הקרב נמשך

בן גביר משיב אש: קורא לפטר את היועמ"שית

השר איתמר בן גביר קורא לראשי הקואליציה לפטר את היועמ"שית: "מתפקדת כיושבת ראש האופוזיציה בפועל", זאת לאחר שטענה כי הוא "חצה את הגבול" בהתנהלותו (פוליטי)

(צילום: שיר תורם, אבשלום שושני פלאש 90)

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קורא הערב (חמישי) במכתב שהוא שולח לראשי סיעות הקואליציה לפטר את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיהרה, זאת עקב התנהלותה "כיושבת ראש האופוזיציה בפועל".

במכתבו לראשי הקואליציה כותב השר, כי היועמ"שית פוסלת כל חוק והחלטה של ממשלת ושרי הימין, כאשר לרוב היא אפילו לא טורחת לשוחח עם השרים לפני פסילת החלטותיהם ומדגיש כי פעילותה הפוכה לחלוטין מתקופת הממשלה הקודמת, אז הכשירה כל פעולה של הממשלה, כולל צעדים בעיתיים מאוד.

השר מזכיר גם את הליך מינוייה הבעייתי ואת דבריו של יו"ר וועדת האיתור כי "איננה כשירה לכהן בתפקיד".

השר כותב במכתבו: "התנהלותה של היועצת פוגעת לא רק במשילות ובסמכויותיו של שלטון נבחר במדינה דמוקרטית, אלא גם ביכולת השרים לממש את המדיניות שלשמה נבחרו".

השר בן גביר חותם את מכתבו וכותב: "אני מודע לקושי המשפטי בפיטוריה, אולם הנזק אותו מייצרת היועצת בכל יום שהיא נותרת בתפקידה, גדול לעין ערוך. בנסיבות אלה נדמה לי שיהיה נכון לפתוח בתהליך של פיטורי היועצת המשפטית לממשלה ולהחזיר את אמון הציבור למוסד זה".

כזכור, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, העבירה הלילה לבג"צ תשובות לעתירות נגד השר איתמר בן גביר וההוראות שהוא מעביר למשטרה, לצד הדחת מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד.

במסגרת התשובה לבג"צ, היועצת המשפטית הדגישה כי לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, יכול להתוות מדיניות למשטרה אך לא להעביר הנחיות מבצעיות, כאשר היא מתייחסת להתנהלות בן גביר ברקע ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית.

בתשובה למדינה נכתב מטעם היועצת המשפטית: "בחינת האירועים האמורים, וזאת גם על בסיס הנמסר ממשטרת ישראל, מעלה על פניו כי מתעורר חשש ממשי כי בחלק מהמקרים נחצה קו הגבול, וניתנו הלכה למעשה על-ידי השר הנחיות אופרטיביות לדרג המקצועי במשטרה ביחס לאירועים פרטניים. כמו כן, עולה חשש גם בנוגע למקרים אשר הוצגו לכאורה כ'מדיניות כללית' אך בפועל היוו הנחייהשביקשה להחליף "בזמן אמת" את שיקול הדעת הנתון לגורמי המשטרה בשטח, וזאת לא פעם תוך כדי התרחשות האירועים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות