אז לא צריך רפורמה?

בית המשפט העליון אישר רישום נישואין דרך הזום

פרצה נוספת של בית המשפט העליון, שהורה למדינה לרשום שני זוגות שנישאו בנישואים אזרחיים דרך הזום במדינת יוטה בארה"ב ודחה את ערעורי המדינה בנושא (חדשות בארץ)

בית המשפט העליון, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בצל סערת הרפורמה המשפטית, בית המשפט העליון דחה שני ערעורים שהגישה המדינה על פסקי דין של בתי המשפט לעניינים מנהליים נגד אישור נישואים דרך הזום שקיבלו תעודת נישואין של מדינת יוטה בארה"ב.

בני הזוג התחתנו בתקופת הקורונה כשהם נמצאים בישראל, באמצעות שיחת וידאו, על פי חוקי מדינת יוטה – ועתרו כדי שיכירו בהם כנשואים בארץ. בתחילה סירבה המדינה להכיר בהם כנשואים ופקיד הרישום בלשכת האוכלוסין בראש העין דחה את בקשתם. לאחר מכן משרד הפנים הורה להם להציג תעודות שמאמתות את הרישום ולבסוף החליט להקפיא את ההכרה בנישואין אלו כיוון שמדובר בחוקים של יוטה שאינם קבילים בישראל.

הזוגות פנו לבית המשפט לעניינים מנהליים שקבע שהסירוב של המדינה אינו כדין וכי יש לרשום את הזוגות כנשואים. המדינה ערערה על ההחלטה לבית המשפט העליון וטענה כי מדובר בפתח לנישואים אזרחיים בישראל, אך כאמור בית המשפט העליון דחה פה אחד את הערעור וקבע כי יש לרשום את הזוגות כנשואים.

בערעורים דן הרכב בראשות המשנה לנשיאה השופט עוזי פוגלמן, השופטת גילה כנפי-שטייניץ והשופט יחיאל כשר שטענו כי ברגע שהתעודה שהוצגה כדין ונעשתה על פי חוקי מדינת יוטה, על פקידי הרישום לבצע את הרישום כיוון שאין לכך מענה בחוק או בפסיקה.

לבסוף הדגיש בית המשפט כי ההכרעה מוגבלת לשאלת רישומם של הנישואים במרשם האוכלוסין, ואין בה משום נקיטת עמדה בשאלת תוקפם של הנישואים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות