"להמשיך במאבק"

בני גנץ: "בן גביר מזריק רעל למשטרה. נתניהו צריך לפטרו"

גנץ על הרפורמה המשפטית: "כן להסכמות – לא לפשרות. על הדמוקרטיה לא יהיו פשרות; לשים את "ישראל לפני הכל" זה גם להמשיך במאבק נחוש, זה לא לתת לגיטימציה לשליטה פוליטית על מינוי שופטים ושומרי סף שמעליה מונף דגל שחור" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90)

ח"כ בני גנץ נאם היום (שישי) בכנס של ארגון יוזמת ז׳נבה בתל אביב. בפתח דבריו ביקש גנץ להתפלל להחלמת הפצועים מהפיגוע בתל אביב ולחזק את כוחות הביטחון.

על פיטורי ניצב עמי אשד אמר גנץ: "דוגמה להתנהלות מופקרת של שר שבמקום לשרת את האזרחים – מזריק רעל פוליטי לעבודת המשטרה, ופוגע בשדרת הפיקוד שלה. ושלא יספרו לנו שדיון השיבוצים הוכרע בדיוק לפני מהדורת 20:00, ביום המחאה, ומבלי שסוכם מחליף. האחריות לקרקס הפוליטי שמתנהל בביטחון הפנים היא של נתניהו שצריך לפטר את בן גביר. הוא בלתי כשיר וגורם נזק ביטחוני חמור בתקופה מורכבת ומאתגרת".

על גל הטרור והפיגוע בתל אביב: "מול פיגועים בלב ערינו, זריקות אבנים בצירים, הסתה, וחולשתה של הרשות הפלסטינית – נדרשת פעולה נרחבת מדינית, ביטחונית, כלכלית ואזרחית. גם בימים כאלו, צריך להמשיך לפעול מול הטרור בעוצמה, אך באופן ממוקד שמשאיר את רוב הפלסטינים מחוץ למעגל האלימות. עלינו לפעול כל העת לבצר את האינטרסים שלנו ובכך לשמור על אזרחינו. כמו שלומדים כמה פופוליסטים בממשלה הזו - אין פתרונות קסם".

בנושא הרפורמה המשטרית אמר: "מכיוון שזו ממילא דרכי, אני מזדהה עם אמירתו של הנשיא מאמש – שיש רגעים שצריך לשים את האזרחים לפני הכל. ולשים אותם לפני הכל זה גם להמשיך במאבק נחוש. לשים את "ישראל לפני הכל" זה לא לתת לגיטימציה בשום אופן לשליטה פוליטית על מינוי שופטים ושומרי הסף גם אם זה "פער אחד". פוליטיזציה של מערכת המשפט, היא דגל שחור. היא נפילת המבצר".

"אני אומר - כן להסכמות – לא לפשרות. על הדמוקרטיה לא יהיו פשרות, על הדרך לתקן צריך להסכים. וכדי שזה יקרה – חייבים לעצור ולדבר. כדי שנגיע להידברות, כדי שהחקיקה תיעצר, המאבק מעורר ההשראה חייב להימשך ולהתעצם. צריך להביא מיליון מפגינים להרעיד את רחובות המדינה. וגם אם הם יעבירו את החוקים – ניאבק, נחליף אותם, ונתקן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות