עולה להתקפה

איתמר בן גביר בריאיון סוער לישי כהן | צפו בריאיון המלא

ההדחה של ניצב עמי אשד והמתקפה החריפה נגדו; העימות החריף עם היועצת המשפטית לממשלה; המתיחות עם המפכ"ל; חוק עונש מוות למחבלים; יציבות הממשלה וגל הטרור הרצחני | השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בריאיון מיוחד לישי כהן • צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |

לאחר ימים סוערים סביב הדחת מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, והעימות הפומבי מול היועצת המשפטית לממשלה, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מתייצב לריאיון סוער ל'כיכר השבת' ומדבר על ההחלטות שהבעירו את הפוליטיקה הישראלית. צפו בריאיון המלא.

קטעים מהריאיון

תחילה התייחס השר בן גביר לגל הטרור: "אין ספק שאנחנו נמצאים באמצע גל טרור, אין ספק שהמצב הביטחוני לא הפך בחודשיים האחרונים ל'הכל גן עדן', אנחנו לאט לאט מחזירים את ההרתעה, יש מספר שיא של מחבלים שנהרגו בתקופה האחרונה, הצלחנו לעשות במשרד שלי מבצע במזרח ירושלים, שנים לא נגעו במזרח ירושלים. צחקו 'שר הפיתות', פתאום גם בעזה רוצים לרצוח אותי כי אני פוגע בתנאי המחבלים. חילקנו 17,000 כלי נשק כדי להגן על אזרחי ישראל.

"בן גביר נכנס לתפקיד שלו ואני הופך את המשרד, זה לא שינוי של 180 מעלות, יש הרבה עבודה, לא כל דבר תלוי בי. אנחנו כן עובדים, כן זזים, כן מתקדמים".

שאלנו את השר בן גביר האם הוא חוזר בו כשהאשים את שר הביטחון דאז, בני גנץ, בפיגועים: "אני לא טעיתי בביקורת שלי, תקרא את השפתיים שלי, אני עומד מאחורי מה שאמרתי, הגעתי למשרד ומצאתי שר שהיה לפני ולא נתן הורואת ולא טיפל במחבלים. יש כאן שר שהתחיל לעבוד. פיגועים היו ויהיו. העניין זה להרתיע אותם, להלחם בהם, התחלתי לעשות את זה".

השר איתמר בן גביר בריאיון לישי כהן

יו"ר 'עוצמה יהודית' עובר לדבר על העימות עם היועצת המשפטית לממשלה: "מתי היא ביקשה לפגוש אותי? בוקר טוב אליהו, אחרי שהיא כבר נתנה החלטה להקפיא החלטה של שר? היה סבב, היא החליטה לעשות משהו הכי דרמטי בעולם, לעצור החלטה של שר, לא תרימי טלפון? לא תבדקי? היא ההוכחה הכי גדולה שצריך שינוי. זה נראה לך סביר? לא להתקשר? לא לדבר? היא לא ניסתה לפגוש אותי לפני יום חמישי. אני לא סומך עליה, אני לא חושב שאפשר לסמוך עליה. אני קרוב לרגע שאני מקבל את ההחלטה שלי, זה לא איתמר בן גביר, מי שצריך לפטר זה כלל ממשלת ישראל, אני בהחלט חושב על כל מיני אופציות? אני חייב לומר שההתנהלות שלה, היא חושבת שהיא ראש ממשלת ישראל, זאת התנהלות בעייתית".

באשר למשטרה אומר השר בן גביר: "משטרה פוליטית זה מה שהיה עד עכשיו, משטרה פוליטית זה שאתה אוכף את החוק על חרדים וערבים ומצד שני יש את התל אביבים. אם בציבור החרדי היו עוצרים, לא לשלוש שעות, לעשר דקות, את כביש איילון, זה היה היחס? מהרגע שנכנסתי למשטרה אמרתי שלא תהיה כאן אפליה".

השר איתמר בן גביר בריאיון לכיכר השבת

השר לביטחון לאומי מתייחס להדחת ניצב עמי אשד: "ההמלצה הייתה של המפכ"ל, אני עומד מאחורי התזמון, כן - התזמון היה שלי, לא בגלל שהוא לא פינה את המפגינים מאיילון, הוא לא פינה את המפגינים באיילון, זה נתן לאנרכיה להשתולל, זה אפליה בין דם לדם, בין ילדי חרדי שמפגין לבין פריבילג אנרכיסט שמפגין. כן, החלטתי לקבל את המלצת המפכ"ל ולעשות את זה".

בן גביר שולל את הדיווחים שהוא זה שיפיל את הממשלה: "אין לי שום כוונה להפיל את הממשלה, יש לי כוונה להיות בממשלה זמן רב רב".

בן גביר מתייחס לחוק עונש מוות למחבלים וחושף: "אמר לי אריה דרעי 'איתמר, מה שהבטחנו אנחנו מקיימים', אריה דרעי בעל ניסיון, תשמעו לו, הוא יודע שכך מתחיל פירוק ממשלה".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות