן עם מיטב האומנים בכל העולם-אברהם פריד, יעקב שוואקי, בני פרידמן ועוד. אביה מלמד אילתור, מיומניות מקלדת ומלווה הרכבים.

יהונתן ניצן, מוזיקאי חרדי המתמחה במוזיקה רב תחומית. פסנתרן, מבצע, מעבד וכותב. בוגר האקדמיה למוזיקה ומחול רובין ובוגר לימודי תואר שני במוזיקה מאוניברסיטת בר אילן. ניגן בעולם כפסנתרן קונצרטים וקורפטיטור (מדריך זמרים). יונתן מלווה את מיטב האמנים בסצינת המוזיקה היהודית, ביניהם אהרון רזאל, יוסף קרדונר, יצחק מאיר, דודי קאליש ועוד ונחשב לטובי המוזיקאים בתחומו, בנוסף הוא גם כותב ומלחין חומרים אישיים, מופיע ומלמד ברחבי הארץ.

ארז לונברג, זמר. יוצר. מפיק מוסיקלי. מומחה לקול. מפתח שיטה ייחודית לאימון קולי רגשי. מבכירי המורים לפיתוח קול בארץ. ארז בעברו בוגר לימודי מוסיקה ב"רימון" וחזר בתשובה. כיום משמש גם כמנטור של זמרים רבים ומגוונים ומאמן לפריצת גבולות ביצירה.

וכמובן, עוד סוללת מרצים ארוכה וחשובה שילמדו את מקצועות המוסיקה השונים שיביאו את התלמידים לשליטה מקצועית וגבוהה בתחומי המוסיקה.

מהפיכה בעולם המוסיקה! | מכללת 'נגינות' בירושלים

בתוכנית הנשים של "נגינות" מלמדות האומניות המובילות:

אתי אנקרי זמרת-יוצרת, מלחינה, פזמונאית ושחקנית ישראלית, זמרת השנה של השנים 1991 ו-1993, הוציאה עשרה אלבומים וזוכת פרס אקו"ם על מפעל חיים. זכתה בפרס לנדאו לאמנויות הבמה. בנימוקי השופטים נכתב שאנקרי "מצליחה לגרום למוזיקה היהודית להגיע אל מרכז הזירה ובכך יש לה השפעה על התרבות הישראלית שלוקחת משהו מן העבר אל העתיד". אתי מלמדת את קורס הלחנה וקורס כתיבה.

דין דין אביב, זמרת ופרקשניסטית, מרצה בבתי ספר למוסיקה, זוכת פרס התרבות בתחום הזמר העברי, הוציאה שני אלבומי סולו נחשבים ואף זכתה לאלבום זהב, והקליטה עם מיטב האמנים. כיום היא מופיעה עם להקתה לנשים ומשלבת מופעי מחול ומעבירה סדנאות המשלבות שירה מחול וקצב. דין דין מלמדת את מקצועות הבמה – פרפורמנס, אינטרפרטציה, תנועה וקול.

דניאל ארבלי הינה פסנתרנית, מלחינה, מעבדת ומנהלת מוסיקלית. דניאל בוגרת קונסרבטוריון פ"ת, בית הספר רימון ובעלת תואר מהאקדמיה למוסיקה, מנגנת ומפיקה לאומניות מהשורה הראשונה במגזר. דניאל מלמדת את מקצועות ההפקה המוזיקאלית, אילתור, עיבוד, Cubase ועוד.

עדנה גיאת-דפנה מוסיקאית בוגרת האקדמיה למוסיקה בירושלים, פסנתרנית, מלחינה ומעבדת, תעביר את מקצועות תורת המוסיקה, ליווי פסנתר, פיתוח שמיעה והרכב ווקאלי.

תהילה זמרת-יוצרת, כותבת ומלחינה בוגרת בית הספר למוסיקה "מזמור", תעביר את קורס כתיבה פזמונאית.

פנו אלינו בווטסאפ >>

בתהליך בחירת המרצים שמנו דגש על אנשים שכבר חיים בעולם המוסיקה שמגיעים מהשטח כדי שהתלמידים לא יפגשו עם חומר תיאורטי בלבד, אלא ילמדו איך לתרגם אותו לעשייה ולמקצוע שאפשר גם להתפרנס ממנו. כל הקורסים וכל המרצים מכוונים לכך שתלמיד יקבל כמה שיותר טכניקות וכלים פרקטיים שבסופו של דבר ישדרגו בפועל את יכולות המוסיקה, ההגשה והנגינה שלו.

להופיע מול קהל ולהתפרנס בכבוד

לאחר עבודת מחקר נוכחנו לדעת כי קיים מספר לא מבוטל של יוצרים מוכשרים שאינם זוכים להתפרנס בכבוד מיצירת המוסיקה ונאלצים למצוא מקור הכנסה נוסף. כשהעמקנו עוד יותר גילינו שלעיתים חסרים ליוצרים היכולת והכלים להפיק תמורה כספית הוגנת עבור הכישרון.

נוצר מצב שאומן מצוין יצליח פחות מאומן אחר ולעיתים פחות טוב ממנו אבל יודע להתנהל נכון ולהשתלב בתעשיית המוסיקה כבעל עסק ולא רק כאומן. לכן פיתחנו בנגינות מסלול ייחודי ובלעדי בארץ להתנהלות עסקית. מלבד המסלול המקצועי שלנו, "נגינות" מעניק לתלמידיו קורס ייחודי לפיתוח עסקי. הקורס נותן הכשרה וליווי בניהול הכלכלי של האומן, הכרת הפלטפורמות השונות, מקורות תקצוב והכרה מעמיקה של התעשייה והאפשרויות והדרכים לפרוץ דרכה. הלימודים ב"נגינות" מתאימים גם לאברכים ובני תורה שמעוניינים לשלב את המסלול עם לימודים בכולל או בישיבה.

האם אתה מתאים ל"נגינות"?

המכללה מיועדת לתלמידים מגילאי 18 ומעלה, בעלי רקע מוסיקלי שרוצים להפוך כישרון למקצוע. על מנת ליצור קבוצה איכותית ומקצועית הקבלה תתבצע על בסיס אודישן וראיון אישי שיוכיחו התאמה מבחינת היכולות ומבחינת האופי הרוחני של המכללה.

בואו ליום הפתוח של "נגינות" כולל הופעות סוף שנה מרגשות!

אז אם הגעתם עד לכאן אתם בכיוון הנכון! אתם מוזמנים ליום הפתוח של נגינות שיתקיים בירושלים בשבוע הקרוב. בואו לפגוש את אומני המוסיקה הגדולים שלנו בערב היכרות וחוויה, טעמים וצלילים. ביום הפתוח תפגשו את האמנים והמרצים המובילים, תכירו את הצוות ואת התוכניות השונות, ותהנו גם ממופע מוזיקלי מקורי של תלמידי שנה א'. והכל בחינם וללא כל התחייבות. מי יודע? אולי יהיה זה הצעד הגדול שלכם לעולם המופלא של המוסיקה.

בנוסף יינתנו הנחות משמעותיות למשתתפי הערב ותחשפו למבצע "חבר מביא חבר".

פנו אלינו בווטסאפ >>

יום פתוח גברים - ט' תמוז (28.6)

יום פתוח נשים - י"ג תמוז (2.7)

תביאו חברים ובואו!

עוד קצת עלינו >>

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות