השירות החדש שזמין החל מה- 15 במאי 2023 ייקרא: Find My Luggage והוא מבוסס על מידע המתקבל מ-500 חברות תעופה ומ-2000 נמלי תעופה בכל רחבי העולם. השירות הושק היום בכנס המקצועי השנתי של פספורטכארד, בהשתתפות יותר מ-1,600 סוכני ביטוח.
בשנתיים החולפות הוכפל מספר המזוודות האבודות, ועל פי נתוני מדד פספורטכארד בממוצע אחת ל-78 מזוודות אינה מגיעה ליעדה המקורי. המשמעות היא שבכל טיסה ישנם מספר נוסעים שהמזוודה לא תמתין להם ביעד אליו הם טסים.
במטרה להתמודד עם העלייה החדה בכמות המזוודות האבודות ברחבי העולם, השקיעו אנשי חטיבת החדשנות ופיתוח מוצרים של פספורטכארד מאמצים רבים במהלך השנה האחרונה למציאת פתרון שירותי שיעדכן בזמן אמת את מבוטחי חברת פספורטכארד היכן נמצאת הכבודה האבודה שלהם ומה הצפי להגעת הכבודה.
בפספורטכארד, חברת ביטוחי הנסיעות הגדולה בישראל, מעריכים כי בזכות השירות החדש יצליחו לאתר אחוזים גבוהים מהמזוודות האבודות עבור הלקוחות. במידה והכבודה לא תגיע ליעדה בתוך חמישה ימים, תטעין החברה למבוטחיה השוהים עדיין בחו"ל סכום של 850$, וזאת בנוסף להטענה הראשונית בגובה 150$ שמקבל הלקוח בכרטיס הפספורטכארד עם נחיתתו ביעד במקרה של אי הגעת הכבודה. כל זאת ללא צורך להוכיח את שווי התכולה שהיתה במזוודה. בכך הופך כיסוי הכבודה של פספורטכארד לכיסוי היחיד בעולם המעניק ללקוחותיו פיצוי של עד 1000$ בזמן שהותו בחו"ל. מדובר במעבר משמעותי מכיסוי המבוסס על שיפוי המבוטח, לכיסוי המבוסס על פיצוי המבוטח.
לצורך השירות, הוקם בפספורטכארד צוות Luggage Assistance שיפעל 24/7 ויעניק ללקוחות תמונת מצב בזמן אמת על מיקום המזוודות. כחלק מהשירות, שיינתן ללא כל תוספת תשלום למבוטחי כבודה, תעדכן פספורטכארד פעמיים ביום את לקוחותיה על סטאטוס מיקום המזוודה, ומה הזמן המוערך להגעתה ליעד בה נמצאים הלקוחות.
בכך משנה פספורטכארד שוב את כללי המשחק בענף ביטוחי הנסיעות לחו"ל: גם בזכות שירות איתור המזוודה שהוא בלעדי לחברה בישראל, וגם בזכות גובה הפיצוי. בנוסף, יוכלו הלקוחות שכבודתם לא אותרה לקבל החזר של עד 2500$ בכפוף להוכחת שווי התכולה שהיתה במזוודה בקיזוז הפיצוי ששולם כתוצאה מעיכוב הכבודה.
על פי נתוני רשות שוק ההון לפספורטכארד נתח שוק של יותר מ-40% (נובמבר 2021) משוק ביטוחי הנסיעות לחו"ל. בדו"ח זה דירגה רשות שוק ההון את פספורטכארד כחברה עם שיעור תשלום התביעות הגבוה ביותר מבין חברות הביטוח (97%) וקיבלה ציון 100 במהירות תשלום בתביעות.
רונית סגל, מנכ"לית פספורטכארד: "השירות החדשני שאנחנו משיקים נותן מענה לבעיה שפוגעת משמעותית בחוויית הנסיעה לחו"ל. מהיום פספורטכארד חוסכת ללקוחותיה את הצורך לבזבז זמן יקר מול חברת התעופה שהיא הכתובת לאובדן כבודה כיום. במקום זאת, אנו מבצעים ועושים עבור לקוחותינו את המעקב אחר המיקום של המזוודה בזמן השהות של לקוחותינו בחו"ל".