בשורה אדירה

גדולי ראשי הישיבות השתתפו בכנס היסוד לפתיחת סמינר חדש בירושלים סניף ל'מכון בית יעקב למורות'

במעמד מיוחד ומרגש התקיים כנס היסוד לסמינר הישן המיועד לבנות אברכים בני תורה מהציבור הספרדי בהשתתפות מנהלי הסמינר הישן • בשיאו של המעמד נשנק מבכי נשיא הסמינר וחבר מועצת חכמי התורה הגר"א סאלים ואמר בהתרגשות כי הקמת הסמינר מזכירה לו את ההקמה של ישיבת 'מאור התורה' לפני 40 שנה • בכינוס נשאו דברים גדולי ראשי הישיבות ובהם חבר מועצת גדולי התורה ור"י חברון הגר"ד כהן וגדולי ראשי הישיבות. גם חבר מועצת חכמי התורה ור"י פורת יוסף הגר"ש בצלאל התאמץ ביותר ונכח במעמד הגדול על אף חולשתו (חרדים)

מתוך כנס היסוד לפתיחת הסניף ל'מכון בית יעקב למורות' (הסמינר הישן) (צילום: באדיבות המצלם)

בתום חודשי הכנה ארוכים ולאחר עבודת שטח יסודית ומאומצת, מתבשר ציבור בני התורה הספרדי על הקמת הסמינר הישן לבנות אברכים ובני תורה מקרב הציבור הספרדי, בהנהלת הסמינר הישן ובראשם מנהל הסמינר הרה"ג ישראל לוין והמנהל החינוכי של הסמינר הגאון הגדול הרב אריה ליב שפירא .

כנשיא הסמינר החדש יכהן חבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול רבי אברהם סאלים , שניאות לקחת על עצמו את התווית דרכו הרוחנית של הסמינר.

בשבוע שעבר, התקיים ברוב פאר והדר כנס היסוד לסמינר החדש. הכינוס התקיים באולם שע"י סמינר הישן במעמד ן ורבנן גדולי התורה וראשי הישיבות, נציגי קהילות בני התורה בשכונות ירושלים, ומנהלות בתי הספר האזוריים של בית יעקב.

את שולחן המזרח בכנס היסוד כיבדו סלתה ושמנה של עולם התורה – גדולי ראשי הישיבות שבדור, שאף נשאו דברים בכינוס אודות הבשורה החשובה והאדירה עבור אלפי משפחות בני תורה ספרדים, שמפאת מצוקת הסמינרים בירושלים נמנע מבנותיהן המצוינות להתקבל לסמינרים המובילים בעיר.

במעמד נטלו חלק גם ראב"ד כתר תורה ונשיא קהילות האברכים הגאון הגדול הרב שלמה ידידיה זעפרני , אב"ד חוקה ומשפט הגאון הגדול הרב אלחנן פרץ , ראש ישיבת באר התלמוד הגאון הגדול הרב חנוך כהן , ראש ישיבת באר יצחק טלזסטון הגאון הגדול הרב מנשה טופיק , ראש ישיבת דעת חיים הגאון הגדול הרב שלום ביטן , הגאון הגדול הרב שמואל טולדנו מראשי ישיבת ברית יעקב, הגאון הגדול רבי יעקב שרבאני מראשי ישיבת מאור התורה, הגאון הגדול רבי פנחס איפרגן מנהל רוחני בישיבת אש התלמוד, , ראש ישיבת תורה ודעת הגאון הגדול רבי יוסף חיים סוויסה , הגאון הגדול רבי סעדיה אלפון ראש כולל יד סעדיה ומרבני שכונת קרית יובל.

אל כנס היסוד הגיעו הורים רבים שבנותיהן התקבלו לשנת הלימודים הבאה, וכן אברכים רבים שנרתמו למשימה להצלחתו של הסמינר החדש.

את הכינוס פתח הגאון הרב פנחס איפרגן שהדגיש את הבשורה לבני התורה בפתיחת הסמינר.

ר"י חברון הגאון הגדול רבי דוד כהן המכהן כחלק מהועדה הרוחנית של סמינר הישן אמר שלא מדובר בסניף של הסמינר הישן אלא בסמינר הישן ממש, סמינר שירומם את הבנות. ובוודאי שיהיה לו בעז"ה הצלחה גדולה.

בשיאו של המעמד נשא דברים חבר מועצת חכמי התורה ונשיא הסמינר הגר"א סאלים שדיבר על צוות הסמינר, שכולם יראי שמים שעושים את המלאכה לשם שמים והוא בטוח שנראה בסמינר הזה הרבה סיעתא דשמיא.

אחרי משאם של ראשי הישיבות נשא דברים הגאון הגדול הרב אריה ליב שפירא מנהל החינוכי של סמינר הישן, שדימה את מעשיו של מנהל הסמינר הרב לוין לר' חייא שהיה זורע פשתן וכו' שיהיה הכל מהשורש על טהרת הקודש ובטוח שיהיה סייעתא דשמיא גדולה למקום החדש.

הרב ישראל לוין, מנהל הסמינר דיבר על כובד האחריות שהוא לוקח על עצמו בחינוך הבנות, שהן ממש חלק בלתי נפרד מהסמינר הישן, על כל המשתמע מכך. והעמיד בראשו את המנהלת החינוכית הגב' רבקה שם טוב , ובנוסף הגב' שרה קליינר, רכזת חינוכית בסמינר הישן תיהיה שותפה בהובלת הסמינר. יחד עם המנהלת האדמיניסטרטיבית הגב' שיפי סננס שנשלחה ע"י אמה אשת החינוך הרבנית יפה דרעי תחי' שחינוך בנות ישראל וטובתן עומד בראש מעיינה לאורך כל השנים.

ההורים שיצאו מהמעמד ההיסטורי והמרגש ציינו כי הם חשים גאווה וכבוד על כך שהם זוכים להיות בכנס היסוד של סמינר איכותי לציבור בני התורה, וכי מדובר בשעה היסטורית לציבור הספרדי בירושלים.

צפו בגלריה:

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות