המחאה נגד הרפורמה

יום "ההתנגדות" יוצא לדרך: במשטרה נערכים לשיבושי תנועה; חשש מקריסה בנתב"ג

בעשרות מוקדים ברחבי הארץ יפגינו הבוקר נגד הרפורמה המשפטית שמקדמת ממשלת נתניהו השישית | המוקד המרכזי: סמוך לנתב"ג, במטרה לעכב את המראת בני הזוג נתניהו לרומא | המשטרה מאיימת: נקנוס נהגים שיאטו בדרך לנתב"ג (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: תומר נויברג, פלאש/ 90)

הבוקר (חמישי) יצא לדרך יום נוסף של הפגנות נגד הרפורמה המשפטית, מארגני ההפגנות הגדירו את היום כ"יום ההתנגדות לדיקטטורה". בעשרות מוקדים ברחבי הארץ יפגינו אלפי אזרחים המתנגדים לרפורמת לוין ורוטמן.

המוקד המרכזי בו נערכת המשטרה הוא נתב"ג. המפגינים מתכוונים לנסות לחסום את הכניסה לנתב"ג במטרה לעכב את המראת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ורעייתו לרומא.

בכוונת המפגינים לפתוח בנסיעה איטית בסמוך לנתב"ג ובכך לשבש את התנועה. הנסיעה האיטית בנתב"ג צפויה להתרחש בשעה 10:30.

במשטרה מאיימים לחלק קנסות על הנוסעים באיטיות בנתב"ג. לדברי גורמים במשטרה, הקנס יהיה גבוה ויעמוד על סך 500 שקלים.

אמש התבטא השר איתמר בן גביר: "לעניין ההפגנות מחר אני אומר את זה בצורה הכי חד משמעית: אני בעד הפגנות, בעד חופש ביטוי, אבל נתב"ג ועורקי תחבורה ראשיים צריכים להיות מחוץ לתחום".

עוד אמר: "אנחנו צריכים לזכור שבעורק תחבורה ראשי אנחנו מעבירים יולדות, אנחנו מעבירים אנשים שצריכים להגיע לביה"ח. אי אפשר גם לשבש את הפעילות של נמל התעופה בן גוריון. ולכן אני הולך לקיים היום הערכת מצב עם המשטרה, עם סגל הפיקוד ואני הולך להבהיר בצורה חד משמעית הנחיות שלי הם לאפשר כמה שיותר את חופש הביטוי, אבל, נתב"ג ומוקדי תחבורה ראשיים זה מחוץ לתחום".

השר בן גביר הוסיף: "אני קורא ואומר מכאן לכל המפגינים תזכרו בסופו של דבר אנחנו באותו עם, אותם לוחמים שמסרו נפש לא שאלו אותם אם הם ימין או שמאל אם הם דתיים או חילונים כולם מסמלים את מדינת ישראל. אני קורא לאופוזיציה תנהגו בממלכתיות, תפגינו, תצעקו זו הזכות שלכם, אבל תוציאו מחוץ למשוואה עורקי תחבורה ראשיים ואת נמל התעופה בן גוריון".

מובילי המאבק אמרו בתגובה: "השר מתנהל כמו טוקבקיסט ולא כמו שר. קוראים לאחינו השוטרים ממשטרת ישראל לאפשר מחר התנגדות דמוקרטית ותוססת שתעזור לעצור את ההפיכה המשטרית. אם בן גביר רוצה להיות כוכב טלוויזיה, שיילך לתכניות ריאליטי וישאיר לאנשים רציניים לנהל את בטחונם של אזרחי ואזרחיות המדינה".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, קיים אמש הערכת מצב לקראת המחאות הצפויות מחר במספר מוקדים ברחבי הארץ. בישיבה נטלו חלק מפקדי מחוזות ת״א, ירושלים, מרכז, ר׳ אח"מ, מפקד משמר הגבול, רח"ט מבצעים, רח"ט מודיעין ובעלי תפקידים נוספים.

בתום הישיבה אמר המפכ"ל כי משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית המאפשרת לכלל האזרחים להביע את מחאתם תוך הקפדה על מסגרת החוק והסדר הציבורי.

לצד פעילות המשטרה לאפשר מחאה בטוחה לכלל המשתתפים , הדגיש המפכ"ל , כי המשטרה תפעל באפס סובלנות כלפי הפרות סדר, פגיעה ברכוש , פגיעה בסמלי שלטון ושיבוש של שגרת החיים ולא תאפשר חסימת צירי תנועה שלא תואמו ואושרו על ידי המשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות