קריסת הבנקים בארה"ב

ביידן מרגיע ומאשים את ממשל טראמפ ומנהלי הבנקים

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כינס היום מסיבת עיתונאים בה ניסה להרגיע את הרוחות בעקבות קריסה של שני בנקים במדינה והבטיח: "המערכת הבנקאית יציבה" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |

בעקבות הדיווח הבוקר (שני) על קריסה של בנק נוסף בארצות הברית אחרי קריסת הבנק SVB במהלך השבת - נשיא ארצות הברית ביידן כינס את העיתונאים ונשא הצהרה לתקשורת.

במהלך מסיבת העיתונאים אמר ביידן כי "הודות לפעולה המהירה של הממשל שלי במהלך הימים האחרונים, לאמריקאים יכול להיות ביטחון שהמערכת הבנקאית בטוחה..."

עוד אמר הנשיא האמריקני כי "לא יישא הפסדים על משלמי המיסים... הנהלת הבנקים הללו יפוטרו. משקיעים בבנקים לא יהיו מוגנים".

"הפיקדונות שלכם יהיו שם כשתצטרכו אותם. עסקים קטנים ברחבי המדינה שיש להם חשבונות פיקדונות בבנקים האלה יכולים לנשום לרווחה בידיעה שהם יוכלו לשלם משכורות לעובדים שלהם ולשלם את החשבונות שלהם".

בהמשך תקף ברומז גם את הנשיא טראמפ והסביר: "במהלך ימי ממשל אובמה, הצבנו דרישות קשות לבנקים כמו SVB ו-Sigature Bank (הבנקים שקרסו, צ"ב) - כולל חוק דואד פרנק בכדי לוודא שהמשבר שראינו בשנת 2008 לא יחזור על עצמו. למרבה הצער, הממשלה האחרון החזיר לאחור את חלק מהדרישות הללו".

יחד עם זאת, הנשיא ביידן הדגיש כי למרות שיגן על לקוחות הבנק, המשקיעים שהפסידו את כספם לא יהיו מוגנים: "הם לקחו סיכון ביודעין וכשהסיכון לא השתלם, המשקיעים הפסידו את כספם. ככה עובד הקפיטליזם."

"אני הולך לבקש מהקונגרס ומהרגולטורים הבנקאיים לחזק את הכללים לבנקים, כדי להקטין את הסיכוי שכישלון בנקאי מסוג זה יקרה שוב" הוסיף ביידן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות