עו"ד מסביר:

"התקשרות מוצלחת של הסכם זכיינות מותנית בבדיקה מראש של ההסכמים עליהם חותמים"

"מודל הזכיינות" בישראל נמצא בפריחה מחודשת והוא מהווה מודל אטרקטיבי שיכול לקצר משמעותית את הדרך של הזכיינים והיזמים להצלחה עסקית ולרווחים ראויים, אולם עוה"ד אלי דורון ומורן עובדיה, מומחים לתחום הזכיינות ויישוב סכסוכים עסקיים מסבירים: אלו הם העקרונות החשובים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם חותמים על הסכם זכיינות (משפט)

אילוסטרציה (צילום: באדיבות המצלם)

בימים אלה, לאחר כמה שנים קשות, "מודל הזכיינות" בישראל נמצא בפריחה מחודשת, מה שבהחלט מבורך. תרמו לכך משבר הקורונה, שגרם לישראלים רבים לאבד את עבודתם ולחפש מקצוע או אפיקי הכנסה חדשים, או לחילופין הוביל אותם "לחשב מסלול מחדש" ועורר בהם את הרצון להפוך משכירים לעצמאים ולחברות לרשתות מצליחות, אשר בנו על פני שנים מוניטין וקהל לקוחות; הרצון של ישראלים רבים להיות "יזמים"; וגם הפריחה העסקית של רשתות גדולות ורציניות בארץ שעובדות במודל של זכיינות.

עוה"ד אלי דורון ומורן עובדיה, מומחים לתחום הזכיינות ויישוב סכסוכים עסקיים ממשרד עוה"ד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות', מסבירים כי "זכיינות היא מודל שכיח מאוד בתחום הקמעונאי, במסגרתו רוכשים מחברה או מותג מצליח את הזכות לנהל ולהפעיל חנות או סניף של אותה חברה. כך למעשה הופכים הזכיינים ל'נציגים' של הרשת, משלמים לה על הזכות להשתמש בשירותיה ולרוב גם מעבירים לה אחוז מסוים מהרווח או מההכנסות. מדובר במודל אטרקטיבי שיכול לקצר משמעותית את הדרך של הזכיינים והיזמים להצלחה עסקית ולרווחים ראויים, תוך כדי שהם נהנים ממוניטין של רשת מבוססת ובישראל, יודגש, רשימה נכבדה של רשתות ותיקות ומצליחות, המניבות הכנסות יפות לזכיינים ולרשתות עצמן".

יחד עם זאת, חשוב, לטובת כל הגורמים המעורבים להיכנס לזכיינות המושתתת על הסכמות ועקרונות ברורים, מה שעשוי להבטיח התנהלות מוצלחת לרווחת שני הצדדים. כידוע, "סוף מעשה במחשבה תחילה", וניסיון העבר מראה כי ניתן להבטיח במידה רבה התנהלות והתקשרות מוצלחת אם רק בודקים מראש את ההסכמים עליהם חותמים, מגדירים נכונה ציפיות ובעיקר בוחרים להתקשר בהסכם עם רשת מנוסה, אמינה, כזו שיכולה להראות לזכיין סניפים פעילים והתנהלות מוכחות, כמו גם זכיינים שיוכלו לתאר בפני המועמד את אופן ההתנהלות , רווחיות ועוד.

כדי לדעת מה זכיין צריך לשים לב לפני ההתקשרות באמצעות "הסכם זכיינות", פנינו לעוה"ד אלי דורון ומורן עובדיה שנתנו כמה דגשים חשובים: "אל תחששו לנהל מו"מ, קביעת מנגנון יציאה שיאפשר לכם להיפרד כידידים, קביעת מנגנון מוסכם לפתרון סכסוכים בין המזכה לבין הזכיין, לסגור מראש את תקופת הזיכיון, לוודא מי חתום על הסכם השכירות מאחר והכוח המשפטי בידיו, להיערך למצב של חדלות פירעון או כינוס נכסים ולמנוע תביעה מצד הרשת שעשויה לתבוע על פגיעה במוניטין, לקבוע מראש מי יקבע את מחירי המוצרים הנמכרים בחנות של הזכיין, לקבוע מראש מי אחראי משפטית ובאילו מקרים, לסכם מראש מי נושא בהוצאות השיווק והפרסום, וכן קביעה ברורה מראש כל נושא הסדרת הליווי מצד הרשת".

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות